|
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΔΕ
|
https://paremvaseisde.gr/ paremvaseis.de@gmail.com https://www.facebook.com/profile.php?id=100045189709434
Νόμος αναδιάρθρωσης καταβαράθρωσης της Ειδικής Αγωγής
Δημοσιονομικός κόφτης και ιδιωτικοποίηση εμπορευματοποίηση της Ειδικής Αγωγής
Ρευστοποίηση Τμημάτων Ένταξης και περικοπές στην Παράλληλη Στήριξη
Η λαθροχειρία της δημιουργίας «νέων» οργανικών θέσεων στην Ειδική αγωγή με κατάργηση οργανικών θέσεων στη Γενική Αγωγή
Το νομοσχέδιο που έφερε στη διαβούλευση η Κυβέρνηση ΝΔ και ΥΠΑΙΘΑ στις 8/7/2025 μέχρι 22/7/2025 και ψηφίστηκε την 1η Αυγούστου (ν. 5224/25), μέσα στο καλοκαίρι και με κλειστά σχολεία, με ρυθμίσεις στα άρθρα 114, 122 και 123 που αφορούν στην Ειδική Αγωγή στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση κάνει ένα ακόμα τολμηρό βήμα στην υλοποίηση της «Εθνικής Στρατηγικής για τα δικαιώματα των ανθρώπων με αναπηρία 2024-30» που αποτελεί τον «οδικό χάρτη» αποδόμησης των όποιων μορφωτικών δικαιωμάτων μαθητών με αναπηρία/ ή και ειδικές ανάγκες έχουν απομείνει. Βασικές κατευθύνσεις της « Εθνικής Στρατηγικής…» που υλοποιεί τους διακηρυγμένους στόχους ΕΕ ΟΟΣΑ για «πλήρη ένταξη», είναι η απόσυρση της υποχρέωσης του κράτους για δημόσια δωρεάν εκπαίδευση στην Ειδική Αγωγή στο πλαίσιο της συνολικότερης μείωσης των δημόσιων δαπανών για την Παιδεία και η μεταφορά χρήματος από το δημόσιο και την τσέπη των γονέων σε ιδιωτικές δομές.
Με το νόμο αυτό κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘΑ ενισχύουν τους νόμους 3699/2008 για την Ειδική Αγωγή και 4368/2016 του Φίλη επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ οι οποίοι «θεμελίωσαν» την Ειδική Αγωγή στις ψευδεπίγραφες αρχές της «συμπερίληψης» και της «πλήρους ένταξης» για να την αποδομήσουν μετακυλίοντάς την στην Γενική Αγωγή. Η διαχρονική υποστελέχωση των Δημόσιων Κέντρων Διάγνωσης με περικοπές στις διαγνώσεις, το ντόμινο των περικοπών σε εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής και ΕΕΠ, σε Τμήματα Ένταξης και Παράλληλη Στήριξη, η αυστηροποίηση των κριτηρίων για τον ανώτερο αριθμό μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρία στο τμήμα, η εγκατάλειψη της χρηματοδότησης των Ειδικών Σχολείων από τον κρατικό προϋπολογισμό στην προοπτική της μείωσης ή /και κατάργησής τους, ήταν και είναι τα βασικά χαρακτηριστικά των πολιτικών που υπηρετήθηκαν από όλες τις κυβερνήσεις ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ.
Συγκεκριμένα ο νόμος 5224/25 θεσμοθετεί:
Το μοίρασμα της Φτώχειας με ανακατανομή οργανικών θέσεων για μπάλωμα κενών στην Ειδική Αγωγή ξηλώνοντας οργανικές από την Γενική Αγωγή. Η πολιτική των περικοπών εντείνεται για την εξασφάλιση χρημάτων για πολεμικές δαπάνες και την πολεμική οικονομία.
Παραπλανητικά και για λόγους εντυπωσιασμού ο νόμος αναφέρεται στη δημιουργία 1900 οργανικών θέσεων στην Ειδική Αγωγή για την στελέχωση των ΚΕΔΑΣΥ και των Επιτροπών Διεπιστημονικής Υποστήριξης (ΕΔΥ) ενώ στην πραγματικότητα καταργούνται 1900 οργανικές θέσεις Γενικής Αγωγής.
Αναλυτικότερα για την στελέχωση των ΚΕΔΑΣΥ με 162 Εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής (ΕΑΕ) και 538 ΕΕΠ (60 Λογοθεραπευτές, 202 Ψυχολόγοι, 10 Φυσιοθεραπευτές, 64 Εργοθεραπευτές, 202 Κοινωνικοί Λειτουργοί) καταργούνται 162 οργανικές (47 Νηπιαγωγών, 31 Δασκάλων, 39 Φιλολόγων, 45 Μαθηματικών και ΠΕ04) και 538 οργανικές (200 Θεολόγων, 338 Δασκάλων) αντίστοιχα.
Για την στελέχωση των Επιτροπών Διεπιστημονικής Υποστήριξης (ΕΔΥ) με 1200 ΕΕΠ (600 Ψυχολόγοι, 600 Κοινωνικοί Λειτουργοί) καταργούνται 1200 οργανικές Γενικής Αγωγής (400 Φιλόλογοι, 200 Μαθηματικοί, 200 ΠΕ04, 200 Φ.Α., 200 δάσκαλοι).
Η χρόνια υποστελέχωση των ΚΕΔΑΣΥ παρά τους πολυδιαφημιζόμενους διορισμούς, οδηγούσε σε τεράστιες καθυστερήσεις στις διαγνώσεις – αποφάσεις – εγκρίσεις για τις ανάγκες ειδικής εκπαιδευτικής υποστήριξης μαθητών, σε τέτοιο βαθμό που μαθητές στις λίστες αναμονής, μπορεί να φτάνουν να αποφοιτούν από το Λύκειο χωρίς να εξεταστούν. Μεγάλος αριθμός μαθητών είτε δεν πήραν στήριξη είτε δεν πήραν πλήρη στήριξη σε ποσοστό που μπορεί να έφτανε και το 50% - 60% των αναγκών.
Με τις οργανικές που «δημιουργούνται» τα πάγια κενά της Ειδικής Αγωγής δεν κλείνουν, αφού εξακολουθούν να είναι κάτω από τις ανάγκες. Κυβέρνηση - ΥΠΑΙΘΑ εγκαινιάζουν περίοδο «μπαλώνοντας τρύπες» εις βάρος άλλων ειδικοτήτων.
Ελαστικοποίηση του εργασιακού ωραρίου των εκπαιδευτικών ΕΑΕ
Με προσθήκη στο νόμο 3699/2008 ελαστικοποιείται ακόμα περισσότερο το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών ΕΑΕ. Σα να μην έφτανε που ο εκπαιδευτικός ΕΑΕ παράλληλης στήριξης κάλυπτε το ωράριό του σε 3 ή/και 4 σχολεία, καλύπτοντας εν μέρει και όχι πλήρως τις ανάγκες των μαθητών, με ρύθμιση στο νόμο 5224/25, θα μπορεί το ωράριό του να διευρύνεται και στην απογευματινή ζώνη κατά τη διάρκεια του ολοήμερου προγράμματος στα Δημοτικά. Λίγη «βοήθεια» στον καθένα, να «βγαίνει» το πρόγραμμα, να «κουκουλώνεται» το κενό και να μετριάζονται οι αντιδράσεις των γονέων.
Περικοπές στην Παράλληλη Στήριξη
Ο νόμος 5224/25 συμπληρώνει το ν. 3699/2008, τις διευκρινιστικές οδηγίες για την ΠΣ και την ενταξιακή εκπαίδευση του Αυγούστου και του Δεκεμβρίου του 2023 καθώς και οδηγίες του ΙΕΠ που κινούνταν στην κατεύθυνση της απεμπόλησης του Εξατομικευμένου Προγράμματος Εκπαίδευσης με τη μορφή 1:1 και όριζαν τον εκπαιδευτικό ΕΑΕ παράλληλης στήριξης ως εκπαιδευτικού του τμήματος και όχι του μαθητή.
Ο νέος νόμος ορίζει ότι ο εκπαιδευτικός ΕΑΕ της ΠΣ μπορεί να υποστηρίζει όλους τους μαθητές που έχουν έγκριση ειδικής Αγωγής σε ένα τμήμα (1 εκπαιδευτικός παράλληλης: από 1 έως και πάνω από 4 μαθητές).
Οι όροι για να υπάρξει και δεύτερος εκπαιδευτικός ΕΑΕ παράλληλης στήριξης στο τμήμα είναι τέτοιοι (μαθητές με σοβαρές ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με πρόταση της ΕΔΥ ή του Συλλόγου Διδασκόντων, θετικές εισηγήσεις του Συμβούλου Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης και του ΚΕΔΑΣΥ και τελική έγκριση από το ΥΠΑΙΘΑ!) που πρακτικά δεν μπορεί να προκύπτει ποτέ δεύτερος.
Τα «χέρια του εκπαιδευτικού ΠΣ δένονται» και η ουσιαστική υποστήριξη των μαθητών γίνεται αδύνατη.
Τμήματα Ένταξης που δεν είναι … τμήματα. Ρευστοποίηση και διάχυση των εκπαιδευτικών των ΤΕ στα τμήματα Γενικής Εκπαίδευσης – «Στον αέρα» τα νεοϊδρυθέντα 3.448 ΤΕ, χωρίς κονδύλι από τον κρατικό προϋπολογισμό, χωρίς δημιουργία νέων οργανικών θέσεων.
Ο νέος νόμος ως ΤΕ ορίζει σκόρπιους μαθητές και εκπαιδευτικούς μέσα σε τμήματα Γενικής Εκπαίδευσης. Το ΤΕ με την έννοια της συνδιδασκαλίας ομάδας μαθητών, σε συγκεκριμένο χώρο, με ορισμένο διακριτό ωρολόγιο πρόγραμμα από το τμήμα Γενικής Εκπαίδευσης, δεν θα υπάρχει εκτός σπανίων περιπτώσειων με «άπιαστες» προϋποθέσεις.
Η βοήθεια προς τους μαθητές θα διαχέεται στο τμήμα Γενικής Εκπαίδευσης με τον εκπαιδευτικό «να υποστηρίζει τους μαθητές εντός του περιβάλλοντος της τάξης», επιβαρύνοντας την εκπαιδευτική διαδικασία του συνόλου των μαθητών του τμήματος. Οι εκπαιδευτικοί των ΤΕ εντατικοποιούνται και ελαστικοποιούνται, αδυνατώντας να υποστηρίξουν ολοκληρωμένα τέσσερις (4) και πλέον μαθητές σε ένα τμήμα, όσο προλαβαίνουν στο ωράριό τους, σε περισσότερα από ένα σχολεία (2 – 3) τοποθέτησης του καθενός στη λογική «από λίγο σε όλους».
Το Τμήμα Ένταξης ενός σχολείου θα υπο«στελεχώνεται» από έναν (1) ή δύο (2) το πολύ εκπαιδευτικούς ΕΑΕ στην Πρωτοβάθμια και στη Δευτεροβάθμια από δύο (2) εκπαιδευτικούς ΕΑΕ και υπό προϋποθέσεις τρεις (3).
Συγκεκριμένα:
Για τα νηπιαγωγεία στο ΤΕ προβλέπεται ένας (1) εκπαιδευτικός ΠΕ60/61 ΕΑΕ για νηπιαγωγείο με 60 μαθητές, και δύο 2 για περισσότερους από 60 μαθητές με 6 εγκρίσεις – διαγνώσεις από ΚΕΔΑΣΥ.
Για τα Δημοτικά στο ΤΕ προβλέπεται ένας (1) εκπαιδευτικός ΠΕ70/71 για Δημοτικό με 200 μαθητές και δύο (2) για περισσότερους από 200 μαθητές με 12 εγκρίσεις – διαγνώσεις από ΚΕΔΑΣΥ.
Για τη Δευτεροβάθμια (Γενικά Γυμνάσια ΓΕΛ και ΕΠΑΛ) στο ΤΕ προβλέπονται δύο (2) εκπαιδευτικοί (1 Φιλόλογος, 1 Μαθηματικός) για σχολείο έως 250 μαθητές και τρεις (3) - ένας (1) επιπλέον ΠΕ04- για σχολείο με περισσότερους από 250 μαθητές και τουλάχιστον 15 εγκρίσεις – διαγνώσεις από ΚΕΔΑΣΥ. Ειδικά για τα ΕΠΑΛ τα ΤΕ προβλέπεται να καλύπτονται από τους κλάδους ΠΕ80 έως και ΠΕ90 ΕΑΕ (στη λογική ό,τι μας βρίσκεται) με απαιτούμενη έγκριση από τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης (εγκρίσεις με μεγάλο βαθμό δυσκολίας από υψηλά κλιμάκια).
Στην ίδια λογική εκπαιδευτικοί των ΤΕ και της ΠΣ ανεξαρτήτως ειδικότητας θα καλύπτουν όλες τις διδακτικές ανάγκες (άκουσον! Ω! τι συμπερίληψη!) των μαθητών με προβλήματα όρασης και ακοής.
Επιπλέον η ανελέητη περικοπή των ΠΕ04 στα ΤΕ σε Γυμνάσια και Λύκεια σημαίνει αφ΄ ενός μείωση των προσλήψεων, χτύπημα του κλάδου των ΠΕ04, υποτίμηση της διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών και αφ' ετέρου αποτελεί τομή υποβάθμισης της Ειδικής Αγωγής αφήνοντας ακάλυπτους τους μαθητές για ολόκληρα αντικείμενα (Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Γεωγραφία). Εκτός αν μέσω αυτού, το ΥΠΑΙΘΑ προαναγγέλλει την κάλυψη όλων των αντικειμένων από όλες τις ειδικότητες όπως κάνει για τους μαθητές με προβλήματα όρασης και ακοής.
Επιπλέον οι εκπαιδευτικοί των ΤΕ αλλά και οι εκπαιδευτικοί της τάξης επιβαρύνονται με την πρόσθετη ευθύνη της διαφοροποιημένης διδασκαλίας, με προετοιμασία διαφοροποιημένου διδακτικού υλικού και διαφοροποιημένες πρακτικές για την ένταξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Κι όλα αυτά στο όνομα της συμπερίληψης και της «πλήρους ένταξης» των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες ή αναπηρία. Υποβάθμιση της Ειδικής Αγωγής, εργασιακή εξουθένωση, υπερεργασία, μετακύλιση της ευθύνης στις πλάτες των εκπαιδευτικών - πολυεργαλείων που με 27 ίσως και περισσότερους μαθητές στο τμήμα θα πρέπει να «καθαρίσουν» για τις κυβερνητικές πολιτικές της φτώχειας και της υποβάθμισης της δημόσιας εκπαίδευσης: αυτά φέρνει ο νέος νόμος για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Παράλληλα οι επικείμενες περικοπές κονδυλίων ΕΣΠΑ για προσλήψεις στην Παράλληλη Στήριξη προμηνύουν την μετατόπιση του βάρους της Ειδικής Αγωγής σε υποστελεχωμένα Τμήματα Ένταξης.
Η ανακοίνωση από το ΥΠΑΙΘΑ, της ίδρυσης 3.448 ΤΕ σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια από τα νηπιαγωγεία μέχρι και τα ΕΠΑΛ στην εκπνοή της διαβούλευσης του νομοσχεδίου στις 23/7/2025 αποτελεί κίνηση ανειλικρινούς εντυπωσιασμού της κοινωνίας υπό την πίεση των αυξανόμενων αναγκών.
Παρά το ότι αποτελεί πάγια θέση του εκπαιδευτικού κινήματος η ίδρυση πλήρως στελεχωμένων ΤΕ με όλες τις ειδικότητες, με διακριτό οριοθετημένο ωρολόγιο πρόγραμμα και χώρο σε κάθε σχολείο, δεν διαφαίνονται αγνές προθέσεις σε ό,τι αφορά τη στελέχωση και τη λειτουργία τους, από την πλευρά του ΥΠΑΙΘΑ αφού: Ο Νόμος 5224/25 δεν προβλέπει οργανικές θέσεις για ΤΕ, δεν προβλέπεται το κονδύλι χρηματοδότησης και διαφαίνεται έντονα η πρόθεση να υποκατασταθεί η ΠΣ από τα ΤΕ ως πιο συμφέρουσα οικονομική λύση.
Για παράδειγμα στη Δευτεροβάθμια, αντί για την πρόσληψη 4 ή 5 ειδικοτήτων ΠΣ ανά μαθητή, οι 2 (ή μετά βίας 3) ειδικότητες του ΤΕ για όλους τους μαθητές του σχολείου αποτελεί μια «συμφέρουσα» επιλογή για τον δημοσιονομικό κόφτη της πολεμικής οικονομίας.
Αυστηροποίηση των προϋποθέσεων για τη μείωση του αριθμού μαθητών στα τμήματα με μαθητές με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Επεκτείνοντας το ν. 4452/17 επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, με τον οποίο αυστηροποιήθηκαν οι όροι μείωσης των μαθητών στο τμήμα με μείωση του μέγιστου αριθμού μαθητών του τμήματος (αν αυτός έχει συμπληρωθεί) κατά 3 (μείωση σε 24 από 27) α) αν στο τμήμα υπάρχουν περισσότεροι από έναν (1) μαθητές με αναπηρία ή β) περισσότεροι από τέσσερις (4) μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, υπό τον όρο γ) ότι δεν υπάρχει ΤΕ, με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης κατόπιν εισήγησης Διευθυντών Εκπαίδευσης, με σύμφωνη γνώμη των Συμβούλων Ειδικής Αγωγής και Παιδαγωγικής Ευθύνης, ο υπάρχων νόμος έρχεται να προσθέσει μια ακόμα παράμετρο – δ) να μην υπάρχει στο σχολείο Παράλληλη Στήριξη ανεξαρτήτως ειδικότητας. Οι όροι μπήκαν ώστε η μείωση των μαθητών του τμήματος να είναι γρίφος και αδύνατη να συμβεί.
«Κόφτες» στις διαγνώσεις από τα ΚΕΔΑΣΥ μέσω λειτουργίας των ΕΔΥ - Αλλαγές στα καθηκοντολόγια τμημάτων ένταξης και παράλληλων στηρίξεων προάγγελοι νέων περικοπών σε προσλήψεις και υλικοτεχνική υποδομή – Επίρριψη της ευθύνης στους εκπαιδευτικούς και την σχολική μονάδα.
Οι νεοσύστατες 1200 οργανικές θέσεις ΕΕΠ (Ψυχολόγοι, Κοινωνικοί Λειτουργικοί) με κατάργηση ισάριθμων οργανικών Γενικής Εκπαίδευσης για στελέχωση των Επιτροπών Διεπιστημονικής Υποστήριξης (ΕΔΥ) με βάση και τον θεσμικό ρόλο τους όπως προβλέπεται από το νόμο Κεραμέως 4823/21 προσβλέπει στην ενεργοποίησή τους με όχι και τόσο καλό … σκοπό. Με δεδομένο ότι η 4 μελής ΕΔΥ κάθε σχολείου περιλαμβάνει υποχρεωτικά εκτός από τον Διευθυντή του σχολείου και έναν (1) εκπαιδευτικό ΕΑΕ, έναν (1) ψυχολόγο και ένα (1) Κοινωνικό Λειτουργό, η τοποθέτηση καθενός από τους 600 Ψυχολόγους και τους 600 Κοινωνικούς Λειτουργούς σε πέντε (5) σχολεία, δηλαδή μία (1) ΕΔΥ την ημέρα σε κάθε σχολείο θα καλύψει όχι μόνο 600 αλλά 3.000 σχολεία. Οι ΕΔΥ ως «μικρά» ΚΕΔΑΣΥ μέσα σε κάθε σχολείο καλούνται να καταρτίζουν πρόγραμμα παρέμβασης για κάθε μαθητή, να αξιολογούν αν πέτυχε ή όχι (όπου για το καλό τους θα πρέπει να πετύχει) γιατί λογοδοτούν γι' αυτό, και μόνο στην περίπτωση που δεν πετύχει η παρέμβαση θα παραπέμπεται στο ΚΕΔΑΣΥ. Η προτεραιοποίηση της λειτουργίας των ΕΔΥ εντάσσεται στη συνολικότερη πολιτική των περικοπών από το θεσμοθετημένο ρόλο της. Προς τα πάνω θα λειτουργεί ως «κόφτης προσβασιμότητας» των μαθητών προς τα ΚΕΔΑΣΥ και εν τέλει την Ειδική εκπαιδευτική υποστήριξη και προς τα κάτω θα επιφορτίζεται με όλη την οργάνωση και την ευθύνη της υποστήριξης όλων των μαθητών με την εμπλοκή όλων των εκπαιδευτικών τόσο ΕΑΕ όσο και της Γενικής Αγωγής στο πλαίσιο της λεγόμενης «συμπερίληψης».
Παρά τις εξαγγελίες για την ενίσχυση της Ειδικής Αγωγής η ειδική εκπαίδευση διαχρονικά από όλες τις κυβερνήσεις ΝΔ/ΣΥΡΙΖΑ/ΠΑΣΟΚ αντιμετωπίζεται ως βάρος που οι πολιτικές της ΕΕ και του ΟΟΣΑ θέλουν να βγάλουν από τις πλάτες του κράτους, να ιδιωτικοποιήσουν πλευρές της και να την εμπορευματοποιήσουν μιας και αποτελεί πηγή σημαντικής κερδοφορίας για το κεφάλαιο.
Η εγκατάλειψη των ειδικών σχολείων με υποχρηματοδότηση, χωρίς μόνιμο προσωπικό, με συγχωνεύσεις και γιγαντισμό τμημάτων σε αριθμό μαθητών σε ανεπαρκείς χώρους όπως στα περισσότερα ΕΕΕΕΚ, οι περικοπές και οι χρόνιες ελλείψεις από το επίπεδο της διάγνωσης στα ΚΕΔΑΣΥ, η έλλειψη μόνιμων με οργανικές θέσεις στα σχολεία ΕΑΕ, ΕΕΠ, και ΕΒΠ μεθοδευμένα δημιουργούν τον χώρο για να παρεισφρύσει ο ιδιωτικός τομέας ή να ρεύσει δημόσιο χρήμα προς τα ιδιωτικά κέντρα.
Τα ευφυολογήματα για «ενταξιακές πολιτικές» και «συμπεριληπτικό σχολείο» αποτελούν μόνο το καμουφλάζ των πολιτικών οι οποίες αντί να εξασφαλίζουν την ισότιμη πρόσβαση σε μια εκπαίδευση που θα προσαρμόζεται στις μαθησιακές ανάγκες των παιδιών με αναπηρίες, και με ειδικές μαθησιακές ανάγκες ευνοούν την σχολική διαρροή και εν τέλει τον αποκλεισμό τους.
Το ταξικό σχολείο της υποχρηματοδότησης, των περικοπών, της αριστείας και των εξετάσεων PISA, της τράπεζας θεμάτων, των ΕΒΕ (η οποία και φέτος απέκλεισε χιλιάδες μαθητές από την τριτοβάθμια εκπαίδευση), ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΠΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, όσους επιστημονικούς ακροβατισμούς και να συμπεριλάβουν.
Το εκπαιδευτικό κίνημα, τα σωματεία και οι Ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών μαζί το γονεϊκό και το μαθητικό κίνημα που έχουν βρεθεί απέναντι και έχουν ακυρώσει πλευρές της συντηρητικής αναδιάρθρωσης που επιδιώκει την κατάργηση της Ειδικής Αγωγής ως δημοσίου αγαθού είναι επιτακτική ανάγκη να την αντιπαλέψουν συνολικά.
Ο αγώνας για την ικανοποίηση των μορφωτικών δικαιωμάτων/αναγκών όλων των μαθητών μας και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών είναι ο μόνος πραγματικός συμπεριληπτικός δρόμος.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ
Την κατάργηση του νόμου αποδόμησης της Ειδικής Αγωγής
Αύξηση των δαπανών στο 15% του προύπολογισμού για την Παιδεία
Καμία κατάργηση οργανικής – Δημιουργία νέων οργανικών θέσεων στην Ειδική Αγωγή σε όλες τις ειδικότητες ΕΑΕ – ΕΕΠ – ΕΒΠ για την πλήρη στελέχωση των ΚΕΔΑΣΥ
Διαγνώσεις με επιστημονικά και όχι δημοσιονομικά κριτήρια – Όχι στους «κόφτες» και την επίρριψη της ευθύνης στη σχολική μονάδα
Καθολική έγκριση των αιτημάτων για Δημόσια Εξατομικευμένη Παράλληλη Στήριξη με βάση τις πραγματικές ανάγκες χωρίς δημοσιονομικούς όρους και προϋποθέσεις
Τμήματα ένταξης πλήρως στελεχωμένα σε όλα τα σχολεία με διακριτό ρόλο, χώρο, ωρολόγιο πρόγραμμα
Να δοθεί δικαίωμα στους μόνιμους εκπαιδευτικούς ΕΑΕ που το επιθυμούν να διεκδικήσουν οργανική θέση στα Τμήματα Ένταξης μετά την ίδρυση των νέων ΤΕ μέσα στο καλοκαίρι, πριν τους νέους διορισμούς
Μείωση του αριθμού μαθητών στο τμήμα κατά τρεις (3) για κάθε μαθητή με αναπηρία ή διαγνωσμένη μαθησιακή δυσκολία χωρίς άλλους όρους και προϋποθέσεις
Μέγιστος αριθμός μαθητών 20 στα τμήματα Γενικής Παιδείας – 15 στις Ομάδες Προσανατολισμού σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ – 10 στα εργαστήρια
Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί για την πλήρη κάλυψη των κενών (20.000 για τη Β/θμια) με πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία – Κατάργηση του νόμου Γαβρόγλου για προσοντολόγιο – Καμιά σκέψη για ΑΣΕΠ
Ίδρυση νέων Ειδικών Σχολείων και ενίσχυση των υπαρχόντων με μόνιμο προσωπικό σε όλες τις ειδικότητες – Πλήρης κάλυψη της χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό
Κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και στα Ειδικά σχολεία, των ΕΒΕ, των εξετάσεων PISA, των σχολείων της «Αριστείας» (Ωνάσεια, Πρότυπα)