Πανελλαδική μέρα δράσης για την υγεία και την αξιοπρέπεια του λαού, Σαβ. 22/1, 12μ, άγαλμα Βενιζέλου

11.3.16

Παρεμβάσεις ΔΕ και ΠΕ: Επικοινωνιακό παιχνίδι-καμία δέσμευση από το υπουργείο. Δήλωση για τη συνάντηση ΟΛΜΕ-ΔΟΕ με τον υπ. Παιδείας

ΔΗΛΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΩΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ ΠΕ & ΔΕ  



11 3 2016
 
Επικοινωνιακό παιχνίδι-καμία δέσμευση από το υπουργείο

Για επικοινωνιακό παιχνίδι – φύλλο συκής για τις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, ήθελε ο υπουργός παιδείας, τη σημερινή συνάντησή του με τα ΔΣ της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ.

Τα ΔΣ των δύο εκπαιδευτικών ομοσπονδιών, κλήθηκαν σε συνάντηση, από τον κ. Φίλη, με θέμα τους διορισμούς/προσλήψεις εκπαιδευτικών.
Στην τοποθέτηση των εκπροσώπων των δύο Ομοσπονδιών, τέθηκε το επείγον ζήτημα μαζικών διορισμών μονίμων εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των κενών και άμεσης κατάργησης του ν.3848 της Διαμαντοπούλου. Κλήθηκε η κυβέρνηση και το υπουργείο παιδείας, να μη χρησιμοποιεί τη νομολογία του ΣτΕ, για να κρύψει τις πολιτικές επιλογές του, να υπηρετήσει τις μνημονιακές επιταγές και τις κατευθύνσεις ΕΕ και ΟΟΣΑ και να δεσμευτεί σε συγκεκριμένο αριθμό και χρονοδιάγραμμα διορισμών για φέτος. Παράλληλα να καταθέσει την πρότασή του για το σύστημα διορισμών και προσλήψεων.
Ο υπουργός αντί δεσμεύσεων και συγκεκριμένης πρότασης, επανάλαβε την πρόθεσή του για 20.000 διορισμούς, εντός τριετίας, αν το επιτρέψουν οι Θεσμοί στους οποίους θα καταθέσει σχετική μελέτη την ερχόμενη εβδομάδα Η έγκριση θα έρθει, εφόσον τα αποτελέσματα της αξιολόγησης του ελληνικού προγράμματος διευκολύνουν να εξευρεθεί το αναγκαίο κονδύλι. Κάλεσε μάλιστα τις ομοσπονδίες να στηρίξουν με κινητοποιήσεις τον «αγώνα» που δίνει! Ως δικαιολογία για τους μηδενικούς διορισμούς φέτος, παρά την ανακοίνωση της ίδιας πρόθεσης του ομολόγου του πέρσι, χρησιμοποίησε την επαναφορά των διαθεσίμων. Επικαλέστηκε τη νομολογία του ΣτΕ για να δικαιολογήσει νέες αντιεκπαιδευτικές επιλογές, στο όνομα των αξιοκρατικών κριτηρίων. Έτσι δήλωσε ότι οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί, πλην δασκάλων και νηπιαγωγών, δε διαθέτουν εκπαιδευτική επάρκεια και πρέπει να ανευρεθεί τρόπος πιστοποίησης της διδακτικής τους ικανότητας. Ανακοίνωσε ότι οι πίνακες αναπληρωτών πλέον θα γίνονται υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ κι όχι του υπουργείου παιδείας και επισήμανε ότι αμφισβητείται η προϋπηρεσία των αναπληρωτών πριν το 2006–07, που τα στοιχεία δεν υπάρχουν σε ηλεκτρονική μορφή. Στον επίλογο ζήτησε και τη νομική βοήθεια των Ομοσπονδιών(!), με γνωμοδοτήσεις και νομική τεκμηρίωση των θέσεών τους.
Στην επιμονή των Ομοσπονδιών για την κατάθεση συγκεκριμένων προτάσεων και ανάληψη της πολιτικής τους ευθύνης, ο υπουργός απάντησε ότι θα «κατατεθεί μεταβατική νομοθετική ρύθμιση για τους διορισμούς και τις προσλήψεις της σχολικής χρονιάς 2016-17», μέσω τριών πινάκων (μόνιμων διορισμών, αναπληρωτών, ειδικής αγωγής) με προτεραιότητα στην ειδική αγωγή, την Α/θμια και τέλος τη Β/θμια Εκπαίδευση, ενώ το νέο σύστημα των μόνιμων διορισμών θα συζητηθεί σε βάθος χρόνου. Κατόπιν τούτων, δεν υπήρχε αντικείμενο συζήτησης και τα ΔΣ αποχώρησαν.
Κατατέθηκε στο ΔΣ της ΟΛΜΕ, από τον διευθυντή Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του υπουργείου, η πρόταση της υποεπιτροπής διαλόγου για την Τεχνική Εκπαίδευση της Επιτροπής του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία και την Επιτροπή του ΙΕΠ. Το ΔΣ της ΟΛΜΕ είχε ζητήσει συνάντηση με το υπουργείο παιδείας για να δηλωθούν οι προθέσεις του επί του θέματος και να μην τις μαθαίνει από διαρροές στον τύπο. Αντ’ αυτού του επιδόθηκαν σκέψεις και προτάσεις, που προφανώς δε δεσμεύουν το υπουργείο. Τις διευκρινίσεις, αντιρρήσεις και ερωτήσεις που έγιναν επί της παρουσίασης της πρότασης, βιάστηκε το υπουργείο να χαρακτηρίσει ως «συμμετοχή όλων των μελών του Δ.Σ. στο διάλογο για την τεχνική εκπαίδευση», σε δελτίο τύπου που εξέδωσε για τη συνάντηση. Σε σχετική ερώτηση, αν θα δοθεί δικαίωμα σε ιδιωτικούς οργανισμούς να πιστοποιούν τίτλους ειδικοτήτων της τυπικής τεχνικής εκπαίδευσης, υπονομεύοντας στην πράξη τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων της, ο υπεύθυνος του υπουργείου απέφυγε να απαντήσει.
Εν κατακλείδι έγινε για μια ακόμη φορά σαφές, ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, ψάχνει το φύλλο συκής ενός δήθεν διαλόγου για να εφαρμόσει πιστά τις αντιδραστικές κατευθύνσεις μνημονίων - ΕΕ – ΟΟΣΑ, σε βάρος της εκπαίδευσης, των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Μόνη απάντηση ο μαζικός, αποφασιστικός αγώνας μας!
Κική Γιαννάτου
Γιώτα Ιωαννίδου
Γιώργος Γαλάνης
Μιχάλης Μιλτσακάκης