Η ανακοίνωση του Ζ' ΣΕΠΕ Θεσσαλονίκης:
Ο αυταρχισμός του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. και της Διεύθυνσης Π.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης που ορίζει την αξιολόγηση 1.000 περίπου εκπαιδευτικών της περιοχής, ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ! – Πρακτικά βήματα, ενημερωτική εκδήλωση, κινητοποίηση
Συνάδελφοι/ισσες,
Την ώρα που η κυβέρνηση και το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., Δ/νσεις Εκπαίδευσης, αξιολογητές αλλά και δικαστικοί μηχανισμοί έχουν εξαπολύσει ένα πογκρόμ απειλών, διώξεων "δι ασήμαντον αφορμήν", δικών ενάντια σε κάθε απόφαση των συνδικαλιστικών μας οργάνων και άκρατου αυταρχισμού, χιλιάδες εκπαιδευτικοί σε όλη τη χώρα, η συντριπτική πλειοψηφία του κλάδου, συνεχίζει να αντιστέκεται στην αξιολόγηση, την προσπάθεια διάλυσης και ιδιωτικοποίησης της δημόσιας Παιδείας και ταυτόχρονα της καθυπόταξης των εκπαιδευτικών ώστε να προχωρήσει ανεμπόδιστα.
Αυτή την ώρα διάφορα πρόθυμα στελέχη της εκπαιδευτικής ιεραρχίας επιλέγουν να αγνοήσουν την εδώ και τρία χρόνια εκδηλωμένη με κάθε τρόπο άρνηση των εκπαιδευτικών να αποδεχτούν και να εφαρμόσουν την αντιεκπαιδευτική πολιτική της αξιολόγησης και προσπαθούν να την επιβάλλουν, ακολουθώντας πιστά τις εντολές του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. Από τους/τις πρώτους/ες σ' αυτή την κατεύθυνση και η Δ/ντρια Π.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης την Τετάρτη 17 Απρίλη (ημέρα απεργίας και κινητοποιήσεων και των εκπαιδευτικών Σωματείων) ανακοίνωσε κατάλογο με αντιστοιχήσεις αξιολογητή-αξιολογούμενου για 1.000 περίπου εκπαιδευτικούς της Δ/νσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, μεταξύ των οποίων και πολλοί/ες με περισσότερα από 20 χρόνια υπηρεσίας!!!
Υπουργείο και εκπαιδευτική ιεραρχία με αυτές τους τις ενέργειες προσπαθούν να τρομοκρατήσουν τους/τις εκπαιδευτικούς, να μας πείσουν ότι δεν υπάρχει εναλλακτική στην αντιδραστική αντιεκπαιδευτική πολιτική τους, όπως ακριβώς έκαναν και τους προηγούμενους μήνες με τη στάση τους απέναντι στο φοιτητικό κίνημα που αγωνίζεται ενάντια στα ιδιωτικά ΑΕΙ. Στην πραγματικότητα με αυτό το κρεσέντο αυταρχισμού δείχνουν το αδιέξοδο της δικής τους πολιτικής που παρά τις ασταμάτητες απειλητικές εγκυκλίους των Γ. Γραμματέων του υπουργείου, τις 15 μέχρι τώρα δικαστικές προσφυγές εναντίον των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών και των Σωματείων αλλά και τις έκνομες ενέργειες στελεχών της εκπαιδευτικής ιεραρχίας με απειλές πειθαρχικών και ποινών, δεν καταφέρνουν να πτοήσουν το αγωνιστικό φρόνημα των εκπαιδευτικών και να οδηγήσουν στην αξιολόγηση έστω και ένα σημαντικό ποσοστό από αυτούς/ες.
Αντί να σπείρουν τον φόβο και την υποταγή όπως επιδιώκουν, βλέπουμε αμέσως μετά τις τελευταίες δικαστικές προσφυγές και τις αποφάσεις ενάντια στην Απεργία-Αποχή από τις αξιολογικές διαδικασίες, οι εκπαιδευτικοί να συσπειρώνονται, να πραγματοποιούν τις πιο μαζικές Γεν. Συνελεύσεις των τελευταίων χρόνων και να παίρνουν αγωνιστικές αποφάσεις: 77 Σύλλογοι Π.Ε. έχουν κηρύξει απεργία-αποχή (και ταυτόχρονα 41 ΕΛΜΕ) ενώ και οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες ΔΟΕ και ΟΛΜΕ (καθώς και η ΠΟΣΕΠΕΕΑ των ΕΕΠ-ΕΒΠ) την επαναπροκήρυξαν μετά τις Γεν. Συνελεύσεις με απαρτία αλλά και η ΑΔΕΔΥ έχει πάρει σχετική απόφαση στο τελευταίο Γενικό της Συμβούλιο. Την ίδια στιγμή εκατοντάδες Σωματεία και Ομοσπονδίες, Σύλλογοι και Ενώσεις Γονέων, οι καθηγητές των Παιδαγωγικών Τμημάτων ΑΠΘ και ΕΚΠΑ και άλλοι φορείς δηλώνουν τη συμπαράστασή τους στον αγώνα μας!
Συνάδελφοι/ισσες,
ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΜΑΣ! Οργανώνουμε την αντίστασή μας και σ' αυτή την νέα επίθεση. Το Δ.Σ. του Ζ΄Σ.Ε.Π.Ε. υπενθυμίζει πρώτα απ' όλα τα ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ:
1. Υπογράφουμε όλοι/ες οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας και τις δύο δηλώσεις Απεργίας-Αποχής, της ΔΟΕ και του Συλλόγου και τις πρωτοκολλούμε στο σχολείο
2. Σε κάθε κλήση αξιολογητή (Συμβούλου ή διευθυντή/τριας) σε προκαταρκτική διαδικασία ή «απλό διάλογο και ενημέρωση» δεν συμμετέχουμε, δηλώνοντας ότι παίρνουμε μέρος στην Απεργία-Αποχή της Ομοσπονδίας και του Συλλόγου μας και αποστέλλοντας στον/ην αξιολογητή/τρια την παρακάτω δήλωση με τους σχετικούς αριθμούς πρωτοκόλλου:
«Με την παρούσα δηλώνω ότι συμμετέχω στην απεργία-αποχή που έχει προκηρύξει η Δ.Ο.Ε με αρ. πρωτ. …….. και ο Ζ΄ Σ.Ε.Π.Ε. με αρ. πρωτ….., από κάθε ενέργεια που συνδέεται με το σύστημα αξιολόγησης, το οποίο προωθείται εκ μέρους του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. και πιο συγκεκριμένα από τις διαδικασίες που προβλέπονται από τον νόμο 4823/21 και καθώς και από την Υπουργική Απόφαση 9950/ΓΔ5 ΦΕΚ 388/27-1-2023 «Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της» και σχετίζονται με όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα σχετικά με την ατομική αξιολόγηση (συναντήσεις με Συμβούλους Εκπαίδευσης, ενημέρωση ατομικού φακέλου, κατάθεση έκθεσης αυτοαξιολόγησης κ.τ.λ.).
(Ονοματεπώνυμο,. ΠΕ, Σχολείο)»
3. Δεν υπογράφουμε κανένα απολύτως έγγραφο που μας ζητούν οι αξιολογητές ακόμη κι αν αυτό παρουσιάζεται ως ενημερωτικό ή δήλωση ότι λάβαμε γνώση
4. Δεν μπαίνουμε στην πλατφόρμα της αξιολόγησης και δεν αναρτούμε τίποτα σ' αυτήν (βιογραφικό, έκθεση αυτοαξιολόγησης κ.ά.)
5. Δεν υπογράφουμε το μονομερές πρακτικό του αξιολογητή με το οποίο ορίζονται οι δυο συγκεκριμένες μέρες και ώρες παρακολούθησης της διδασκαλίας
6. Δηλώνουμε τη μονόωρη στάση εργασίας που έχει κηρύξει ο Ζ΄Σύλλογος Π.Ε. για καθεμιά από τις ώρες παρακολούθησης των αξιολογητών
7. Ενημερώνουμε το Δ.Σ. του Συλλόγου μας για κάθε πίεση, απειλή ή ενόχληση που δεχόμαστε από αξιολογητές ή τη Δ/νση Εκπαίδευσης
Η αυταρχική πολιτική και οι ενέργειες του υπουργείου και της εκπαιδευτικής ιεραρχίας δεν μας τρομοκρατούν, μας δυναμώνουν! Ενωμένοι συνεχίζουμε μέχρι τη νίκη, την ανατροπή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής και την κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου της αξιολόγησης!
Ø Συμμετέχουμε στην ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ του Ζ΄ Συλλόγου Π.Ε. την Τρίτη 23 Απριλίου, στις 6.30μ.μ. στον σύνδεσμο:
https://minedu-primary2.webex.com/minedu-primary2/j.php?MTID=m19395360db9836ac6f81a56222b1fb7a
Ø Συμμετέχουμε μαζικά, δυναμικά κι αποφασιστικά στη ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ που οργανώνουν οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Π.Ε., την Τετάρτη 24 Απριλίου, στις 2μ.μ., στη Δεύθυνση Π.Ε. Δυτ. Θεσσαλονίκης (Μονή Λαζαριστών)
Κλιμακώνουμε τον αγώνα για να ζούμε και να διδάσκουμε με αξιοπρέπεια!