Πανελλαδική μέρα δράσης για την υγεία και την αξιοπρέπεια του λαού, Σαβ. 22/1, 12μ, άγαλμα Βενιζέλου

18.10.23

Πρόταση αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση | Γεν. Συνέλευση της Α' ΕΛΜΕ Θεσ., Τετ. 18/10, 7.30μμ, ΕΔΟΘ.




 

 

ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΙΣ ΓΣ ΤΩΝ ΕΛΜΕ

Όπως κατατέθηκε στην πανελλαδική σύσκεψη συντονισμού των ΕΛΜΕ- ΣΕΠΕ το Σάββατο 14-10- 2023,

 

ΔΕΝ ΕΦΑΡΜΟΖΟΥΜΕ – ΔΕΝ ΥΛΟΠΟΙΟΥΜΕ ΚΑΜΙΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ!

ΜΕ ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΠΟΧΗ ΑΠΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ\ ΟΜΑΔΕΣ ΔΡΑΣΗΣ – ΜΕΝΤΟΡΕΣ, ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΕΣ – ΑΤΟΜΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΘΙΣΤΟΥΜΕ ΑΝΕΝΕΡΓΕΣ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΑΜΑΤΑΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Η νέα ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ επιμένει στην αξιολόγηση, παρά τη σαφή απονομιμοποίησή της. Όλη την προηγούμενη περίοδο, παρόλες τις απειλές και τις προσφυγές στα δικαστήρια, δώσαμε σημαντικές μάχες για να μην εφαρμοστούν όλες οι διαδικασίες αξιολόγησης (ομάδες δράσης, μέντορες, συντονιστές, ατομική αξιολόγηση νεοδιόριστων συναδέλφων). Τον μεγαλειώδη αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση δεν μπορεί κανείς να τον αγνοήσει. Χρειάζεται και τώρα να πιάσουμε το νήμα από την περσινή χρονιά και ο αγώνας να συνεχιστεί και φέτος, αλλά και να ενισχυθεί.

Η  πλειοψηφία του ΔΣ της ΟΛΜΕ, παραγνωρίζοντας ότι τα ενιαία κείμενα έχουν απορριφθεί όλο το προηγούμενο διάστημα από τον κλάδο σε διαδικασίες ΓΣ, και παρόλο που βρισκόμαστε μπροστά σε διαδικασίες ΓΣ των ΕΛΜΕ, τα ψηφίζει ως ΔΣ, και τα επαναφέρει επιδιώκοντας να διαμορφώσει όρους τετελεσμένων για να γίνουν αποδεκτά από τον κλάδο. Δεν αποδεχόμαστε τετελεσμένα. Τον τελικό λόγο έχουν οι ΓΣ των ΕΛΜΕ και η Γ.Σ των  προέδρων των ΕΛΜΕ.

Καλούμε τους συναδέλφους μαζικά να συμμετέχουν στις ΓΣ των ΕΛΜΕ και να καταψηφίσουν τα ενιαία κείμενα που κατέθεσε η ΟΛΜΕ. Να μην αποδεχθούμε την αντιδημοκρατική και πραξικοπηματική  στάση της ηγεσίας της ΟΛΜΕ που στις πιο κρίσιμες στιγμές του κλάδου ακολουθεί παρόμοιες πρακτικές (στις ηλεκτρονικές εκλογές για ΠΥΣΔΕ ακύρωσε τη ΓΣ των προέδρων για να μη καταψηφιστεί η απόφασή της συμμετοχής σε αυτές, στην κρίσιμη ΓΣ στις 16/10/2021 σταμάτησαν την απεργία αποχή του κλάδου με ψήφους προέδρων, που άλλαξαν την απόφαση των ΓΣ των ΕΛΜΕ τους και δεν ψήφισαν τη συνέχιση της απεργίας αποχής, κ.ά.).

Καλούμε τους συναδέλφους -ισσες και τις Γ.Σ. των ΕΛΜΕ να αποφασίσουν  απεργία- αποχή από τις διαδικασίες αξιολόγησης της σχολικής μονάδας , καθώς και από τις διαδικασίες σχετικά με μέντορες και συντονιστές,  να επαναβεβαιώσουν την απόφαση όσων ΕΛΜΕ έχουν κηρύξει αντίστοιχα  Α-Α , να αποφασίσει η Γ.Σ των προέδρων την κήρυξη ενιαία απεργίας – αποχής από την αξιολόγηση (ν.4823/21 και ν.4692/2020 και τις εγκυκλίους εφαρμογή τους), από  την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας (ΦΕΚ Β΄ 4189 υπ' αριθ. 108906/ΓΔ4/10.9.2021) καθώς και τις εγκυκλίους εφαρμογής της για τους μέντορες –συντονιστές (ΦΕΚ 4509/Β/25-8-2022) , που θα ενισχύσουν και τη μάχη κατά της ατομικής αξιολόγησης.

Η αξιολόγηση είναι μία και ενιαία και η προσχηματική απόφαση της ΟΛΜΕ, όχι μόνο δεν καλύπτει τον κλάδο, αλλά διαμορφώνει όρους αποδοχής συνολικά της αξιολόγησης, γιατί τα ενιαία κείμενα συνιστούν συμμετοχή στην αξιολόγηση και βαθμολογούνται, νομιμοποιούν τη συμμετοχή στις διαδικασίες της αξιολόγησης. Αποτελούν συντεταγμένη προσπάθεια υποχώρησης του κλάδου, καθώς θα λειτουργήσουν αρνητικά με αναζήτηση «κειμένων», ή άλλων παρόμοιων τρόπων ή  μαγικών λύσεων που θα αντικαταστήσουν την απεργία αποχή για τους μέντορες, συντονιστές και για την ατομική αξιολόγηση στη δύσκολη μάχη της αξιολόγησης.

Η αυτοαξιολόγηση, όπως και οι  θεσμοί των ενδοσχολικών συντονιστών και μεντόρων, στρώνουν το έδαφος για την ατομική αξιολόγηση η οποία προβλέπεται να γίνει από τον Δ/ντή του σχολείου, τον σύμβουλο ειδικότητας και παιδαγωγικής ευθύνης. Όλοι αυτοί θα μπουν δυο φορές στην τάξη και θα βγάλουν συμπέρασμα για την επάρκεια ή μη των εκπαιδευτικών!! Το κομματικό όργιο στις επιλογές των διευθυντών με τα 20άρια στους "ημέτερους" κατά την αξιολόγησή τους, κάνει ξεκάθαρο το πόσο αντικειμενική και αξιοκρατική είναι αυτή η διαδικασία. Συνεχίζουμε τον αγώνα για να σταματήσουμε την αξιολόγηση με ισχυρό το όπλο της απεργίας αποχής για όλες τις διαδικασίες της.

 Δίνουμε τη μάχη ενιαία και με την ίδια μορφή αγώνα, γιατί η κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών τροφοδοτείται και από τις τρεις διαδικασίες της αξιολόγησης που επιδιώκουν να επιβάλλουν.  

Να καταργηθεί η ατομική αξιολόγηση

Συνεχίζουμε τη συλλογή υπογραφών για απεργία – αποχή σε κάθε Σύλλογο Διδασκόντων! Υπογράφουμε όλοι, μόνιμοι και αναπληρωτές, την απεργία αποχή της ΟΛΜΕ από την ατομική αξιολόγηση. Σήμερα είναι οι νεοδιόριστοι, αύριο είναι ο καθένας από μας. Αν αξιολογητής επιχειρήσει να μπει στην τάξη, δηλώνουμε συμμετοχή στις στάσεις εργασίας που συνεχίζει να προκηρύσσει η ΟΛΜΕ. Η  ΕΛΜΕ  κηρύσσει στάσεις εργασίας (μονόωρες, δίωρες, τρίωρες).

Κανείς εκπαιδευτικός να μην αποδεχτεί τον ορισμό του ως μέντορας ή συντονιστής

Να παραιτηθούν όλοι όσοι ορίστηκαν από τους Διευθυντές σχολείων και κανείς να μην αποδεχθεί καμία συμμετοχή σε αυτό το ιεραρχικό θεσμικό πλαίσιο ατομικής αξιολόγησης. Οι μέντορες και οι συντονιστές καταθέτουν έκθεση αξιολόγησης στο τέλος της χρονιάς για δειγματικές διδασκαλίες των εκπαιδευτικών που ο νόμος για την αξιολόγηση ορίζει να γίνονται από τους εκπαιδευτικούς κάθε χρόνο. Εφόσον στην απεργία αποχή  συμμετέχει η πλειοψηφία του συλλόγου, αυτό πρέπει να γίνει σεβαστό και από τους διευθυντές  και από κάθε  επίδοξο μέντορα ή συντονιστή. Σε αυτά τα σχολεία η συγκεκριμένη αξιολογική διαδικασία δεν μπορεί να προχωρήσει, αφού ακόμα κι αν οριστεί κάποιος, δεν υπάρχει εκπαιδευτικό σώμα διαθέσιμο για να συνεργαστεί, ενώ η απεργία αποχή καλύπτει κάθε συνάδελφο που δηλώνει συμμετοχή σ' αυτήν. Υπενθυμίζουμε ότι η συμμετοχή στους εκπαιδευτικούς ομίλους δεν είναι υποχρεωτική, ούτε ο ηλεκτρονικός φάκελος.

Η απεργία αποχή από την αξιολόγηση

της σχολικής μονάδας (προγραμματισμός, ομάδες δράσης) πρέπει να συνεχιστεί

Υπογράφουμε τη δήλωση για απεργία αποχή από την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και τις ομάδες δράσης και την πρωτοκολλούμε. Σε κάθε σχολείο δίνουμε τη μάχη για να μείνει ανενεργή και να μην εφαρμοστεί. Ο νόμος για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας είναι σαφής, προβλέπει  την αξιολόγηση των ομάδων δράσης από το σύλλογο διδασκόντων στο τέλος κάθε χρόνου. Οι σύλλογοι διδασκόντων με την κατάταξη των ομάδων δράσης στις τέσσερις κατηγορίες θα δίνουν έτοιμα τα τεκμήρια που θα τα χρησιμοποιούν οι σύμβουλοι για την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Τώρα πρέπει να σταματήσουν να λειτουργούν οι ομάδες δράσης, γιατί η αυστηροποίηση της εφαρμογής του νόμου είναι θέμα επιλογής του ΥΠΑΙΘΑ και δεν θα αργήσει. 

Η αξιολόγηση είναι μία και ενιαία!

Η μάχη κατά της αξιολόγησης είναι ενιαία και πρέπει να δοθεί σε όλες τις φάσεις και διαδικασίες της αξιολόγησης, χωρίς ταλαντεύσεις και υποχωρήσεις για να  σταματήσουμε την αξιολόγηση. Η απεργία αποχή και από τις τρεις διαδικασίες (προγραμματισμός – ομάδες δράσης, μέντορες – συντονιστές, ατομική αξιολόγηση)  εφαρμόστηκε και εφαρμόζεται χωρίς συνέπειες για σχολεία  και εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν και δήλωσαν  απεργία αποχή. Αποφασίζουμε τη συνέχιση της απεργίας αποχής   από την αυτοαξιολόγηση (προγραμματισμός – ομάδες δράσης) και από  τους ιεραρχικούς  θεσμούς της αξιολόγησης (μέντορες – συντονιστές), καθώς και από την ατομική αξιολόγηση.

Καλούμε όλες τις ΕΛΜΕ να προκηρύξουν απεργία αποχή από όλες τις διαδικασίες της αξιολόγησης.

Καλούμε τη ΓΣ προέδρων των ΕΛΜΕ να προχωρήσει άμεσα στην κήρυξη ενιαία απεργίας – αποχής από την αξιολόγηση (ν.4823/21 και ν.4692/2020 και τις εγκυκλίους εφαρμογή τους) και τις εγκυκλίους εφαρμογής της για τους μέντορες –συντονιστές (ΦΕΚ 4509/Β/25-8-2022), καθώς και για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας (ΦΕΚ Β΄ 4189 υπ' αριθ. 108906/ΓΔ4/10.9.2021)

Προχωράμε σε ενεργοποίηση επιτροπής αγώνα σε κάθε ΕΛΜΕ και προωθούμε το συντονισμό ΕΛΜΕ ΣΕΠΕ.