Πανελλαδική μέρα δράσης για την υγεία και την αξιοπρέπεια του λαού, Σαβ. 22/1, 12μ, άγαλμα Βενιζέλου

31.10.18

Ανεξάρτητη Ριζοσπαστική Παρέμβαση Κ. Μακεδονίας: Η παράλληλη στήριξη και η παραπληροφόρηση του κυβερνητικού συνδικαλισμού


ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

     ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

      Παρεμβάσεις-Κινήσεις-Συσπειρώσεις Π.Ε.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Το τελευταίο διάστημα έφτασε στα σχολεία ενημέρωση (!) από υποψήφιο αιρετό του κυβερνητικού συνδικαλισμού (ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ-ΕΡΑ), ο οποίος στην καλύτερη περίπτωση παραπληροφορεί τους εκπαιδευτικούς για το ποιος μπορεί να υπηρετεί τη δομή της παράλληλης στήριξης. Σας ενημερώνουμε για το τι τελικά ισχύει με βάση και το θεσμικό πλαίσιο έτσι όπως διαμορφώθηκε, προκειμένου να μην συναινέσει ΚΑΝΕΙΣ/ΜΙΑ και με οποιονδήποτε τρόπο στην εκποίηση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών με ειδικές ανάγκες, αλλά και να μην «διευκολυνθούν» οι ζηλωτές της διοίκησης να καλύψουν εκπαιδευτικές ανάγκες με αλγόριθμους που μας εκθέτουν ως παιδαγωγούς, ως μέλη των συλλόγων μας και μας οδηγούν, περάν των άλλων, σε ερμηνείες που δεν δικαιολογούν άγνοια νόμων. 

1. Το 2016 βγήκε σε ΦΕΚ ο νόμος 4415/2018 άρθρο 48 που έδινε το δικαίωμα στους πάντες όλους να υπηρετήσουν σε δομή παράλληλης στήριξης, χωρίς κανένα προσόν (Α). 

2. Ακολούθησε διευκρινιστική εγκύκλιος  που προχωρούσε ακόμα περισσότερο αναφέροντας και διευκρινήσεις υλοποίησης του  παραπάνω νόμου.
 
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑΝ ΜΕΓΑΛΕΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΚΑΙ ΜΟΝΙΜΩΝ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΤΡΑΠΕΙ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ. ΥΠΗΡΞΑΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΕ ΗΜΕΡΙΔΕΣ ΠΟΥ ΕΓΙΝΑΝ ΕΚΕΙΝΟ ΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΚΑΙ ΠΕΤΥΧΑΜΕ ΤΗΝ ΑΚΥΡΩΣΗ ΤΟΥΣ.

3. Μετά το σάλο που ξέσπασε η κυβέρνηση στον νόμο 4473/2017 άρθρο 3 αναγκάζεται να αφαιρέσει τη διάταξη που ορίζει ότι μπορούν οι πάντες όλοι να υπηρετήσουν τη δομή της παράλληλης στήριξης (ΦΕΚ 30 Μαΐου 2017 ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟ Αρ. Φύλλου 78 NOMOΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 4473- Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου σε θέματα εκπαίδευσης) (Β).

Για τον υποψήφιο αιρετό που ξαφνικά θυμήθηκε την ειδική εκπαίδευση αυτά τα δεδομένα είναι άγνωστα! Οι λόγοι προφανείς.
Οι ίδιοι και οι φιλοκυβερνητικές παρατάξεις τους (ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ –ΕΡΑ) προσπαθούν να στηρίξουν με κάθε τρόπο τις εκπαιδευτικές ρυθμίσεις του υπουργείου, που εξ αιτίας των μεγάλων ελλείψεων προσωπικού στην ειδική αγωγή, επιχειρεί να καλύψει τα εκατοντάδες κενά στην παράλληλη στήριξη, με το μόνιμο προσωπικό που δήθεν πλεονάζει και μπορεί έστω με λίγες ώρες τρεις και τέσσερις εκπαιδευτικοί να στηρίζουν μαθητή/τρια που έχει εγκεκριμένη παράλληλη.


Συνάδελφοι/ισσες, ακόμα και όταν η νομοθεσία επέτρεπε να υπηρετούν στη δομή της παράλληλης στήριξης εκπαιδευτικοί χωρίς κανένα προσόν, Η ΜΑΧΟΜΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΑΛΕΨΕ ΚΑΙ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΕΠΕΒΑΛΕ ΤΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΟΡΘΟ.  ΤΟ ΙΔΙΟ ΣΑΣ ΚΑΛΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΩΡΑ.

(Α)

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ



6 Σεπτεμβρίου 2016 ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟ Αρ. Φύλλου 159



NOMOΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 4415

Ρυθμίσεις για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση, τη διαπολιτισμική εκπαίδευση και άλλες διατάξεις



4. Όταν δεν καλύπτονται τα κενά με μετάθεση ή διορισμό, δύνανται να αποσπώνται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις και τις υφιστάμενες εκπαιδευτικές ανάγκες, σε ΣΜΕΑΕ, ΚΕΔΔΥ, Τμήματα Ένταξης, προγράμματα παράλληλης στήριξης, πρώιμης παρέμβασης και παροχής διδασκαλίας στο σπίτι, μόνιμοι εκπαιδευτικοί, ως ακολούθως:

α) Κατά προτεραιότητα εκπαιδευτικοί ΕΑΕ της παραγράφου 1 του άρθρου 16.

β) Ακολουθούν εκπαιδευτικοί, οι οποίοι πληρούν τις προϋποθέσεις τουλάχιστον μίας (1) εκ των κατωτέρω περιπτώσεων, κατά την ακόλουθη ιεράρχηση:

αα) Είναι κάτοχοι πιστοποιητικού παρακολούθησης σεμιναρίων ετήσιας επιμόρφωσης -εξειδίκευσης στην ΕΑΕ από Πανεπιστήμια ή από αναγνωρισμένους κρατικούς φορείς που εποπτεύονται από το Υπουργείο Παιδείας,Έρευνας και Θρησκευμάτων, αποδεδειγμένης διάρκειας τουλάχιστον τετρακοσίων (400) ωρών.

ββ) Έχουν προϋπηρεσία τουλάχιστον ενός διδακτικού έτους στις ανωτέρω δομές και προγράμματα.

γγ) Είναι γονείς παιδιών με ποσοστό αναπηρίας άνωτου 67% .

δδ) Είναι κάτοχοι πιστοποιητικού παρακολούθησης σεμιναρίων επιμόρφωσης - εξειδίκευσης στην ΕΑΕ από Πανεπιστήμια ή από αναγνωρισμένους κρατικούς φορείς που εποπτεύονται από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

γ) Αν εξακολουθεί να συντρέχει αδυναμία πλήρωσης των κενών διατίθενται εκπαιδευτικοί χωρίς κανένα από τα ανωτέρω προσόντα ή χαρακτηριστικά. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί συμμετέχουν υποχρεωτικά κατά προτεραιότητα σε προγράμματα επιμόρφωσης και εξειδίκευσης που υλοποιούνται από τους αρμόδιους φορείς για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών».



(Β)

ΕΦΗΜΕΡΙ∆Α ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ  ∆ΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ  
 30 Μαΐου 2017

ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟ Αρ. Φύλλου 78

NOMOΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 4473

Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου σε θέματα εκπαίδευσης.


Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

 Εκδίδομε τον ακόλουθο νόμο που ψήφισε η Βουλή:


Άρθρο 3

Ρύθμιση θεμάτων εκπαιδευτικού προσωπικού, ΕΕΠ και ΕΒΠ 


1. Στην παρ.1 του άρθρου 19 του ν. 4440/2016 (Α’224), όπως ισχύει, προστίθεται περίπτωση κβ’ ως εξής: «κβ) σε υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και σε Ν.Π.Δ.Δ., Ν.Π.Ι.Δ. και Ανεξάρτητες Αρχές που εποπτεύονται από αυτό και σε φορείς του άρθρου 68 παρ. 1 υποπαράγραφος 3 του ν. 4235/2014 (Α’ 32) και του άρθρου 26 παρ. 3 υποπαράγραφος β’ του ν. 3432/2006 (Α’ 14), καθώς και σε φορείς και υπηρεσίες του ΟΑΕΔ για την υλοποίηση της μαθητείας των εκπαιδευτικών δομών του ίδιου Υπουργείου των εκπαιδευτικών, του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ)». 1.α. Από την παρ. 2 του άρθρου 19 του ν. 4440/2016 (Α’ 224), όπως ισχύει, απαλείφεται η φράση «οι ειδικές διατάξεις περί αποσπάσεων εκπαιδευτικών σε υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων». 2.α) Το πρώτο εδάφιο και οι περιπτώσεις α’ και β’ της παρ. 4 του άρθρου 21 του ν. 3699/2008 (Α’ 199), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 3 του άρθρου 48 του ν. 4415/ 2016 (Α’159), αντικαθίστανται ως εξής: «4.α) Όταν δεν καλύπτονται τα κενά με μετάθεση ή διορισμό, μόνιμοι εκπαιδευτικοί ΕΑΕ της παραγράφου 1 του άρθρου 16, μπορεί να αποσπώνται, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις και τις υφιστάμενες εκπαιδευτικές ανάγκες, σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε., ΚΕ.Δ.Δ.Υ. και Τμήματα Ένταξης. β) Αν εξακολουθούν να υφίστανται λειτουργικές ανάγκες σε δομές ΕΑΕ, μπορεί να τοποθετούνται σε αυτές εκπαιδευτικοί της ίδιας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, ύστερα από αίτησή τους, οι οποίοι πληρούν τουλάχιστον μία (1) από τις παρακάτω προϋποθέσεις: αα) Είναι κάτοχοι πιστοποιητικού παρακολούθησης σεμιναρίων ετήσιας επιμόρφωσης - εξειδίκευσης στην ΕΑΕ από Πανεπιστήμια ή από αναγνωρισμένους κρατικούς φορείς που εποπτεύονται από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, αποδεδειγμένης διάρκειας τουλάχιστον τετρακοσίων (400) ωρών. Τεύχος Α’ 78/30.05.2017 ΕΦΗΜΕΡΙ∆Α TΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ 1129 ββ) Έχουν προϋπηρεσία τουλάχιστον ενός διδακτικού έτους στις ανωτέρω δομές και προγράμματα. γγ) Είναι γονείς παιδιών με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω. δδ) Είναι κάτοχοι πιστοποιητικού παρακολούθησης σεμιναρίων επιμόρφωσης - εξειδίκευσης στην ΕΑΕ από Πανεπιστήμια ή από αναγνωρισμένους κρατικούς φορείς που εποπτεύονται από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.». β) Η ισχύς της παρούσας παραγράφου άρχεται από το σχολικό έτος 2016-2017. Αποσπάσεις εκπαιδευτικών που έχουν διενεργηθεί έως την έναρξη ισχύος του παρόντος δεν θίγονται.