ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΔΕ |
ΕΝΙΑΙΑ ΜΑΧΗ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΜΟΡΦΗ ΑΓΩΝΑ, ΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΠΟΧΗ,
ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
Η΄
« ΣΥΝΤΕΤΑΓΜΕΝΗ» ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΜΕ ΕΝΙΑΙΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΕ ΑΥΤΗΝ;
Το ισχυρό όπλο της απεργία-αποχής, η αντίσταση του κλάδου και το μεθοδευμένο «αδιέξοδο» του κυβερνητικού συνδικαλισμού της ΟΛΜΕ
Ø Εικόνα 1η: Η πρώτη απόπειρα αξιολόγησης.
Μάρτιος 2021: εν μέσω πανδημίας, προσπάθεια εφαρμογής του νόμου 4692/20 για την αυτοαξιολόγηση. Απόφαση της ΟΛΜΕ για απεργία αποχή. Η μαζική συμμετοχή των συναδέλφων και συναδελφισσών ακυρώνει την εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης. Μένει μετέωρη η κυβέρνηση και η υπουργός Κεραμέως μετρά στα δάκτυλα του ενός χεριού ποια σχολεία συμμετείχαν στην διαδικασία.
Ø Εικόνα 2η: 10/10/2021. Μεγαλειώδης απεργία.
Οκτώβρης 2021: Επανέρχεται για δεύτερη φορά στη νέα σχολική χρονιά η κυβέρνηση. Με το νέο θεσμικό πλαίσιο και απειλώντας μεταξύ άλλων με παρακράτηση μισθού όσους συμμετέχουν στην απεργία αποχή, επιδιώκει να κάμψει την αντίσταση των εκπαιδευτικών. Η συντριπτική πλειοψηφία του κλάδου παρά τις απειλές της συμμετέχει μαζικά στην απεργία/αποχή και ακυρώνει για δεύτερη φορά τη διαδικασία. Η κυβέρνηση και η υπουργός καταφεύγει στα δικαστήρια χρησιμοποιώντας τον νόμο Χατζηδάκη για να βγάλει παράνομη και καταχρηστική την κινητοποίηση. Τα δικαστήρια της κάνουν τη χάρη και βγάζουν παράνομη την απεργία. Η αντίδραση είναι άμεση από τα σωματεία και τις ομοσπονδίες. Απεργία και κινητοποιήσεις στις 10/10/2021 και χιλιάδες εκπαιδευτικοί απεργούν και συμμετέχουν σε μεγαλειώδεις διαδηλώσεις σε όλη την Ελλάδα. Στην Αθήνα γεμίζει η λεωφόρος Αλεξάνδρας στο εφετείο στο οποίο έχουν προσφύγει οι ομοσπονδίες, και ακολουθεί μια τεράστια διαδήλωση στο Σύνταγμα.
Ø Εικόνα 3η :16/10/2021. Συνέλευση Προέδρων ΕΛΜΕ.
Κι ενώ ο κλάδος δίνει μια μεγάλη μάχη απέναντι στην κυβέρνηση και το υπουργείο, ο κυβερνητικός υποταγμένος συνδικαλισμός της δίνει χείρα βοηθείας. Η πλειοψηφία των ΣΥΝΕΚ - ΔΑΚΕ –ΠΕΚ μεθοδεύουν την αναστολή της Α/Α αλλοιώνοντας τη βούληση και τις αποφάσεις των Γ.Σ. καθώς πρόεδροι ΕΛΜΕ προερχόμενοι από τον πολιτικό χώρο της συγκεκριμένης πλειοψηφίας, αντί να μεταφέρουν την απόφαση της Γ.Σ. των ΕΛΜΕ τους για συμμετοχή στην Α/Α ψηφίζουν την αναστολή της! Συνειδητά και εν μέσω μάχης με την κυβέρνηση, αφήνουν χωρίς όπλο και εργαλείο τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες απέναντι στις απειλές, τους εκβιασμούς και την τρομοκράτηση.
Την ίδια ώρα αρκετά πρωτοβάθμια σωματεία ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ, δίνουν διέξοδο στη μεθόδευση παράδοσης και υποταγής του κλάδου. Κηρύσσουν νέα Α/Α, συνεχίζοντας τον αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Παρά την ανοιχτή, ενορχηστρωμένη επίθεση από τις δυνάμεις του κυβερνητικού συνδικαλισμού των ΣΥΝΕΚ-ΔΑΚΕ-ΠΕΚ που κινδυνολογούν αναπαράγοντας τις απειλές της κυβέρνησης, οργανώνονται και συντονίζονται, κρατούν ανοιχτό για τον κλάδο το μέτωπο αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση.
Σ΄ αυτήν την κρίσιμη στιγμή η ΑΣΕ-ΠΑΜΕ επέμενε μόνο στην Α-Α από την Ομοσπονδία, αγνοώντας τη δυνατότητα των πρωτοβάθμιων σωματείων σε πρωτοβουλίες και συντονισμό που θα έδινε δυνατότητα ανατροπής του πραξικοπήματος και ελπίδα στον κλάδο και επιμένουν απλά σε στάσεις εργασίας για τις συνεδριάσεις Σ.Δ. Την ίδια ώρα οι ΣΥΝΕΚ προτείνουν να συμμετέχουμε στην αξιολόγηση με «ενιαία κείμενα» για μια καλή αυτοαξιολόγηση τύπου Γαβρόγλου…
Ø Εικόνα 4η: Μετέωρος κλάδος.
Αυτή τη στιγμή η πίεση της αξιολόγησης κλιμακώνεται και οι συνάδελφοι μένουν μετέωροι. ΔΑΚΕ –ΠΕΚ δηλώνουν ότι δεν έχουν ιδιαίτερο πρόβλημα με το θεσμό των μεντόρων και δεν έχουν διάθεση για καμιά κινητοποίηση. Η παράταξη των ΣΥΝΕΚ δεν επιτρέπει στην ΟΛΜΕ να λάβει απόφαση για απεργία –αποχή από τους μέντορες και τους ενδοσχολικούς συντονιστές, καθώς τη συναρτά εκβιαστικά με την απόφαση για την κατάθεση ενιαίων κειμένων για την αυτοαξιολόγηση...
Είναι λοιπόν η ώρα μπροστά στην απραξία της πλειοψηφίας να μιλήσουν τα πρωτοβάθμια σωματεία. Παρόλο που η ΑΣΕ –ΠΑΜΕ –και σωστά- συμφώνησε στην κήρυξη της Α/Α από μέντορες και ενδοσχολικούς συντονιστές από τα πρωτοβάθμια σωματεία, δεν πράττει το ίδιο με την αυτοαξιολόγηση και επιμένει απλά σε στάσεις εργασίας για τις συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων. Πώς θα μπορούσε όμως να σταματήσει μόνο με αυτή τη μορφή πάλης την αυτοαξιολόγηση; Και γιατί μπορεί και κηρύσσει απεργία –αποχή στο πρωτοβάθμια σωματεία από τους μέντορες και όχι την αξιολόγηση; Και πού οδηγεί τον αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση αυτή η τακτική;
Ø Εικόνα 5η: Οκτ. '23. Διαβουλεύσεις στο ΔΣ της ΟΛΜΕ για «συντεταγμένη» αποδοχή της αξιολόγησης με ενιαία κείμενα συμμετοχής σε αυτήν, με πρόταση και πρωτοβουλία ΑΣΕ-ΠΑΜΕ
Σε αυτή την φάση, η ΑΣΕ- ΠΑΜΕ, με την πρόταση της για «ενιαία αγωνιστικά κείμενα» δίνει χείρα βοηθείας στον κυβερνητικό συνδικαλισμό στην προσπάθειά του για μια «συντεταγμένη» από τον κλάδο αποδοχή της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας. Τη στιγμή που η αξιολογική διαδικασία έχει απονομιμοποιηθεί στη συνείδηση του κλάδου, ενώ η Α/Α έχει αποδειχθεί ισχυρό όπλο για μπλοκάρισμα όλων των διαδικασιών αξιολόγησης, και ενώ θα έπρεπε να συνεχιστεί και να διευρυνθεί η εναντίωσή μας και το μπλοκάρισμα στην πράξη της αξιολόγησης σε όλα τα επίπεδα, η ΑΣΕ- ΠΑΜΕ στο ΔΣ της ΟΛΜΕ οδηγείται στην έμμεση αποδοχή της αξιολόγησης που προτείνουν οι ΣΥΝΕΚ θυμίζοντας τα δικά τους «ενιαία κείμενα» της καλής αξιολόγησης του Γαβρόγλου και του πραξικοπηματικού 20ου Συνεδρίου, και η ΔΑΚΕ φαίνεται να συναινεί.
«Ενιαία κείμενα»: Νερό στον μύλο της αξιολογικής διαδικασίας. Η κουλτούρα της αξιολόγησης
Η στάση αυτή όχι μόνο δεν οδηγεί σε ενιαία απάντηση του κλάδου απέναντι στην επίθεση της κυβέρνησης, αντίθετα διευκολύνει τις κυρίαρχες συνδικαλιστικές δυνάμεις στην αποκλιμάκωση, στην καλλιέργεια της λογικής να ακυρώσουμε με ήπιες μορφές και από τα μέσα την αξιολόγηση, αλλά και τη λογική περί δυνατότητας μιας «ήπιας» αξιολόγησης. Εξάλλου η κατάθεση «ενιαίων κείμενων» και η βαθμολόγηση τους από τους συμβούλους, ούτως ή άλλως συμβάλει στην κατηγοριοποίηση των σχολείων και δίνει τη δυνατότητα στην κυβέρνηση και το υπουργείο να δηλώνουν ότι η αξιολόγηση των σχολείων έχει προχωρήσει κανονικά.
Θα πάρει μια τέτοια ευθύνη με την ψήφο και τη στάση η ΑΣΕ- ΠΑΜΕ ή θα ενισχύσει, με ισχυρό το όπλο της απεργίας αποχής από όλες τις διαδικασίες της αξιολόγησης το ρεύμα αντίστασης και σύγκρουσης με την αξιολόγηση- κατηγοριοποίηση του σχολείου και την αντιεκπαιδευτική πολιτική κυβέρνησης, ΕΕ, κεφαλαίου;
Ø Εικόνα 6η. Μάχη σύγκρουσης με την κυβέρνηση. Τίποτα δεν έχει κριθεί. Τώρα αρχίζουν όλα!
Η μάχη κατά της αξιολόγησης είναι ενιαία και πρέπει να δοθεί και με την ίδια μορφή αγώνα σε όλες τις φάσεις και διαδικασίες της αξιολόγησης, γιατί η κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών τροφοδοτείται και από τις τρεις διαδικασίες της αξιολόγησης που επιδιώκουν να επιβάλλουν. Δεν υπάρχει κανείς μαχόμενος εκπαιδευτικός που δεν αντιλαμβάνεται πως η αξιολόγηση του σχολείου , όπως και οι νέες ιεραρχικές δομές των ενδοσχολικών συντονιστών και μεντόρων, προωθούν την ατομική αξιολόγηση μέσα στα σχολεία .
Συνεχίζουμε τον αγώνα με ισχυρό το όπλο της απεργίας αποχής από όλες τις διαδικασίες αξιολόγησης χωρίς ταλαντεύσεις και υποχωρήσεις για να τη σταματήσουμε!
Μαζί με την απεργία- αποχή δυναμώνουμε τον αγώνα μας για την κατάργηση όλου του αντιδραστικού θεσμικού πλαισίου, για την προώθηση των αιτημάτων και διεκδικήσεων μας μέσα από παρατεταμένο, πολύμορφο αγώνα διαρκείας που θα έχει συνέχεια και κλιμάκωση με ημερομηνία λήξης το τέλος της χρονιάς που θα περιλαμβάνει και τις εξετάσεις, θα είναι ανοιχτός στις εξελίξεις και θα καθορίζεται από τις Γ.Σ., μέχρι τη ΝΙΚΗ.