Πανελλαδική μέρα δράσης για την υγεία και την αξιοπρέπεια του λαού, Σαβ. 22/1, 12μ, άγαλμα Βενιζέλου

11.5.22

Γ' ΕΛΜΕ Θεσ/νίκη: ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ, ΕΒΕ, ΜΕΙΩΣΗ ΥΛΗΣ , ΤΕΤΑΡΤΗ 11/5 στις 14:00 ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ-ΘΡΑΚΗΣ

Γ΄ΕΛΜΕ- Θ                                                                                                      Θεσσαλονίκη 29/3/2022

Πρ. Κορομηλά 51 τηλ. 6978300483                                 

e-mail: gelmeth3@gmail.com

http://3elmethess.blogspot.gr/

 fb  : Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

 

ΑΜΕΣΗ ΔΡΑΣΤΙΚΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΤΑΞΕΩΝ

ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ Η ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΚΑΙ Η ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΒΑΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ

ΝΑ ΑΝΑΚΛΗΘΕΙ ΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ ΠΟΥ ΚΑΛΕΙ ΣΕ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΕΙΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ

Σε νέες εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘ που υπογράφονται από τον Γενικό Γραμματέα, Αλ. Κόπτση, σχετικά με την εξεταστέα ύλη των πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων καθώς και των μαθημάτων των Α΄ και Β΄ τάξεων που εξετάζονται στις προαγωγικές εξετάσεις , προς τους εκπαιδευτικούς των γενικών λυκείων και των ΕΠΑΛ αναφέρεται : «υπεύθυνοι για την ολοκλήρωση της ύλης είναι οι διδάσκοντες», «... οι εκπαιδευτικοί πρέπει να έχουν ολοκληρώσει την εξεταστέα ύλη μέχρι την λήξη των μαθημάτων», «...όπου παρατηρείται καθυστέρηση στην διδασκαλία των μαθημάτων ... παρακαλούνται οι διευθυντές των γενικών λυκείων σε συνεργασία με τους συλλόγους διδασκόντων να προβαίνουν σε αναμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος» !

Πρόκειται για μια ακόμη άθλια ενέργεια του ΥΠΑΙΘ που στοχοποιεί τους εκπαιδευτικούς, παρεμβαίνει στο εκπαιδευτικό έργο κάθε εκπαιδευτικού, εξαλείφοντας κάθε ίχνος παιδαγωγικής ελευθερίας,  πλήττει τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών\τριων .

Είναι ενδεικτικό ότι ζητούν ολοκλήρωση της ύλης λίγο πριν το Πάσχα ΧΩΡΙΣ να έχουν ορίσει πότε λήγουν τα μαθήματα, έτσι ώστε να μπορούν οι εκπαιδευτικοί να υπολογίσουν πόσες ώρες διαθέτουν. Ας μας πουν όμως υπεύθυνα και τι εννοούν με την «αναμόρφωση του προγράμματος».

Οι εκπαιδευτικοί που έχουν όλα τους τα μαθήματα γραπτώς εξεταζόμενα (οι φιλόλογοι, οι μαθηματικοί κλπ) θα κάνουν «υποχρεωτικές υπερωρίες»; Πληρωμένες ή απλήρωτες κατόπιν διαταγής του «αφεντικού»; Στην Α' και Β' Λυκείου τους τελευταίους μήνες θα πρέπει να διδάσκονται μόνο τα εξεταζόμενα με την τράπεζα θεμάτων μαθήματα και τα υπόλοιπα να ολοκληρωθούν κάπου τώρα;

 

Μας εμπαίζουν, όταν :

 

- με ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΕΥΘΥΝΗ έχουν προηγηθεί δύο χρονιές παρατεταμένης αναστολής λειτουργίας των σχολικών μονάδων. Οι μαθητές έχουν τεράστια μαθησιακά κενά, γνωστικά ελλείμματα,  κακή ψυχολογία και τρομερό άγχος εξαιτίας των ΔΙΚΩΝ ΤΟΥΣ ΕΠΙΛΟΓΩΝ να βαφτίσουν εκπαίδευση τις «ψηφιακές τάξεις του webex» , που το εκπαιδευτικό κίνημα  από την πρώτη στιγμή τις χαρακτήρισε ως μη εκπαίδευση.

 

-τα  κενά σε εκπαιδευτικούς ,που είναι  χιλιάδες από την αρχή της χρονιάς και εξακολουθούν να υπάρχουν μέχρι και σήμερα και μάλιστα σε μαθήματα που υποτίθεται ότι θα εξεταστούν με την τράπεζα θεμάτων, σημαίνουν πολλές ώρες χαμένες. Και αυτό είναι ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΕΥΘΥΝΗ.

 

- είναι ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΕΥΘΥΝΗ η μη ασφαλής λειτουργία των σχολείων με υπερφορτωμένες τάξεις, η  πλήρης  απουσία περιορισμού και παρακολούθησης της πανδημίας, με αποτέλεσμα  χιλιάδες μαθητές και εκατοντάδες εκπαιδευτικοί να μολύνονται από τον ιό και να απουσιάζουν από τη σχολική διαδικασία μεγάλα χρονικά διαστήματα Πώς να προχωρήσει η ύλη με την μισή τάξη να λείπει την μία εβδομάδα και την άλλη μισή να λείπει την επόμενη;

 

- είναι ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΕΥΘΥΝΗ ο περιορισμός του σχολείου σε ένα  διεκπεραιωτικό ρόλο με τη διδακτέα ύλη να αντιμετωπίζεται ως  άθροισμα σελίδων που απλά πρέπει να γραφούν στο βιβλίο ύλης για χάρη των εξετάσεων – πανελλαδικών και ενδοσχολικών- και όχι ως γνώσεις τις οποίες πρέπει να κατακτήσουν οι μαθητές .

 

- με  ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΕΥΘΥΝΗ οι μαθητές της Α΄ και Β΄ Λυκείου θα πρέπει «χωνέψουν» σε λίγες εβδομάδες όσα θα έπρεπε να διδαχθούν σε ένα σχολικό έτος!Να βγει η ύλη   πάση θυσία ,για να εφαρμοστεί η Τράπεζα Θεμάτων. 

Η εφαρμογή της ακυρώνει τον εκπαιδευτικό και τη διδακτική του προσέγγιση, αυξάνει το άγχος των μαθητών, ευνοεί την αποστήθιση και αυξάνει τη μαθητική διαρροή, «πανελλαδικοποιεί» τις εξετάσεις όλων των τάξεων του Λυκείου, περιορίζοντας δραστικά τη δυνατότητα του εκπαιδευτικού να προσαρμόσει την εξέταση των μαθητών του στη βάση του επίπεδου της κάθε τάξης, των ιδιαιτεροτήτων του σχολείου, της περιοχής κ.λπ.

Θύματα και πάλι είναι οι μαθητές που θα οδηγηθούν σε απόρριψη και θα εσωτερικεύσουν την «αποτυχία» τους.  Μαζί και με την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, στόχος του  είναι να αποθαρρύνει τους μαθητές, ώστε να εγκαταλείψουν τα όνειρά τους για σπουδές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.  Η μαθητική αποτυχία θα αποτελέσει μετρίσιμο μέγεθος για την εφαρμογή της αξιολόγησης.

  

 

    Η «ύλη», η Τράπεζα Θεμάτων, η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής είναι  βασικά εργαλεία της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής , που  επιτείνουν τον εξετασιοκεντρικό χαρακτήρα του δημόσιου σχολείου ,  πολλαπλασιάζοντας και εντείνοντας τους ταξικούς φραγμούς, ενώ γιγαντώνουν τα συντρίμμια που άφησε πίσω της η τηλεκπαίδευση, τα κλειστά σχολεία και η πανδημία.

 

Η διδακτική πράξη δεν είναι μια μονόδρομη διαδικασία που ο καθηγητής προχωράει την ύλη και όποιος κατάλαβε-κατάλαβε.

Ο πραγματικός δάσκαλος μορφώνει και δεν είναι απλά διεκπεραιωτής εντολών .

Αυτή είναι Η ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΕΥΘΥΝΗ.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

·  Την ανάκληση της εγκυκλίου.

·  Να μειωθεί άμεσα και δραστικά η ύλη σε όλες τις τάξεις και σε όλα τα μαθήματα.

· Απαιτούμε Την κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων και της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, που μόνο στόχο έχουν να σπρώξουν χιλιάδες μαθητές εκτός σχολείου!  

·  ΤΩΡΑ προσλήψεις για την άμεση  κάλυψη όλων των κενών. Μαζικοί  διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών

·  Όχι στη μείωση των εισακτέων στα πανεπιστήμια.

 

Ø    Καλούμε τους συναδέλφους διευθυντές και τους διδάσκοντες των μαθημάτων να αγνοήσουν τις εγκυκλίους και να συνεχίσουν να διδάσκουν τα μαθήματα τους, λαμβάνοντας υπόψη την εκπαιδευτική πραγματικότητα, τις αληθινές ανάγκες των παιδιών και όχι την πολιτική στοχοθεσία του υπουργείου.

 

Ø    Καλούμε τους συντονιστές εκπαιδευτικού έργου να μη λειτουργήσουν ως μοχλός πίεσης για την υλοποίηση οδηγιών εκτός εκπαιδευτικής πραγματικότητας και σε αντίθεση με τις παιδαγωγικές, μορφωτικές, ψυχικές ανάγκες των παιδιών. Δική τους ευθύνη είναι να εντοπίσουν τα προβλήματα στην ύλη και αυτά να μεταφέρουν, ασκώντας πίεση στο να μειωθεί ή να αναμορφωθεί η ύλη της επόμενης τάξης, προκειμένου να καλυφθούν τα κενά. Ο σκοπός τους θα έπρεπε να είναι οι μαθητές – τριες να συνεχίζουν το σχολείο και όχι αυτό να τους διώχνει.

 

 

Ø    Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων  

-να μην προχωρήσουν σε αναμορφώσεις προγραμμάτων.

- να συντάξουν, υπογράψουν και να αποστείλουν κείμενο (στο πνεύμα της απόφασης της ΕΛΜΕ) προς τους άμεσα «υπεύθυνους» (ΔΔΕ, ΠΕΚΕΣ, ΣΕΕ κλπ).

-να προχωρήσουν σε συλλογή υπογραφών για την μείωση της εξεταστέας ύλης των   πανελλαδικών εξετάσεων και μη εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων ( επισυνάπτεται ενδεικτικό σχέδιο)

             

 

ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΑΠΟΡΡΙΨΗΣ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΣΥΝΑΙΝΕΣΟΥΜΕ

ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ- ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ

 ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΩΡΕΑΝ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΘΑ ΧΩΡΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΟΛΗ ΤΗ ΓΝΩΣΗ.

 

 

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                           Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

              ΓΙΑΝΝΑ ΛΑΘΗΡΑ                        ΝΙΚΟΣ ΠΑΛΑΝΤΖΑΣ