Πανελλαδική μέρα δράσης για την υγεία και την αξιοπρέπεια του λαού, Σαβ. 22/1, 12μ, άγαλμα Βενιζέλου

8.9.23

Ε' ΕΛΜΕ Θεσ/νίκης: Για αξιολόγηση, μέντορες, συντονιστές συνεχίζουμε την απεργία αποχή και τον αγώνα

 
Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης                                          Θεσσαλονίκη, 7/9/2023                                                                                                                                 
προξένου Κορομηλά 51
ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ  ΑΓΩΝΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΠΟΧΗ, ΚΑΝΕΝΑΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΗΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ
ΑΠΕΡΓΙΑ- ΑΠΟΧΗ ΑΠΟ ΜΕΝΤΟΡΕΣ, ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΟΥΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΕΣ  ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ ΔΡΑΣΗΣ
ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΛΜΕ ΜΕ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΤΙΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΗΜΕΡΕΣ
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Από τις πρώτες μέρες της νέας χρονιάς σε κάθε σχολική μονάδα καλούμαστε και φέτος να βρεθούμε απέναντι στα χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών που μένουν ακάλυπτα, στην υποχρηματοδότηση των σχολείων, τις ακατάλληλες υποδομές, στην ελαστική εργασία της αναπλήρωσης, στη λογική των μεντόρων, των ενδοσχολικών συντονιστών, των ομίλων που συμβάλλουν στον ανταγωνισμό μεταξύ συναδέλφων/ισσών και σχολείων, επεκτείνοντας το εργασιακό μας ωράριο κι εντατικοποιώντας τη σχολική ζωή, της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και σε νέα βέλη κατά της δημόσιας εκπαίδευσης, όπως ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ, το Εθνικό Απολυτήριο και η επιλογή σχολείου από τους γονείς.
Για όσα επιφύλαξε και επιφυλάσσει στον εκπαιδευτικό και τη δημόσια εκπαίδευση η πολιτική του Υπουργείου Παιδείας, τον πόλεμο που κήρυξε σε κάθε μάχιμο/η εκπαιδευτικό, τον δημόσιο χαρακτήρα του σχολείου και τη δημοκρατία σε αυτό, δώσαμε  όλη την προηγούμενη περίοδο σημαντικές μάχες για να μην εφαρμοστεί η ατομική αξιολόγηση των νεοδιόριστων συναδέλφων με μαζική συμμετοχή στην απεργία αποχή που κήρυξε ομόφωνα η ΓΣ προέδρων. Απαιτείται να συνεχιστεί και φέτος, αλλά και να διευρυνθεί η εναντίωσή μας στην αξιολόγηση!
Η αυτοαξιολόγηση, όπως και οι  θεσμοί των ενδοσχολικών συντονιστών και μεντόρων, στρώνουν το έδαφος για την ατομική αξιολόγηση η οποία προβλέπεται να γίνει από τον Δ/ντή του σχολείου, τον σύμβουλο ειδικότητας και παιδαγωγικής ευθύνης. Όλοι αυτοί θα μπουν δυο φορές στην τάξη και θα βγάλουν συμπέρασμα για την επάρκεια ή μη των εκπαιδευτικών!! Το κομματικό όργιο στις επιλογές των διευθυντών με τα 20άρια στους "ημέτερους" κατά την αξιολόγησή τους, κάνει ξεκάθαρο το πόσο αντικειμενική και αξιοκρατική είναι αυτή η διαδικασία.
Τη μάχη ενάντια στην αξιολόγηση θα τη δώσουμε ξανά!
Καλωσορίζουμε τους/τις νεοδιόριστους/ες συναδέλφους/ισσες, μόνιμους/ες και αναπληρωτές/τριες, και τους/τις καλούμε να συσπειρωθούν στο σωματείο μέσα από τα οποίο θα μπορέσουμε όλοι/ες μαζί ενωμένοι/ες να δώσουμε τους δύσκολους αγώνες που  είναι μπροστά μας. Το αμέσως επόμενο διάστημα είναι κρίσιμο· πρέπει να ανατραπεί η πολιτική της λιτότητας και να υπάρξουν πραγματικές αυξήσεις, να μπει ανάχωμα στην πολιτική διάλυσης του δημόσιου σχολείου, να διεκδικήσουμε μαζικούς διορισμούς και να μπλοκαριστεί η αξιολόγηση.
Να καταργηθεί η ατομική αξιολόγηση: Συνεχίζουμε τη συλλογή υπογραφών για απεργία – αποχή σε κάθε Σύλλογο Διδασκόντων! Υπογράφουμε όλοι, μόνιμοι και αναπληρωτές, παλιοί και νέοι την απεργία αποχή της ΟΛΜΕ από την ατομική αξιολόγηση. Σήμερα είναι οι νεοδιόριστοι, αύριο είναι ο καθένας από μας. Αν αξιολογητής επιχειρήσει να μπει στην τάξη, δηλώνουμε συμμετοχή στις στάσεις εργασίας που συνεχίζει να προκηρύσσει η ΟΛΜΕ. Η Ε ΕΛΜΕ  κηρύσσει στάσεις εργασίας (μονόωρες, δίωρες, τρίωρες) από 12/9 έως 31/9. (Σας αποστέλλουμε τη δήλωση απεργίας αποχής, για όσους συναδέλφους δεν έχουν υπογράψει).    
• Κανείς εκπαιδευτικός να μην αποδεχτεί τον ορισμό του ως παιδαγωγικός σύμβουλος-μέντορας ή ενδοσχολικός συντονιστής: Να μην αποδεχτούν καμία συμμετοχή σε αυτό το ιεραρχικό θεσμικό πλαίσιο ατομικής αξιολόγησης είτε ως μέντορες/συντονιστές είτε ως «κατώτεροι» στην αξιολογική ιεραρχία. Στις καθιερωμένες συνεδριάσεις των συλλόγων μπορεί κάποιοι διευθυντές να  τις εμφανίσουν ως κάποια συνήθη καθήκοντα τρέχοντας και πριν ακόμη από τις προθεσμίες του υπουργείου. Κανένας διευθυντής να μην ορίσει μέντορες και συντονιστές. Τις επόμενες  μέρες γίνονται ΓΣ από ΟΛΜΕ και ΕΛΜΕ, εξάλλου η εγκύκλιος δίνει χρονικά περιθώρια. Υπενθυμίζουμε ότι η συμμετοχή στους εκπαιδευτικούς ομίλους δεν είναι υποχρεωτική, ούτε ο ηλεκτρονικός φάκελος, ενώ μέντορες και ενδοσχολικούς συντονιστές, σύμφωνα με την εγκύκλιο, ορίζει ο διευθυντής και  όχι ο σύλλογος, όπως προσπάθησαν πέρσι να εμφανίσουν κάποιοι διευθυντές για να εξωραΐσουν το ρόλο τους. Η απεργία αποχή  που κήρυξε η Ε ΕΛΜΕ από μέντορες και συντονιστές σε Γενική Συνέλευση ισχύει και συνεχίζεται. Εφόσον στην απεργία αποχή  συμμετέχει η πλειοψηφία του συλλόγου, αυτό πρέπει να γίνει σεβαστό και από τους διευθυντές  και από κάθε  επίδοξο μέντορα ή συντονιστή. Σε αυτά τα σχολεία η συγκεκριμένη αξιολογική διαδικασία δεν μπορεί να προχωρήσει, αφού ακόμα κι αν οριστεί κάποιος, δεν υπάρχει εκπαιδευτικό σώμα διαθέσιμο για να συνεργαστεί, ενώ η απεργία αποχή καλύπτει κάθε συνάδελφο που δηλώνει συμμετοχή σ' αυτήν  να μη συμμετέχει στις δράσεις του μέντορα και του συντονιστή (Σας αποστέλλουμε τη δήλωση απεργίας αποχής, για όσους συναδέλφους δεν έχουν υπογράψει).    
Καμία σχολική μονάδα, κανένας σύλλογος διδασκόντων να μην προχωρήσει στον προγραμματισμό και στη συγκρότηση ομάδων δράσης: Η απεργία αποχή  που κήρυξε η Ε ΕΛΜΕ από την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας (προγραμματισμός, ομάδες δράσης) ισχύει και συνεχίζεται.  Υπογράφουμε τη δήλωση για απεργία αποχή από την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και τις ομάδες δράσης. Σε κάθε σχολείο που συγκεντρώνεται η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών που ανήκουν στη δύναμη του σχολείου, πρωτοκολλούμε τη συλλογική δήλωση και έτσι δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί η συνεδρίαση του συλλόγου και να συγκροτηθούν ομάδες δράσης, λόγω έλλειψης απαρτίας (Σας αποστέλλουμε τη δήλωση απεργίας αποχής, για όσους συναδέλφους δεν έχουν υπογράψει).    
• Το σωματείο μας, η Ε ΕΛΜΕ, όπως και άλλες ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ με διαδικασίες που προβλέπονται από το καταστατικό μας με συλλογικές αποφάσεις  έχει προκηρύξει την απεργία αποχή από την αυτοαξιολόγηση (προγραμματισμός – ομάδες δράσης), καθώς και από την αξιολόγηση (μέντορες – συντονιστές). Η απεργία αποχή και από τις δύο αυτές διαδικασίες εφαρμόστηκε από την ΕΛΜΕ, σχολεία και εκπαιδευτικούς που ανήκουν στη δύναμη της Ε΄ ΕΛΜΕ-Θ, επίσης εφαρμόστηκε και σε άλλες ΕΛΜΕ, χωρίς καμία συνέπεια για κανέναν εκπαιδευτικό που συμμετείχε και δήλωσε  απεργία αποχή.
Τα βήματα για απεργία αποχή από Μέντορες – Συντονιστές
  • Υπογράφουμε συλλογικά ή ατομικά τη δήλωση για απεργία αποχή από μέντορες και συντονιστές και την καταθέτουμε στο πρωτόκολλο του σχολείου.
  • Παραμένουμε στις Συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων και καλούμε τους συναδέλφους/τις συναδέλφισσες να μην δηλώσουν συμμετοχή για το θεσμό του Μέντορα/Συντονιστή.
  • Μέντορες/Συντονιστές δεν ορίζει ο Σύλλογος Διδασκόντων. Κατά συνέπεια, αν ορίσει ο Διευθυντής, δεν μπορεί να καταγραφεί σε Πρακτικό, πέραν του γεγονότος ότι πραγματοποιήθηκε συζήτηση. Οι συνάδελφοι καλούνται να μην υπογράψουν τίποτε πέρα από αυτό.
  • Συμμετοχή στην Απεργία-Αποχή δηλώνουν και οι συνάδελφοι/συναδέλφισσες που ορίστηκαν από το διευθυντή παρά τη θέλησή τους και όσοι δεν έχουν οριστεί Μέντορες/Συντονιστές, αλλά υποχρεώνονται να εκτελέσουν σχετικές εργασίες από τον Μέντορα/Συντονιστή που έχει οριστεί στο σχολείο τους ή εμπλέκονται με οποιονδήποτε τρόπο στη συγκεκριμένη διαδικασία. Επίσης, είναι προφανές ότι καλύπτονται και οι διευθυντές.
Καλούμε όσες και όσους συναδέλφους δεν έχουν ακόμη υπογράψει και όσα σχολεία δεν έχουν ολοκληρώσει τη διαδικασία συγκέντρωσης υπογραφών να την υλοποιήσουν άμεσα. Τους καλούμε να υπογράψουν απεργία αποχή και από μέντορες και ενδοσχολικούς συντονιστές.
Υπερασπίζουμε το δημόσιο χαρακτήρα του σχολείου,
τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών
και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών
 
                                                                         Για το Δ.Σ.
 
                         Ο Πρόεδρος                           Η Γραμματέας
                       Χρήστος Ζαγανίδης                              Σοφία Στεφανίδου