ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ –ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ Α' ΕΛΜΕ
https://paremvasithess.wordpress.com/ - agonistiki.paremvasi231@gmail.com
5 Οκτώβρη, παγκόσμια μέρα του εκπαιδευτικού
Η 5η Οκτωβρίου σε παγκόσμιο επίπεδο και στη χώρα μας έχει καθιερωθεί ως ημέρα αφιερωμένη στον εκπαιδευτικό και τη συνεισφορά του στην παιδεία και την κοινωνία. Είναι πολλοί εκείνοι που εξαίρουν τη σημασία της εκπαίδευσης και του ρόλου του εκπαιδευτικού στην κοινωνία. Μια σημασία που θεωρητικά, τουλάχιστον, συνδέεται με τη δυνατότητα του ανθρώπου να χειραφετηθεί, να ανακαλύψει τον εαυτό του, τον κόσμο, αλλά και τη δυνατότητα να τον αλλάξει. Να μπορέσει να επιτελέσει την αποστολή του ως άνθρωπος. Οι εκπαιδευτικοί διαδραματίζουν, κατά κοινή ομολογία, ενεργό ρόλο σε αυτή τη διαδικασία. Σε ποια, όμως, κατάσταση βρίσκεται σήμερα η εκπαίδευση και οι λειτουργοί της;
Η φετινή μέρα του εκπαιδευτικού βρίσκει τη δημόσια εκπαίδευση αντιμέτωπη με τη βαθιά αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης της ΝΔ και τους εκπαιδευτικούς να δέχονται συνεχή επίθεση στα εργασιακά τους δικαιώματα και το παιδαγωγικό τους έργο. Στην εκπαίδευση ζούμε τη νέα αντιεκπαιδευτική επέλαση. Η κυβέρνηση, εναρμονιζόμενη με την ΕΕ, τον ΟΟΣΑ και τις επιταγές του κεφαλαίου, επιδιώκει να επιβάλει μια πολιτική που στόχο έχει την αλλαγή του DNA του δημόσιου σχολείου, να εισάγει στη λειτουργία του ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, να διαμορφώσει ένα καθεστώς απόλυτου ελέγχου της παιδαγωγικής λειτουργίας και σταδιακής κατάργησης των παιδαγωγικών ελευθεριών, πράγμα που θα οδηγήσει στην επιδείνωση των συνθηκών εργασίας των εκπαιδευτικών.
Οι εμβληματικές προτεραιότητες της κυβέρνησης της ΝΔ, συνέχιση της αξιολόγησης σχολείων και εκπαιδευτικών, ελεύθερη επιλογή σχολείου, κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, διαγωνισμός ΑΣΕΠ για νέες προσλήψεις εκπαιδευτικών. Εθνικό απολυτήριο με υπολογισμό των βαθμών και στις τρεις τάξεις του Λυκείου με Τράπεζα Θεμάτων και συνυπολογισμός του, μαζί με την ΕΒΕ, για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, παράκαμψη του άρθρου 16 για την ίδρυση ιδιωτικών Πανεπιστημίων, μείωση της χρηματοδότησης του προϋπολογισμού για την παιδεία, πλήττουν τα μορφωτικά δικαιώματα της νέας γενιάς και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
Με το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς διαψεύδεται η πλειοδοσία δηλώσεων της κυβέρνησης και των επιτελείων τους περί ομαλής έναρξης των σχολείων. Η πολιτική των περικοπών στην εκπαίδευση, για να πιάσει η κυβέρνηση τους στόχους των δημοσιονομικών πλεονασμάτων που έχει ορίσει η Ε.Ε. και οι τράπεζες, αφήνει τα σχολεία χωρίς το αναγκαίο εκπαιδευτικό προσωπικό, οδηγεί στο απαράδεκτο καθεστώς των προσλήψεων κατά δόσεις- φάσεις, υποβαθμίζει περαιτέρω την εκπαιδευτική διαδικασία, απαξιώνει την εργασία των εκπαιδευτικών, χτυπά τα μορφωτικά δικαιώματα και τις ανάγκες των παιδιών.
Παράλληλα, η κυβέρνηση επιχειρεί την επιβολή του 30ωρου εργασίας στα σχολεία, δημιουργώντας όρους τετελεσμένων, με προφορικές οδηγίες των ΔΙΔΕ Θεσ/νίκης και με τη βοήθεια πρόθυμων διευθυντών, επιχειρείται η καταστρατήγηση των εργασιακών δικαιωμάτων μας και η δημιουργία κλίματος ασφυκτικού ελέγχου, φόβου και υποταγής. Διευθυντές σχολείων απαιτούν από συναδέλφους εκπλήρωση εργασιών που δεν προβλέπονται από πουθενά και επινοούν, κατά το δοκούν, τρόπους αύξησης ωραρίου. Οι εκπαιδευτικοί επιδιώκεται να μετατραπούν σε παιδοφύλακες, φύλακες, γραμματείς, νοσοκόμους, ψυχολόγους, ενώ το εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό τους έργο απαξιώνεται και υποβαθμίζεται.
Οι εκπαιδευτικοί, όπως και όλοι οι εργαζόμενοι, βρίσκονται αντιμέτωποι με την ακρίβεια και τις συνεχείς ανατιμήσεις, τις μετακινήσεις και την δραματική έλλειψη στέγης, ενώ το νέο μισθολόγιο των Δ.Υ. που ψηφίστηκε το καλοκαίρι δίνει αυξήσεις-κοροϊδία, από 40-50 ευρώ, δηλ. 1,5 ευρώ τη μέρα κατά μέσο όρο από 1-1-2024, όταν οι απώλειες των μισθών έφτασαν να είναι 40%. Οι συντάξεις, το εφάπαξ, τα ασφαλιστικά δικαιώματα καταβαραθρώνονται από μία πολιτική εχθρική στους εργαζόμενους και την κοινωνική πλειοψηφία.
Την ίδια στιγμή έχει ξεκινήσει προσπάθεια επιβολής ενός αυταρχικού πλαισίου και τρομοκράτησης, μέσω των πειθαρχικών διώξεων, των εκπαιδευτικών που αγωνίζονται ενάντια στην πολιτική της κυβέρνησης που απαξιώνει και διαλύει και τη δημόσια εκπαίδευση. Επιδιώκουν τη φίμωση όσων τολμούν να εκφράσουν τη γνώμη τους, την μετατροπή των εκπαιδευτικών από δασκάλους που διδάσκουν ελευθερία και δικαιώματα, σε φοβισμένους, υπάκουους υπαλλήλους, για να καθυποτάξουν τη νέα γενιά.
Οι εργαζόμενοι και οι εκπαιδευτικοί με τους αγώνες μας οφείλουμε να αλλάξουμε τα δεδομένα. Να απαντήσουμε επιθετικά και συνολικά με τους αναγκαίους αγώνες υπεράσπισης της δημόσιας εκπαίδευσης και των δικαιωμάτων μας, για την προώθηση των διεκδικήσεων του κλάδου. Φέτος συμπληρώθηκαν 10 χρόνια από το μεγάλο αγώνα των σωματείων μας και των εκπαιδευτικών σε καθεστώς διαθεσιμότητας απόλυσης και έχουμε πολλά διδαχθεί! Ο μεγάλος αγώνας κατά της διαθεσιμότητας-απόλυσης 2.500 εκπαιδευτικών από την κυβέρνηση της ΝΔ και τον σημερινό πρωθυπουργό ως υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης, 10 χρόνια πριν, αποτελεί παράδειγμα σθένους, επιμονής, αντοχής και οργάνωσης ενός κλάδου με μεγάλες παρακαταθήκες αγώνα και στα πιο δύσκολα.
Αγωνιζόμαστε για ένα σχολείο όπου οι μαθητές μας θα αποκτούν στέρεη γνώση για τον κόσμο γύρω τους, θα μπορούν να τον ερμηνεύουν και να τον αλλάζουν, με εμβάθυνση σε επιστημονικές γνώσεις, με δημοκρατική συνείδηση, με ήθος αλληλεγγύης και συλλογικής προσφοράς, με εμπιστοσύνη στη δύναμη του λαού και του κόσμου της εργασίας. Απαλλαγμένοι από την άγνοια, το φόβο και τον ανορθολογισμό που θρέφουν τον εθνικισμό-φασισμό και το ρατσισμό.
Αγωνιζόμαστε και διεκδικούμε
• Αυξήσεις στους μισθούς. 1200 ευρώ καθαρά πρώτος μισθός στους νεοδιόριστους και αντίστοιχες αυξήσεις σε όλα τα ΜΚ. Ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη. Καμία σύνδεση της αξιολόγησης με το μισθό.
• Αυξήσεις στις συντάξεις. Να σταματήσει το απαξιωτικό καθεστώς των «έναντι» στις συντάξεις. Διπλασιασμό του εφάπαξ.
• Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών. Τώρα 20.000 χιλιάδες για φέτος μόνιμους διορισμούς στη Β/θμια, όσες είναι οι προσλήψεις των αναπληρωτών κάθε χρόνο.
• Μονιμοποίηση ΟΛΩΝ των αναπληρωτών που έχουν έστω και μία σύμβαση, αποκλειστικά με το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία. Όχι στο προσοντολόγιο και σε διαγωνισμό ΑΣΕΠ.
• Όχι στην αξιολόγηση εκπαιδευτικών και σχολείων. Κατάργηση του νόμου 4823/2021 και του 4692/20. Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο.
• Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων. Πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια και χωρίς όριο ηλικίας.
• Όχι στις παραβιάσεις εργασιακών δικαιωμάτων στα σχολεία (ωράριο, εφημερίες, αναπληρώσεις, κ.ά.)
• Επαναφορά του ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα.
• Όχι στην καταστολή και την επίθεση στα δημοκρατικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα και την απεργία. Καμία δίωξη των αγωνιζόμενων συναδέλφων. Τα σωματεία μας δεν θα εφαρμόσουν τους ν. Χατζηδάκη και Γεωργιάδη. Παλεύουμε για την ανατροπή και κατάργησή τους!
• Ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο, δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή.