Πανελλαδική μέρα δράσης για την υγεία και την αξιοπρέπεια του λαού, Σαβ. 22/1, 12μ, άγαλμα Βενιζέλου

5.4.22

Δελτίο Τύπου από την Πανελλαδική Σύσκεψη Αγώνα εκπ/κών σωματείων, Κυριακή 3/4

Πραγματοποιήθηκε στις 3/4/22 σύσκεψη αγώνα συντονισμού εκπαιδευτικών σωματείων από όλη την Ελλάδα. Συγκεκριμένα συμμετείχαν με αποφάσεις οι ΣΕΠΕ «Αριστοτέλης», «Ηρώ Κωνσταντοπούλου», «Κ. Σωτηρίου», Λαγκαδά, Νήσων Αργοσαρωνικού, «Περικλής» και οι ΕΛΜΕ Άνω Λιοσίων-Ζεφυρίου-Φυλής, Β΄ Αθήνας, Γ΄ Θεσσαλονίκης, Ε΄ Θεσσαλονίκης, Ε΄ Αθήνας, Ικαρίας-Φούρνων, Χανίων.  Επιπλέον, ως παρατηρητές, συμμετείχαν και οι ΣΕΠΕ Ζ΄ Θεσσαλονίκης, Ζακύνθου, «Παρθενώνας» και η Δ΄ΕΛΜΕ Αν. Αττικής.


Δελτίο Τύπου από την Πανελλαδική Σύσκεψη Αγώνα Κυριακή 3/4

Πραγματοποιήθηκε στις 3/4/22 σύσκεψη αγώνα συντονισμού εκπαιδευτικών σωματείων από όλη την Ελλάδα. Συγκεκριμένα συμμετείχαν με αποφάσεις οι ΣΕΠΕ «Αριστοτέλης», «Ηρώ Κωνσταντοπούλου», «Κ. Σωτηρίου», Λαγκαδά, Νήσων Αργοσαρωνικού, «Περικλής» και οι ΕΛΜΕ Άνω Λιοσίων-Ζεφυρίου-Φυλής, Β΄ Αθήνας, Γ΄ Θεσσαλονίκης, Ε΄ Θεσσαλονίκης, Ε΄ Αθήνας, Ικαρίας-Φούρνων, Χανίων.

Επιπλέον, ως παρατηρητές, συμμετείχαν και οι ΣΕΠΕ Ζ΄ Θεσσαλονίκης, Ζακύνθου, «Παρθενώνας» και η Δ΄ΕΛΜΕ Αν. Αττικής.

Στις 6 Απρίλη απεργούμε και διαδηλώνουμε!

Οργανώνουμε και συντονίζουμε τη δράση μας!

Να μπούμε σε θέση μάχης ενάντια στην αντιλαϊκή αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης!

Η κυβέρνηση εξαπολύει ολομέτωπη επίθεση στους εργαζόμενους και τις εργαζόμενες, σε ολόκληρο το λαό. Η κοινωνία βρίσκεται αντιμέτωπη, μετά τα μνημόνια και την πανδημία, με νέα φτωχοποίηση. Το κύμα ανατιμήσεων στην ενέργεια (ηλεκτρισμός, φυσικό αέριο) αλλά και σε βασικά προϊόντα και κοινωνικά αγαθά  λεηλατούν το πενιχρό λαϊκό εισόδημα, ενώ ασήκωτο έχει γίνει το κόστος ακόμα και για τη μετακίνηση στη δουλειά, τα οποία μαζί με την ανεργία, τους καθηλωμένους μισθούς πείνας, την ελαστική εργασία, βυθίζουν όλους/όλες σε καθεστώς ακόμα μεγαλύτερης φτώχειας.

Η ακρίβεια δεν είναι τυχαία ούτε παροδική, ξεκίνησε πολύ πριν από τον πόλεμο και εντείνεται κατά τη διάρκειά του. Απέναντι στην κοινωνική καταστροφή που εξελίσσεται, κεφάλαιο, ΕΕ και η κυβέρνηση της ΝΔ ιδιωτικοποιούν κοινωνικές ανάγκες και αγαθά και τα μετατρέπουν σε εμπόρευμα.

Να σταματήσει ο πόλεμος τώρα! Καμιά εμπλοκή της χώρας μας στον πόλεμο!

ΚΑΜΙΑ ΘΥΣΙΑ ΚΑΙ ΑΙΜΑ ΓΙΑ ΤΑ ΚΕΡΔΗ ΤΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ

Εκφράζουμε την αλληλεγγύη μας σε όλους τους λαούς της περιοχής, καταγγέλλουμε την στρατιωτική εισβολή της Ρωσίας και τα επιθετικά σχέδια και την παρέμβαση ΗΠΑ – ΝΑΤΟ - ΕΕ!

Η περίοδος καθορίζεται από τη σκιά του πολέμου στην Ουκρανία που σκεπάζει τον πλανήτη και απειλεί όλους τους λαούς με νέες θυσίες, αίμα και φτώχεια. Ο πόλεμος στην Ουκρανία είναι αποτέλεσμα των ανταγωνισμών του κεφαλαίου και των ιμπεριαλιστικών δυνάμεων για νέες σφαίρες επιρροής και για απόκτηση ενεργειακών πηγών, δρόμων και αγορών. Οι ηττημένοι θα είναι οι λαοί αυτών των περιοχών που πληρώνουν με αίμα, καταστροφή και προσφυγιά, ενώ δυναμώνει η απειλή της επέκτασης του πολέμου, της επισιτιστικής κρίσης και φτωχοποίησης για όλους τους λαούς.

Οι συνέπειες για όλους τους λαούς θα είναι τραγικές. Οι χώρες της Ε.Ε. και του ΝΑΤΟ ανακοινώνουν διπλασιασμό των κονδυλίων για νέα θηριώδη εξοπλιστικά προγράμματα, την  στιγμή που διαλύεται η υγεία, η παιδεία, κάθε έννοια  δαπανών για λαϊκές-κοινωνικές ανάγκες και επεκτείνεται η φτώχεια στους λαούς. Στην ίδια τροχιά κινείται και η ελληνική κυβέρνηση με τη συναίνεση του μεγαλύτερου μέρους της αντιπολίτευσης.

Η συμμετοχή της Ελλάδας στον πόλεμο με τη  συμμετοχή της στο ΝΑΤΟ, την αποστολή όπλων, τη συμμετοχή των βάσεων στις πολεμικές επιχειρήσεις του ΝΑΤΟ, φέρνει τον πόλεμο πιο κοντά στην περιοχή και στερεί από τη δυνατότητα να ζήσουμε εμείς, κατασπαταλώντας τεράστιο κόστος για αυτή τη συμμετοχή.

Ως εκπαιδευτικό κίνημα οφείλουμε να αναδείξουμε όλο το πλέγμα των αιτημάτων και διεκδικήσεων γύρω από τους πρόσφυγες, καταδεικνύοντας τη ρατσιστική πολιτική της κυβέρνησης που με αισχρό τρόπο στήνει επικοινωνιακά παιχνίδια στις πλάτες των προσφυγόπουλων, με την υπουργό παιδείας να υποδέχεται παιδιά από την Ουκρανία στα σχολεία μας, ενώ την ίδια στιγμή συνεχίζει την αντιπροσφυγική και αντιμεταναστευτική πολιτική της, καταπατώντας ανθρώπινα δικαιώματα, στήνοντας στρατόπεδα συγκέντρωσης σε όλη τη χώρα, απομακρύνοντας τα προσφυγόπουλα, τους μαθητές και τις μαθήτριές μας, από τα σχολεία. Χαρακτηριστικές και ενδεικτικές είναι οι περιπτώσεις του Σαϊντού στον Άγιο Δημήτριο που κινδυνεύει με απέλαση αλλά και των παιδιών από τον Ελαιώνα που απομακρύνονται βίαια από τη δομή που διέμεναν τόσα χρόνια, αφήνοντας πίσω την καθημερινότητά και το σχολείο τους.

Η επίθεση στο δημόσιο σχολείο συνεχίζεται!

Η εκπαίδευση συνεχίζει να αποτελεί πρώτη προτεραιότητα της κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘ με στόχο να προχωρήσει το μοντέλο του επιχειρηματικού σχολείου του ΟΟΣΑ και της ΕΕ, με εργαλείο την αξιολόγηση και την αντιδραστική «αυτονομία» της σχολικής μονάδας. Ένα σχολείο φτηνό, ευέλικτο, αυταρχικό, σχολείο της αγοράς, των δεξιοτήτων, της κατακερματισμένης γνώσης και πληροφορίας, με τεράστια κενά εκπαιδευτικών και προκλητικές προσλήψεις 3μηνιτών, την ομηρία και επισφάλεια χιλιάδων αναπληρωτών, με συγχωνεύσεις-κλείσιμο τμημάτων και απ’ ευθείας παρέμβαση στο περιεχόμενο της διδασκαλίας με σκοταδιστικά προγράμματα και νέα αντιδραστικά αναλυτικά προγράμματα. 

Επανέρχεται το ζήτημα της ανακοίνωσης αριθμών διορισμών κάτω από το βάρος των χιλιάδων κενών στα σχολεία όλης της χώρας, αριθμοί που σε καμία περίπτωση δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των σχολείων μας, ενώ το προσοντολόγιο αποτελεί τη λαιμητόμο απόρριψης, ανταγωνισμού, αποκλεισμών και σκληρής αξιολόγησης χιλιάδων συναδέλφων και συναδελφισσών μας. Απαιτείται να μπει και πάλι στο κέντρο των διεκδικήσεων μας το αίτημα για κατάργηση του προσοντολογίου και η μονιμοποίηση/άμεσος διορισμός όλων των αναπληρωτών/αναπληρωτριών αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία.

Την ίδια στιγμή προετοιμάζουν την εφαρμογή της «Τράπεζας Θεμάτων», με την οποία «πανελλαδικοποιούνται» οι εξετάσεις όλων των τάξεων του Λυκείου, περιορίζοντας δραστικά τη δυνατότητα του εκπαιδευτικού να προσαρμόσει την εξέταση των μαθητών του με βάση το επίπεδο της κάθε τάξης, των ιδιαιτεροτήτων του σχολείου και της περιοχής. Είναι εργαλείο αξιολόγησης για μαθητές, εκπαιδευτικούς και σχολεία με στόχο να ακυρώσει τον εκπαιδευτικό και τη διδακτική του προσέγγιση, να αυξήσει το άγχος των μαθητών/τριών, την αποστήθιση και τη μαθητική διαρροή, δημιουργώντας πολλά εμπόδια στην ολοκλήρωση του Λυκείου από ένα όλο και μεγαλύτερο αριθμό μαθητών/τριών. Σε μια ακόμη δύσκολη χρονιά εξαιτίας του κορονοϊού και των κοινωνικών προβλημάτων, η κυβέρνηση και το υπουργείο δε διστάζουν να πλήξουν ανεπανόρθωτα τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/τριών.

Αυτή η αναλγησία φαίνεται και με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής που συνιστά σκληρό ταξικό κόσκινο για τα ΑΕΙ με μοναδικό στόχο τη δραστική μείωση των εισακτέων και εκεί. Οι 16.000 κενές θέσεις στα πανεπιστήμια πέρυσι είναι αδιάψευστος μάρτυρας. Γίνεται η ΕΒΕ ακόμη σκληρότερη με την  τεράστια ύλη και τις αλλαγές στους συντελεστές των πανελλαδικών μαθημάτων, που για τα ΕΠΑΛ είναι εξωφρενική! Αυτά οδηγούν στην υποχρεωτική στροφή στα ιδιωτικά κολέγια για όσους μπορούν να χρηματοδοτήσουν τέτοιες σπουδές και στα Δημόσια ΙΕΚ για τους οικονομικά ασθενέστερους.

Το αμέσως επόμενο διάστημα προετοιμάζουν και την πιλοτική εφαρμογή των εξετάσεων της ελληνικής PISA για τους μαθητές και τις μαθήτριες της ΣΤ΄ τάξης του δημοτικού και την Γ΄ Γυμνασίου, με τράπεζα θεμάτων πανελλαδικού τύπου. Απαιτείται η προετοιμασία και η οργάνωση πολύπλευρου αγώνα και ενημέρωσης της κοινωνίας, μαθητών, γονιών και των εκπαιδευτικών για τις συνέπειες του ολέθριου πειράματος διάλυσης, κατηγοριοποίησης, ανταγωνισμού σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών και ιδιωτικοποίησης του δημόσιου σχολείου. Εξετάσεις που εκτός από την ενσωμάτωση της αποτυχίας των μαθητών και την αποθάρρυνσή τους από τη συνέχιση των σπουδών τους θα χρησιμοποιηθούν – σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του ΥΠΑΙΘ – για την αξιολόγηση (βλέπε ενοχοποίηση και κατηγοριοποίηση) των σχολείων και των εκπαιδευτικών.

Συνεχίζεται η μάχη ενάντια στην εφαρμογή της αξιολόγησης. Η παράταση στην παράταση αποδεικνύει ότι δεν έχουν κατορθώσει ακόμα να συνθλίψουν τις αγωνιστικές διαθέσεις των εκπαιδευτικών. Το ΥΠΑΙΘ αποδεικνύει με τις πράξεις του ότι παρά τα λόγια και την εικόνα που προσπαθεί να παρουσιάσει - ότι δήθεν η μεγάλη πλειοψηφία έχει αποδεχτεί την αξιολόγηση- δεν πέτυχε τους στόχους του, δεν κατόρθωσε να συναινέσουν οι εκπαιδευτικοί, η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας δεν προχωρά απρόσκοπτα όπως θα ήθελε, παρ’ όλο τον πρωτόγνωρο ολοκληρωτισμό που βιώνουν οι εκπαιδευτικοί. 

Ακριβώς γι’ αυτό το ΥΠΑΙΘ και οι εντολοδόχοι του έχουν κηρύξει τον πόλεμο στις/ους αγωνιζόμενους/ες εκπαιδευτικούς. Πριν ένα μήνα, σε μια απονενοημένη προσπάθεια να ξεμπερδεύει με τους χιλιάδες συμμετέχοντες στην απεργία-αποχή, το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε σε μια πρωτοφανή κίνηση αυταρχισμού, σε μια παράνομη πράξη ποινικοποίησης του απεργιακού δικαιώματος, κι απέστειλε έγγραφα-αποφάσεις απευθείας προς τις/τους εκπαιδευτικούς διευθύντ(ρι)ες-προϊσταμένες/ους που, μαζί με τους συλλόγους διδασκόντων των αντίστοιχων σχολείων, συμμετέχουν καθολικά στην απεργία-αποχή που κήρυξαν τα πρωτοβάθμια σωματεία τους και δεν ανάρτησαν αξιολόγηση στις πλατφόρμες του ΙΕΠ. Πρόκειται για εκπαιδευτικούς που έμπρακτα δηλώνουν την αντίστασή τους στα σχέδια της κυβέρνησης για τη διάλυση του δημόσιου σχολείου.

Η απομόνωση των σωματείων και των διωκόμενων που επιδίωκε το ΥΠΑΙΘ έσπασε με το κύμα συμπαράστασης, με χιλιάδες υπογραφές στην ηλεκτρονική πλατφόρμα και τους συλλόγους διδασκόντων, τα ψηφίσματα στήριξης σωματείων του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα και την τοποθέτηση 3 κοινοβουλευτικών κομμάτων με επίκαιρες ερωτήσεις στη Βουλή.

Βρισκόμαστε σήμερα μπροστά στην ανοιχτή αμφισβήτηση της απεργίας από την κυβέρνηση και αυτό αποτελεί αιτία πολέμου! Το ΥΠΑΙΘ ψεύδεται και αποκρύπτει το γεγονός ότι οι συνάδελφοί και οι συναδέλφισσές μας διώκονται ενώ συμμετέχουν στην ΝΟΜΙΜΑ κηρυγμένη ΑΑ των σωματείων τους, την οποία έχουν από τον Νοέμβριο κοινοποιήσει στο ΥΠΑΙΘ και τις Διευθύνσεις Εκπ/σης με εξώδικα, που αποτελεί νέα απεργία, με διαφορετικό περιεχόμενο και αιτήματα και έχει προκηρυχθεί από άλλη συνδικαλιστική οργάνωση, το πρωτοβάθμιο σωματείο! Και αυτή ποτέ δεν αμφισβητήθηκε από το ΥΠΑΙΘ!

Τέλος, με βάση την τελευταία συνάντηση στην οποία το ΥΠΑΙΘ δήλωσε ότι σε αυτή τη φάση αυτό που τους ενδιαφέρει είναι η ενεργοποίηση των πλατφορμών, δηλώνοντας ότι κάθε ανάρτηση που τηρεί τη διαδικασία σε αυτή τη φάση είναι αποδεκτή, ενώ τις όποιες «αποκλίσεις», εννοώντας τα ενιαία κείμενα της ΔΟΕ, θα δοθεί το χρονικό διάστημα με τις παρεμβάσεις των Συντονιστών Εκπαίδευσης – οι οποίοι ήδη «έχουν αναλάβει δράση» με πιέσεις σε συλλόγους διδασκόντων-, ώστε τελικά όλοι οι εκπαιδευτικοί να συμμορφωθούν στις εντολές της διοίκησης και του ΥΠΑΙΘ, διαμορφώνοντας στο σήμερα κουλτούρα αξιολόγησης! Αναδεικνύεται λοιπόν για άλλη μια φορά ως μέγιστο η συσπείρωση των δυνάμεων μας και η απαίτηση οι  ομοσπονδίες ΔΟΕ/ΟΛΜΕ και η ΑΔΕΔΥ να προκηρύξουν νέα απεργία αποχή. Καλούμε όλα τα πρωτοβάθμια σωματεία να προχωρήσουν σε κήρυξη Απεργίας-Αποχής!

Τέλος, με βάση όλα τα παραπάνω η οργή των εργαζόμενων μεγαλώνει και γι΄ αυτό η κυβέρνηση αυξάνει την καταστολή και με το  ν. Χατζηδάκη επιδιώκει να καταστείλει τους αγώνες και να βάλει στο γύψο τα συνδικάτα. Με τον νόμο Χατζηδάκη, κυβέρνηση και κεφάλαιο επιδιώκουν να επεκτείνουν την ανεργία, την ελαστικοποίηση της εργασίας, την αύξηση του εργάσιμου χρόνου, τη διάλυση των δικαιωμάτων. Ο αγώνας για το πραγματικό μπλοκάρισμά των διατάξεων του νόμου Χατζηδάκη για ηλεκτρονικές εκλογές, καταγραφή στο ΓΕΜΗΣΟΕ κλπ δεν μπορεί να μείνει μόνο στην καταγραφή του αιτήματος και της καταγγελίας αλλά στη συγκρότηση των πραγματικών όρων σύγκρουσης και αποτροπής του νόμου.

Η απεργία στις 6 Απρίλη να σημάνει την αρχή του μαζικού ξεσηκωμού των εργαζομένων για την ανατροπή της κυβερνητικής πολιτικής.

Οι ηγεσίες των ομοσπονδιών όλο το προηγούμενο διάστημα δήλωσαν συναίνεση και υποταγή στην κυβερνητική πολιτική, την ταύτιση με το ΝΑΤΟ, ενώ δεν αμφισβητούν το δημοσιονομικό πλαίσιο της ΕΕ και των μνημονίων και διεκδικούν ψίχουλα. Δεν οργάνωσαν καμία πραγματική κινητοποίηση αποτροπής και σύγκρουσης.

Η ΔΟΕ ολοκλήρωσε τη συνδικαλιστική περιοδεία στη χώρα στις 9/3 με μια κινητοποίηση για το φαίνεσθαι στην Αθήνα, χωρίς κανένα ουσιαστικό άνοιγμα στη βάση του κλάδου. Στα πολλαπλά αιτήματα των σωματείων που βρίσκονται σε Απεργία Αποχή με μέλη διωκόμενους, η ΔΟΕ σιωπά. Μάλιστα με ευθύνη της πλειοψηφίας της ΔΟΕ δεν επετράπη στα σωματεία να παρευρεθούν στο διαδικτυακό ΔΣ που έγινε μετά από δυο μήνες απόλυτης σιωπής. Την στιγμή που δυο κόμματα (ΚΚΕ και ΜΕΡΑ25) έχουν ήδη συναντήσει τα σωματεία για το θέμα των διωκόμενων απεργών, η ίδια η ομοσπονδία στην οποία οι διωκόμενοι ανήκουν ως μέλη αρνείται να μπει σε διάλογο με τα σωματεία τους!

Η ΟΛΜΕ άφησε τον κλάδο ακάλυπτο μετά το πραξικοπηματικό κλείσιμο της Α-Α τον Οκτώβρη, δεν έβγαλε ούτε καν ανακοίνωση για τον πόλεμο , τις διώξεις των 114 εκπαιδευτικών, ενώ για το θέμα των πολλαπλών εξεταστικών φραγμών αρκέστηκε σε μια ανακοίνωση χωρίς καμία πρόταση αγώνα για την κατάργηση των εξετάσεων PISA, μέσω Τράπεζας Θεμάτων, την Ε.Β.Ε και τη μείωση της ύλης. Απέναντι στην πλήρη στοίχιση των δυνάμεων που ηγούνται της ΟΛΜΕ με την κυβερνητική πολιτική, τα σωματεία που έχουν κηρύξει Α-Α πήραν την πρωτοβουλία να ενεργοποιήσουν το καταστατικό με κατάθεση κοινού αιτήματος ώστε να εξαναγκαστεί να κάνει ΓΣ Προέδρων, η οποία και τελικά έγινε στις 2/4/2022. Εκεί επιβεβαιώθηκε για μια ακόμη φορά ότι το ρεύμα της Α-Α, ως μέσο να σταματήσει η αξιολόγηση, παραμένει πλειοψηφικό. Η ηγεσία της ΟΛΜΕ αρνήθηκε να μπει σε ψηφοφορία πρόταση ΕΛΜΕ για κήρυξη Α-Α από τις ίδιες τις ΕΛΜΕ που είχαν απόφαση και αποτελούσαν το 50+1%. Τα σωματεία πλέον, με το συντονισμό τους, οφείλουν να σηκώσουν το βάρος της μάχης ενάντια στην πολιτική που ρημάζει το σχολείο, τις εργασιακές σχέσεις και απειλεί με κατακρεούργηση τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών.

ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΓΩΝΑ

Με βάση τα παραπάνω κατατέθηκαν οι παρακάτω προτάσεις στο πλαίσιο ενός ανυποχώρητου, πολύμορφου απεργιακού αγώνα διάρκειας ως το τέλος της χρονιάς, θα είναι ανοιχτό στις εξελίξεις και θα καθορίζεται κάθε φορά από τις Γενικές Συνελεύσεις. Επιδιώκουμε οι αγώνες να έχουν πανεργατικά, πανεκπαιδευτικά και όχι μόνο κλαδικά χαρακτηριστικά και παίρνουμε αντίστοιχες πρωτοβουλίες συντονισμού με σωματεία, φοιτητές και άλλες συλλογικότητες. Σε μια τέτοια κατεύθυνση:

1.            Καλούμε στις ανεξάρτητες ταξικές συγκεντρώσεις την Τετάρτη 6 Απρίλη. Αθήνα - Προπύλαια 11πμ, Θεσσαλονίκη – Καμάρα 11πμ

2.            Να συνεχιστεί και να κλιμακωθεί ο απεργιακός αγώνας επιδιώκοντας να πάρει πανδημοσιοϋπαλληλικά – πανεργατικά χαρακτηριστικά. Νέο απεργιακό βήμα με 24ωρη απεργία στις 10 Μαΐου (μέρα που θα εκδικαστεί στο ΣτΕ και η προσφυγή ενάντια στο ν Χατζηδάκη) και συγκεντρώσεις σε όλες τις πόλεις. 

3.            Καλούμε τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ να προχωρήσουν τώρα: σε κήρυξη Απεργίας Αποχής για να στηρίξουν τις αποφάσεις των πρωτοβάθμιων σωματείων και των απεργών, σε πολιτικές αποφάσεις καταγγελίας της κυβερνητικής επίθεσης στο απεργιακό δικαίωμα, να δηλώσουν ότι θα μπουν μπροστά και  θα υπερασπίσουν κάθε συνάδελφο/ισσα που δεν συμμετέχει στην αξιολόγηση, με όποιο τρόπο και με όποιο ρόλο, και να ξεκαθαρίσει ότι κάθε ενέργεια εναντίον συναδέλφων/ισσων θα λογιστεί και θα αντιμετωπιστεί συλλογικά ως ενέργεια ενάντια στο εκπαιδευτικό και το συνδικαλιστικό κίνημα. Να δηλώσουν πλήρη συνδικαλιστική, νομική και οικονομική στήριξη των σωματείων και των εκπαιδευτικών.

4.            Προχωράμε σε έκδοση κοινής αφίσα, γράμμα προς γονείς και μαθητές και ανακοίνωσης των σωματείων για το θέμα του διαγωνισμού PISA, οργανώνοντας καμπάνια για την ακύρωση - μη πραγματοποίηση των εξετάσεων.

5.            Οργανώνουμε διαδικτυακή εκδήλωση των σωματείων μας για τις εξετάσεις PISA την Τετάρτη 13/4

6.            Διεκδικούμε το δίκαιο αίτημα των συναδέλφων/ισσών νηπιαγωγών με ανακοινώσεις, αφίσα, κείμενο για υπογραφές και οργάνωση κινητοποιήσεων στις Δ/νσεις απαιτώντας την μείωση ωραρίου αλλά και την πληρωμή των απλήρωτων υπερωριών για τα 4θεσια νηπιαγωγεία.

7.            Για την αποφασιστική στήριξη του αγώνα συγκροτούμε παντού Επιτροπές Αγώνα και προωθούμε το συντονισμό σε κεντρικό και τοπικό επίπεδο των ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, των ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ με γονείς, φοιτητές και μαθητές για την ανατροπή του μοντέλου της Παιδείας της αγοράς.

8.            Οργανώνουμε  παντού καμπάνιες ενημέρωσης με συγκεντρώσεις και εκδηλώσεις από κοινού ΕΛΜΕ-ΣΕΠΕ, γονείς και μαθητές για την αντιλαϊκή, αντιεκπαιδευτική πολιτική και την εγκληματική διαχείριση της πανδημίας.

ΞΕΣΗΚΩΜΟΣ ΓΙΑ:

  • Ανατροπή της φιλοπόλεμης πολιτικής κυβέρνησης εργοδοσίας για να σταματήσει ο πόλεμος, για ΕΙΡΗΝΗ, ΨΩΜΙ, ΔΟΥΛΕΙΑ, ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΡΕΠΗ ΖΩΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ.
  • Πραγματικές αυξήσεις και ΣΣΕ παντού για κάλυψη των απωλειών των μνημονίων, του πληθωρισμού και της ακρίβειας για ζωή με αξιοπρέπεια. Κανένας μισθός κάτω από 1000 ευρώ, επιστροφή 13ου και 14ου στο δημόσιο,κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης. Αφορολόγητο 12000 ευρώ.  Προσμέτρηση του «κλεμμένου» ΜΚ της διετίας 2016-17
  • Κατάργηση του ΦΠΑ στα είδη πρώτης ανάγκης και διατροφής. Διατίμηση στα τιμολόγια του ρεύματος και των καυσίμων με κατάργηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης για τους εργαζόμενους.

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:

  • Δαπάνες για Υγεία, Παιδεία κοινωνικές ανάγκες. Όχι για τους εξοπλισμούς 
  • Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους/ες. Όχι στις απολύσεις και τις ελαστικές εργασιακές σχέσεις. Μόνιμες προσλήψεις σε Υγεία, Παιδεία, κοινωνικές υπηρεσίες. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία – κατάργηση του προσοντολόγιου.
  • Δραστική μείωση του εργάσιμου χρόνου. 7ωρο 5νθήμερο 35ωρο. Όχι δουλειά την Κυριακή. Μείωση του διδακτικού ωραρίου στους εκπαιδευτικούς – κατοχύρωση της μείωσης του ωραρίου των νηπιαγωγών. Καμιά παραβίαση των εργασιακών δικαιωμάτων.
  • Όχι στο σχολείο της αγοράς – όχι στον ανταγωνισμό και την κατηγοριοποίηση με την αξιολόγηση και τις εξετάσεις (PISA, τράπεζα θεμάτων, ΕΒΕ) – Δε θα περάσουν.  
  • Όχι στις ιδιωτικοποιήσεις. Να επιστρέψουν οι εταιρείες στο δημόσιο για ρεύμα, ενέργεια, υπηρεσίες φτηνές για όλο το λαό.
  • Τέρμα στην καταστολή και την επίθεση στα δημοκρατικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα και την απεργία. Κατάργηση του ν Χατζηδάκη και απειθαρχία στην εφαρμογή του. Κανένα σωματείο να μην εγγραφεί στο ΓΕΜΗΣΟΕ – Δεν ενσωματώνουμε/εφαρμόζουμε τις ηλεκτρονικές ψηφοφορίες!

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ :

  • ΌΧΙ στο νέο δημοσιονομικό πρόγραμμα και την επιτήρηση της ΕΕ. Διαγραφή του Χρέους.
  • Να σταματήσει ο πόλεμος στην Ουκρανία! Έξω ΗΠΑ – ΝΑΤΟ – Ρωσία από την Ουκρανία! Καμία εμπλοκή – Καμιά συμμετοχή της χώρας! Έξω από το ΝΑΤΟ - Να κλείσουν οι βάσεις του θανάτου. Ακύρωση του γιγαντιαίου προγράμματος εξοπλισμών -  Ειρήνη και Φιλία των Λαών!