Πανελλαδική μέρα δράσης για την υγεία και την αξιοπρέπεια του λαού, Σαβ. 22/1, 12μ, άγαλμα Βενιζέλου

7.7.20

Παρεμβάσεις ΠΕ: ...και πάλι στον αγώνα ενάντια στη φθορά


ανεξάρτητες  αυτόνομες  αγωνιστικές  ριζοσπαστικές
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.

210 3242144           
7/7/2020

... ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗ ΦΘΟΡΑ    
Μόλις τελείωσε  μια σχολική χρονιά, σε μια περίοδο που η εκπαίδευση και η κοινωνία βγαίνουν βαρύτατα τραυματισμένες από την πανδημία και από την εκμετάλλευσή της από το κυρίαρχο σύστημα προς όφελος της κερδοφορίας του και σε βάρος της λαϊκής πλειοψηφίας και των αναγκών της.
Ενδεικτική των προθέσεων  της κυβέρνησης της ΝΔ  για την επιβολή των σχεδιασμών της είναι  το χουντικής έμπνευσης και νεοφιλελεύθερης κοπής νομοσχέδιο για την ποινικοποίηση των συγκεντρώσεων – διαδηλώσεων. Πρόκειται για ένα νομοσχέδιο εξαιρετικά αντιδραστικό, που επιβάλλει το κράτος του αστυνόμου και αντιμετωπίζει τους αγώνες ως εμπόδιο ,με αποκλειστικό κριτήριο την κερδοφορία του κεφαλαίου, την αδιατάρακτη οικονομική λειτουργία των επιχειρήσεων και την ανεμπόδιστη προώθηση της αντιδραστικής κυβερνητικής πολιτικής. Με το νομοσχέδιο αυτό ακόμα και η καθημερινή πάλη εργατικών σωματείων, φοιτητικών συλλόγων, συλλογικοτήτων θα συναντά μεγάλες δυσκολίες. Βεβαίως, η κυβέρνηση πατά πάνω στην πολύχρονη προετοιμασία δημοτικών αρχών, των μεγαλοξενοδόχων και του ΣΕΒ και των προηγούμενων κυβερνήσεων (ο νόμος για τις απεργίες του ΣΥΡΙΖΑ), στις απαγορεύσεις της συνδικαλιστικής και πολιτικής δράσης μέσα στην πανδημία, καθώς και στη διαρκές σιωπητήριο του εργοδοτικού και κυβερνητικού συνδικαλισμού.
Η    Κυβέρνηση προχωρά ταχύτατα στην υλοποίηση του αντιεκπαιδευτικού νόμου 4692/2020,  κάνοντας  ένα ακόμα σοβαρό βήμα στην αλυσίδα των νέο-συντηρητικών μνημονιακών αντιεκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων, στη γραμμή της νεοφιλελελεύθερης ατζέντας ΟΟΣΑ – ΕΕ – ΣΕΒ, προετοιμάζοντας τη νέα μνημονιακή κανονικότητα της επόμενης ημέρας, με βασικό στόχο λιγότερους εκπαιδευτικούς, λιγότερα τμήματα, λιγότερο δημόσιο σχολείο, προώθηση της αξιολόγησης, ένταση των ταξικών φραγμών και μονιμοποίηση των ελαστικών σχέσεων εργασίας.
Τα ωρολόγια προγράμματα που ανακοινώθηκαν για τη Β’ βάθμια εκπαίδευση, εξαφανίζουν μαθήματα και ολόκληρους επιστημονικούς κλάδους και  αποτελούν ευθεία βολή στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών καθώς τινάζουν στον αέρα οργανικές θέσεις, πλήττοντας ταυτόχρονα  ακόμη περισσότερο τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών. Τα αποτελέσματά τους θα είναι ορατά και στην Α’ βάθμια εκπαίδευση. Η «πίεση» από τις καταργήσεις θέσεων στη Β’ βάθμια, θα οδηγήσει εκατοντάδες εκπαιδευτικούς της καλλιτεχνικής παιδείας της Α’ βάθμιας να βρεθούν απολυμένοι τον Ιούνιο χωρίς ελπίδα επαναπρόσληψης τον Σεπτέμβριο.
Παράλληλα οι αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα της Πρωτοβάθμιας με την εισαγωγή των Αγγλικών στο Νηπιαγωγείο και των ‘’εργαστηρίων δεξιοτήτων’’  στο Νηπιαγωγείο και  στο Δημοτικό Σχολείο προσβάλλουν τον ενιαίο χαρακτήρα του προγράμματος στο Νηπιαγωγείο και  αποτελούν  δραστική παρέμβαση στο περιεχόμενο της εκπαίδευσης  σε αντιδραστικότερη κατεύθυνση, της πολυδιάσπασης  της γνώσης και της προώθησης των δεξιοτήτων.

Συγχρόνως, η εφαρμογή της αύξησης του ορίου των μαθητών ανά τμήμα , στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, θα αποφέρει άμεσα χιλιάδες καταργημένες θέσεις εργασίας, λιγότερες προσλήψεις, μαζικές μετακινήσεις μαθητών και περαιτέρω υποβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Οι τραγικές ελλείψεις παραμένουν και η ελαστική εργασία των αναπληρωτών γίνεται μία «κανονικότητα», ενώ η εφαρμογή του νόμου 4589/2019 (προσοντολόγιο) θα επιφέρει τεράστιες ανακατατάξεις που θα στερήσουν το δικαίωμα στην εργασία χιλιάδων αναπληρωτών που στηρίζουν τα τελευταία χρόνια τη δημόσια εκπαίδευση, απαξιώνοντας την προϋπηρεσία τους.
Η μαχόμενη εκπαίδευση στάθηκε όρθια και με όλες της τις δυνάμεις το διάστημα αυτό αντιτάχθηκε αγωνιστικά, μαχητικά και με συνέπεια τους σχεδιασμούς αυτούς, χωρίς να παραμείνει άφωνη και φιμωμένη ακόμη και μέσα στην περίοδο της καραντίνας. Οι μεγάλες πανεκπαιδευτικές κινητοποιήσεις, η πρωτοβουλία των 77 Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ για απεργία-αποχή από την αξιολόγηση δείχνουν το δρόμο που πρέπει να βαδίσουμε.
Μπροστά μας έχουμε τεράστια ανοιχτά ζητήματα:
·                    Κατάργηση του αντιεκπαιδευτικού νόμου 4692/2020 δίνοντας τη μάχη για την ακύρωσή του  στην πράξη, για  να μην εφαρμοστούν οι απαράδεκτες διατάξεις του που οδηγούν σε νέες περικοπές θέσεων εκπαιδευτικών (αύξηση ορίων μαθητών ανά τμήμα, περικοπές τμημάτων, τιμωρητικές διατάξεις, μετακινήσεις παράλληλης στήριξηςκ.λ.π).

·                    Ανάκληση των   απόφασεων  για τα ωρολόγια προγράμματα στην Β΄θμια  και την εισαγωγή εργαστηρίων δεξιοτήτων σε Δημοτικό και Νηπιαγωγείο  και εισαγωγή των αγγλικών στο Νηπιαγωγείο και επέκτασή τους στην Α΄Και Β΄Δημοτικού με αντίστοιχη μείωση ωρών από τη Μελέτη Περιβάλλοντος  που επιχειρούν να εφαρμόσουν.
Το εκπαιδευτικό κίνημα δεν αποδέχεται τα νέα ΩΠ που στόχο έχουν την εφαρμογή του αγοραίου εξετασιοκεντρικού σχολείου, με λιγότερους μαθητές και εκπαιδευτικούς, λιγότερη γνώση και κυριαρχία των δεξιοτήτων και της αξιολόγησης , όπως καθορίζονται από τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε – τον οποίο υπηρέτησαν με ευλάβεια όλοι οι Υπουργοί Παιδείας.  Δεν αποδέχεται την αύξηση ορίων μαθητών ανά τμήμα, τις  περικοπές τμημάτων, τις τιμωρητικές διατάξεις, τις μετακινήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών, το ευνουχισμένο – σχολειοποιημένο Νηπιαγωγείο. Δεν αποδέχεται την ανεργία και την επισφάλεια στην εργασία των εκπαιδευτικών του.

·                    Εφαρμογή του δίχρονου υποχρεωτικού Νηπιαγωγείου παντού τον επόμενο Σεπτέμβρη με εξασφάλιση των αναγκαίων κτιριακών και υλικοτεχνικών υποδομών, και μόνιμου εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού.

·                    Μάχη ενάντια στην αξιολόγηση με απεργία – αποχή από την αυτοαξιολόγηση της  σχολικής  μονάδας του ν. 4692/2020

·                    Κατάργηση του ν. 4589/2019 (προσοντολόγιο)

·                    Κατοχύρωση της μόνιμης σταθερής εργασίας. Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των αναγκών. Άμεσος διορισμός/Μονιμοποίηση ΤΩΡΑ ΟΛΩΝ των αναπληρωτών που έχουν έστω και μία σύμβαση αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία


Ως μαχόμενο εκπαιδευτικό κίνημα συνεχίζουμε και  κλιμακώνουμε τον αγώνα μας .  Λέμε όχι στο μνημονιακό σχολείο είτε με την παλιά είτε με τη νέα του μορφή. Όχι στο φθηνό και ευέλικτο σχολείο της αγοράς, του κατακερματισμού της γνώσης και των αντικειμένων, των ταξικών φραγμών. Αγωνιζόμαστε για Ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο και δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση για όλα τα παιδιά 4 έως 6 αποκλειστικά στο δημόσιο Νηπιαγωγείο στα πλαίσια του 14χρονου εκπαιδευτικού σχεδιασμού, για το σχολείο των όλων, των ίσων και των διαφορετικών.  Με στόχο τη βαθιά και ολοκληρωμένη γνώση, την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης κόντρα στις δεξιότητες και τον κατακερματισμό της γνώσης. 

·                    Τον συντονισμό και την μεγιστοποίηση της δράσης ενάντια στο νομοσχέδιο – γύψο στις διαδηλώσεις και εργατικούς αγώνες στην κατεύθυνση της αποτροπής της ψήφισης και της ανατροπής του.
·                    Τον Αγώνα ενάντια στην επίθεση σε μισθούς και δικαιώματα. Ενάντια στην ελαστικοποίηση, την μερική και εκ περιτροπής εργασία, τις απολύσεις και την ανεργία 

Καλούμε το Δ.Σ. της ΔΟΕ να προχωρήσει στην οργάνωση της 89ης Γ.Σ. της ΔΟΕ στα τέλη Αυγούστου, ώστε να παρθούν όλες οι απαραίτητες αγωνιστικές αποφάσεις και να προετοιμαστεί το εκπαιδευτικό κίνημα για τις μάχες του Σεπτεμβρίου.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Ο αγώνας μας πρέπει να είναι δυναμικός, μαζικός, ανυποχώρητος και πολύμορφος  ενάντια στα νέα αντιδραστικά σχέδια  της κυβέρνησης και του κεφαλαίου.
Ευχόμαστε σε όλους ανάσες ξεκούρασης  και αναζωογόνησης μέσα στο  καλοκαίρι , με το βλέμμα στραμμένο σε ένα ελπιδοφόρο, αισιόδοξο και νικηφόρο μέλλον για το σχολείο και τη ζωή που μας αξίζει!
                                            Το μέλλον αναπνέει στους αγώνες