Πανελλαδική μέρα δράσης για την υγεία και την αξιοπρέπεια του λαού, Σαβ. 22/1, 12μ, άγαλμα Βενιζέλου

16.7.19

Παρεμβάσεις ΠΕ: Για τη συνάντηση της πολιτικής ηγεσίας της ΔΟΕ με το ΥΠΑΙΘ (15-7-2019)





 
ανεξάρτητες  αυτόνομες  αγωνιστικές  ριζοσπαστικές
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.

www.paremvasis.gr , paremvasisdoe@gmail.com  210 3242144                        
 15 – 7 – 2019
Δήλωση των εκπροσώπων των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ – ΚΙΝΗΣΕΩΝ – ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΩΝ στο Δ.Σ. της ΔΟΕ Δημήτρη Πολυχρονιάδη (6974750410) και  Χρήστο Παναγιώτου, αναπληρωτή εκπ/κού (6975308409)

ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ ΥΠΑΙΘ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 15– 7 – 2019

ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ΔΙΧΡΟΝΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΕ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΔΙΠΛΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ (Δημόσιο Νηπιαγωγείο – Δημοτικοί Βρεφονηπιακοί σταθμοί & Ιδιωτικά Νηπιαγωγεία)
 – ΔΥΣΟΙΩΝΟ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΧΡΟΝΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΕΚΠ/ΣΗΣ


Πραγματοποιήθηκε συνάντηση του Δ. Σ. στις Δ. Ο. Ε. την Δευτέρα 15 – 7 – 2019 στις 15:00 στο Υπουργείο Παιδείας με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ με αποκλειστικό θέμα την εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής & Εκπ/σης για το επόμενο σχολικό έτος (2019 – 2020) στη βάση στις υλοποίησης του νόμου 4521/2018.
Στη συνάντηση συμμετείχαν η Υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως, η Υφυπουργός Παιδείας (αρμόδια για θέματα Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης) Σ. Ζαχαράκη και υπηρεσιακοί παράγοντες του ΥΠΑΙΘ.
Η έννοια των κών Υπουργού και Υφυπουργού ήταν να βρουν δικαιολογίες για την επικείμενη άρση στις εφαρμογής στις Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής & Εκπ/σης σε μεγάλο αριθμό Δήμων από όσους ήδη έχει νομοθετηθεί η εφαρμογή στις Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής & Εκπ/σης.
Από την πρώτη στιγμή τις εισόδου μας στην αίθουσα της σύσκεψης τονίσαμε το απαράδεκτο, θεσμικού χαρακτήρα, ατόπημα που διέπραξε η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ να συναντηθεί, πριν ακόμα συναντήσει το Δ. Σ. της Δ. Ο. Ε., με τον Πρόεδρο της Κ. Ε. Δ. Ε.  για το θέμα της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής & Εκπ/σης. Η επιλογή αυτή δηλώνει τις προτεραιότητες της κυβέρνησης να συναντιέται και να συζητά για ζητήματα  εκπαιδευτικής πολιτικής  και εν προκειμένω για την εφαρμογή του νόμου για την υλοποίηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης με τον εκπρόσωπο της τοπικής αυτοδιοίκησης και αναδεικνύει την ιδεολογική και πολιτική συνάφεια των κατευθύνσεων σχετικά με το Δημόσιο Νηπιαγωγείο και το Δημόσιο Σχολείο  μεταξύ της νέας κυβέρνησης που το ‘’οραματίζεται’’ ΣΥΓΧΡΟΝΟ αλλά ΟΧΙ ΔΩΡΕΑΝ. Πολιτική ηγεσία και πρόεδρος ΚΕΔΕ, σε πλήρη συμπόρευση με ΕΕ και  ΟΟΣΑ, επιδιώκουν την αναστολή της εφαρμογής της δίχρονης όπου ισχύει και την εφαρμογή παράλληλου  δικτύου νηπιαγωγείων- παιδικών σταθμών, για να συνεχίσουν να αλώνουν τον χώρο της προσχολικής αγωγής με τα vouchers και τα τροφεία και έχοντας μετατρέψει σε εμπορεύσιμο είδος το δημόσιο δικαίωμα για προσχολική Αγωγή και Εκπαίδευση
Τεράστιες ευθύνες έχει η προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ η οποία έστρωσε το δρόμο δίνοντας ρόλο στους δημάρχους για την πορεία της δίχρονης (ρόλο τον οποίο η νυν κυβέρνηση ΝΔ έρχεται να αναβαθμίσει), νομοθέτησε για σταδιακή εφαρμογή αντί για καθολική όπως όφειλε, δεν έδωσε ούτε ένα ευρώ και δεν αντιμετώπισε το κτηριακό ζήτημα. Ως αποτέλεσμα, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ επιβεβαιώνει ότι έχει επιλέξει να συνεχίσει την ίδια πολιτική με τους προκατόχους της σε ότι αφορά την εμπλοκή και ανάθεση ρόλου στους εκπροσώπους των Ο. Τ. Α. σε ό,τι αφορά την εκπαίδευση στο πλαίσιο της προώθησης των καταστροφικών πολιτικών της «αυτονομίας» και της «αποκέντρωσης» - ιδιωτικοποίησης της Δημόσιας και Δωρεάν Παιδείας, γεγονός που μας βρίσκει εντελώς αντίθετους ως εκπαιδευτικό κίνημα. Καταθέσαμε μάλιστα εγγράφως τις αποφάσεις του κλάδου (ψηφισμένες από τις Γ. Σ. μας) σε ότι αφορά τις διεκδικήσεις μας για την εφαρμογή της Δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής & Εκπ/σης, αλλά και τις έγγραφες αποφάσεις – πρακτικά της συνεδρίασης τριμερών επιτροπών του νόμου 4521/2018 συγκεκριμένων Δήμων (Αμαρουσίου & Κηφισιάς), οι Δήμαρχοι των οποίων συμφώνησαν για την  εφαρμογή της Δίχρονης στους Δήμους τους πριν λίγους μήνες και τώρα για καθαρά πολιτικούς και συντεχνιακούς λόγους φέρνουν προσκόμματα ή δηλώνουν αδυναμία για την εφαρμογή της. Μάλιστα καυτηριάσαμε το γεγονός ότι η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ στήνουν «ευήκοα ώτα» στους Δημάρχους και τον Πρόεδρο της Κ. Ε. Δ. Ε. στα μη αληθή στοιχεία που προσκομίζουν προκειμένου να μην εφαρμοστεί η Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή & Εκπ/ση στους Δήμους τους.
 
Η απάντηση της κας Υπουργού ότι η συνάντηση με τον Πρόεδρο της Κ. Ε. Δ. Ε. έγινε για να εξευρεθούν λύσεις σχετικά με την ανεύρεση αιθουσών για την εφαρμογή της Δίχρονης στη βάση των δηλώσεων της ( κας Υπουργού), ενώπιον του Δ. Σ. της Δ. Ο. Ε., ότι τάχα η κυβέρνηση στηρίζει την εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής & Εκπ/σης, αλλά ενδιαφέρεται να μη μείνει και κανένα προνήπιο εκτός «δομών», δεν μας έπεισε καθόλου για τις «αγαθές» προθέσεις της σε ό,τι αφορά τη στήριξή της για την εφαρμογή και επέκταση της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής & Εκπ/σης. Άλλωστε ο όρος «δομές» που χρησιμοποιεί είναι χαρακτηριστικός, όπως αποδείχθηκε και στη συνέχεια, δεν εξασφαλίζει (κάθε άλλο) τη δημόσια δωρεάν υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση σε δημόσια νηπιαγωγεία.

Ο ΔΡΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ΔΙΧΡΟΝΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΕΙΝΑΙ ΣΤΡΩΜΕΝΟΣ ΜΕ ΤΙΣ «ΚΑΛΕΣ ΠΡΟΘΕΣΕΙΣ» ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ Ν.Δ.
Ουσιαστικά η συνάντηση του Δ. Σ. της Δ. Ο. Ε. με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ έγινε για επικοινωνιακούς λόγους από την πλευρά του ΥΠΑΙΘ, με στόχο να δικαιολογηθεί η  επικείμενη νομοθέτηση της αναστολής της εφαρμογής της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής & Εκπ/σης για 57 δήμους από τους συνολικά 114 δήμους που μπήκαν με υπουργική απόφαση στην εφαρμογή της Δίχρονης για το σχολικό έτος 2019 – 2020 με το αιτιολογικό της έλλειψης αιθουσών και με ξεκάθαρο στόχο την εισαγωγή και εφαρμογή του διπλού δικτύου για την εκπαίδευση νηπίων και προνηπίων (παιδιά ηλικίας 4 – 6 ετών) τόσο στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο όσο και στους Δημοτικούς Βρεφονηπιακούς σταθμούς & τα ιδιωτικά Νηπιαγωγεία μέσω κουπονιών.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ στις επίμονες ερωτήσεις μας αναφορικά με τις προθέσεις της κυβέρνησης για την περίπτωση που με νομοθετική ρύθμιση σε όσους δήμους ανασταλεί η εφαρμογή της Δίχρονης:
ü  πώς θα καλυφθούν τα παιδιά που έχουν ήδη εγγραφεί και θα μείνουν εκτός του Δημόσιου Νηπιαγωγείου(;) και
ü  αν θα εφαρμοστεί η εξαγγελία της κυβέρνησης για χορήγηση κουπονιών (vouchers) αξίας 180 ευρώ το μήνα για διάρκεια δέκα μηνών προς τους γονείς(;) καταστρέφοντας ουσιαστικά το Δημόσιο Νηπιαγωγείο,
 απάντησε ότι θα δει τι θα κάνει και δεν μας απασχολεί το συγκεκριμένο θέμα τώρα και ότι από την πρώτη στιγμή που τη συναντήσαμε αρχίσαμε την πολεμική, ενώ εκείνη επιδιώκει τον «ουσιαστικό», «ειλικρινή» και «καλόπιστο»  διάλογο.
Επίσης η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ αρνήθηκε να απαντήσει και να δεσμευτεί σε οποιαδήποτε ερώτηση υποβάλαμε αναφορικά με την πολιτική που σκέπτεται να εφαρμόσει η κυβέρνηση αναφορικά με τις πιστώσεις – κονδύλια που θα διαθέσει για την αντιμετώπιση των αναγκών της εφαρμογής της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής & Εκπ/σης στο άμεσο μέλλον, ιδιαίτερα από τη στιγμή που σύμφωνα με τους υπηρεσιακούς παράγοντες του ΥΠΑΙΘ υπάρχουν δεσμευμένα κονδύλια τόσο για την τοποθέτηση και τον εξοπλισμό των απαιτούμενων αιθουσών όσο και για τις αναγκαίες προσλήψεις αναπληρωτών νηπιαγωγών, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες για εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής & Εκπ/σης στο επόμενο σχολικό έτος (2019 – 2020).
Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ δεν απάντησε σε τίποτα από τα παραπάνω ερωτήματα και στο μόνο που δεσμεύτηκε ήταν ότι δεν πρόκειται να μείνει κανένα παιδί εκτός «δομών» αρνούμενη ακόμα και να διευκρινίσει τι εννοεί όταν χρησιμοποιεί τον όρο «δομές» και όχι Δημόσιο Νηπιαγωγείο, όταν ύστερα από πολλές πιέσεις έστερξε να δηλώσει ότι προφανώς εννοεί του Δημοτικούς Βρεφονηπιακούς Σταθμούς.
Ακόμα περισσότερο πρωτόγνωρο και ιδιαίτερα ανησυχητικό ήταν ότι η κα Υπουργός ζήτησε τη άμεση «βοήθεια» της Δ. Ο. Ε. και του δικτύου των στελεχών της (μέσω των συλλόγων εκπ/κών Π. Ε.) σε ότι αφορά την υπόδειξη αιθουσών σε όσους από τους Δήμους παρουσιάζονται προβλήματα, αφού η ίδια έχει ζητήσει εντός των επόμενων δύο ημερών να έχει ενημέρωση από τους Περιφερειακούς Δ/ντές Εκπ/σης της χώρας για το ζήτημα της επάρκειας ή όχι ανά Δήμο για την εφαρμογή ή όχι της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής  Εκπ/σης προκειμένου εντός του επόμενου δεκαήμερου να νομοθετήσει η κυβέρνηση για το θέμα.
Για τη δήλωσή της αυτή εκφράσαμε την έντονη αγανάκτησή μας για την παραπλανητική και στερούμενη κάθε έννοιας λογικής θέση της πολιτικής ηγεσίας του  ΥΠΑΙΘ να αρνείται να αναλάβει τις ευθύνες του το ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση της Ν. Δ. και να επιχειρεί να ρίξει τις ευθύνες στις πλάτες του συνδικάτου των εκπαιδευτικών.
Τέλος τονίσαμε από την πλευρά μας την αταλάντευτη και ανυποχώρητη απόφασή μας να υπερασπιστούμε το Δημόσιο και Δωρεάν Νηπιαγωγείο διεκδικώντας την άμεση και καθολική εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής και Εκπ/σης από το σχολικό έτος 2019 – 2020 για όλα τα νήπια και προνήπια (ηλικίας 4 – 6 ετών) ξεκαθαρίζοντας ότι οποιαδήποτε ενέργεια από την πλευρά του ΥΠΑΙΘ για αναστολή – κατάργηση της εφαρμογής της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής & Εκπ/σης, εμπλοκής των Δήμων στις διαδικασίες της Δημόσιας Εκπαίδευσης και θεσμοθέτησης της χορήγησης κουπονιών (vouchers) στη λογική της «αυτονομίας» - «αποκέντρωσης» της εκπαίδευσης θα αποτελέσει αιτία πολέμου για τους εκπαιδευτικούς με το ΥΠΑΙΘ και την πολιτική της κυβέρνησης. Έναν πόλεμο που το ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση σίγουρα θα χάσουν, όπως τον έχασαν και όσοι προηγούμενοι (Υπουργοί Παιδείας και κυβερνήσεις) προσπάθησαν στο παρελθόν να εδραιώσουν ανάλογες πολιτικές.
Στη βάση αυτή ζητήσαμε από το Δ. Σ. της Δ. Ο. Ε. να κανονιστεί άμεσα έκτακτη συνεδρίασή του για το θέμα και με βάση τις αποφάσεις που θα ληφθούν από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ και την κυβέρνηση να αντιμετωπίσει ο κλάδος την όποια επίθεση δεχτεί στο κομμάτι της εφαρμογής ή αναστολής της εφαρμογής της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής και Εκπ/σης σύμφωνα με τις διεκδικήσεις μας όπως είναι ψηφισμένες από τις Γ. Σ. του κλάδου.