ανεξάρτητες
αυτόνομες αγωνιστικές ριζοσπαστικές
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.
www.paremvasis.gr , paremvasisdoe@gmail.com, 210 3242144
21-5-2018
Πρόταση προς τις Γενικές
Συνελεύσεις
Ο μνημονιακός κατήφορος
της κυβέρνησης συνεχίζεται
Η
κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, συνεχίζοντας το μνημονιακό της κατήφορο και τη
λεηλασία των κοινωνικών δικαιωμάτων, ψήφισε
το 4ο μνημόνιο – οδοστρωτήρα, ενώ στο Eurogroup της 15ης Ιουνίου 2017 συμφώνησε
σε λιτότητα διαρκείας μέχρι το 2060. Το νέο 4ο μνημόνιο, τα
αντιλαϊκά μέτρα που προβλέπει η συμφωνία κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ, συνεχίζουν
το έργο των μνημονιακών αντιλαϊκών αντιεκπαιδευτικών πολιτικών όλων των
κυβερνήσεων των τελευταίων χρόνων, αφήνοντας ακόμα πιο βαθιές χαρακιές στο ήδη
πληγωμένο σώμα των εργαζόμενων και των ανέργων. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, πιστή
στις δεσμεύσεις της ΕΕ, του Δημοσιονομικού Συμφώνου και του ΟΟΣΑ, αναλαμβάνει να
υλοποιήσει όλα τα μνημόνια, παγιώνει το καθεστώς της μόνιμης επιτροπείας. Είναι μια κυβέρνηση προώθησης των
καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων και κλιμάκωσης της αντιλαϊκής επίθεσης όπως
αποδείχθηκε με την ψήφιση του 4ου μνημονίου. Την ίδια στιγμή, είναι
τουλάχιστον εξοργιστική η στάση κυβέρνησης, μνημονιακής αντιπολίτευσης και
ολόκληρου του πολιτικού κατεστημένου να μοιράζουν ξανά ψεύτικες υποσχέσεις για
«έξοδο από τα μνημόνια» ενώ είναι εκείνοι που βύθισαν τη χώρα στη μνημονιακή
κόλαση όλα τα προηγούμενα χρόνια.
Η
κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι τα δύσκολα είναι πίσω μας και η ανάπτυξη μπροστά μας.
Μας δείχνει την «πόρτα εξόδου από τα μνημόνια» για να μας κρύψει τις νέες
αλυσίδες. Οι ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί, η προώθηση των
ιδιωτικοποιήσεων βασικών για το λαό υπηρεσιών, η μείωση των συντάξεων και των
οικογενειακών επιδομάτων, η ουσιαστική κατάργηση του δικαιώματος της απεργίας
στα πρωτοβάθμια σωματεία, είναι το δώρο της κυβέρνησης στους «θεσμούς» και σε
αυτούς που κατέχουν τον πλούτο. Οι βιομήχανοι μέσω του ΣΕΒ πανηγυρίζουν αφού
όπως λένε τα μέτρα αυτά «αποτελούν τη θετική όψη των μνημονίων». Όπως και να
ονομάζονται, μνημόνια ή εποπτεία, δημοσιονομικό πλεόνασμα ή επιτήρηση, η
ουσία είναι η ίδια: το «έκτακτο καθεστώς» μετατρέπεται σε καθημερινότητα
και «κανονικότητα». Η «δίκαιη ανάπτυξη» για την οποία πανηγυρίζει η κυβέρνηση
ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ ακριβώς εκεί στηρίζεται: στη δραστική μείωση των μισθών και του
εργασιακού κόστους. Η ψήφιση του
τέταρτου μνημονίου από την κυβέρνηση και η συμφωνία του Eurogroup της
15ης Ιούνη που δεσμεύει τη χώρα για πρωτογενή πλεονάσματα 3,5% μέχρι το
2023 και 2% έως το 2060, αναδιαμορφώνουν το πλαίσιο της σιδερένιας
οικονομικής πολιτικής που επιβάλλεται από το μνημονιακό καθεστώς στον κόσμο της
εργασίας. To παραπλανητικό αφήγημα της κυβέρνησης για την «οριστική έξοδο της
χώρας από την κρίση και τα μνημόνια τον Αύγουστο του 2018», αποκρύπτει επιμελώς
το καθεστώς επιτροπείας και εφαρμογής σκληρών αντιλαϊκών πολιτικών στο
διηνεκές.
Η κυβερνητική πολιτική στην Εκπαίδευση
Κυβέρνηση, ΟΟΣΑ, Ε.Ε, Δ.Ν.Τ και οι
πολιτικές συμμόρφωσης στις προσταγές τους, συνεχίζουν να χτυπούν το χώρο της
εκπαίδευσης. Υπονομεύουν τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών, καταπατούν τα
εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, εντείνουν την ελαστικοποίηση των
εργασιακών σχέσεων:
·
Η νέα έκθεση ΟΟΣΑ για την ελληνική εκπαίδευση
συντάχθηκε με αίτημα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και προωθεί ένα συνολικό
πλαίσιο αντιεκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων με άξονες την αυτονομία της σχολικής
μονάδας και τη λειτουργία της με όρους επιχείρησης, τη δυνατότητα των
διευθυντών να επιλέγουν το διδακτικό προσωπικό, μόνιμο ή έκτακτο, τη συμμετοχή
τους στην αξιολόγηση με επισκέψεις στις τάξεις διδασκαλίας, την προσαρμογή της
σχολικής προσφοράς στις «τοπικές ανάγκες», την αναζήτηση τοπικών πόρων για τη
χρηματοδότηση των σχολείων, την κάθετη κατηγοριοποίησή των εκπαιδευτικών
σε «καθοδηγητές, ερευνητές, ανώτατους εκπαιδευτικούς, εκπαιδευτικούς
δικτύων και διευθυντές», την αντικατάσταση της «ανελαστικής σχέσης εργασίας»
των αναπληρωτών με πενταετείς συμβάσεις μειωμένης απασχόλησης. Η προώθηση της
αξιολόγησης εκπαιδευτικών και της αυτοαξιολόγησης σχολικών μονάδων είναι μια
από τις βασικές προτεραιότητες της νέας έκθεσης του ΟΟΣΑ θεωρούνται θετικά τα
βήματα που έχει κάνει μέχρι τώρα η κυβέρνηση και αναδεικνύεται ο άμεσος στόχος
για διαμόρφωση κουλτούρας αξιολόγησης και αποδοχή της αξιολόγησης από το
εκπαιδευτικό σώμα ως βασική προϋπόθεση για την προώθηση ενός πιο «ολοκληρωμένου
μοντέλου αξιολόγησης» εκπαιδευτικών και σχολείων.
·
Το νομοσχέδιο για την «αναδιοργάνωση των δομών
υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης»
εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο των βασικών αντιδραστικών αντιεκπαιδευτικών
κατευθύνσεων κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ – ΟΟΣΑ. Έρχεται να συμπληρώσει το
αντιεκπαιδευτικό θεσμικό πλαίσιο των μνημονιακών αναδιαρθρώσεων και περικοπών
(ΠΔ 79, εργασιακό 30ωρο, μηδενικοί διορισμοί). Προωθεί το στόχο της ενδιάμεσης
έκθεσης του ΟΟΣΑ για «διαμόρφωση κουλτούρας αξιολόγησης» φιλοδοξώντας να
μετατρέψει όλους τους εκπαιδευτικούς σε αξιολογητές των στελεχών εκπαίδευσης
και των σχολικών μονάδων. Διαμορφώνει μια νέα, πιο σύνθετη, συγκεντρωτική και
γραφειοκρατική δομή εποπτικού ελέγχου στα σχολεία και τους εκπ/κους, με
αξιολόγηση, αξιολόγηση/λογοδοσία, δ/ντες manager, ομάδες σχολείων κλπ. Αποδομεί
την ειδική αγωγή, αλλάζοντας τον ρόλο των ΚΕΔΔΥ, μεταθέτοντας στους
εκπαιδευτικούς του γενικού σχολείου μέσα από παρεμβατικά προγράμματα την
αντιμετώπιση και αξιολόγηση των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές
ανάγκες.
·
Η δημοσιοποίηση του καταλόγου με τους δήμους που θα
εφαρμόσουν τη Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση για το έτος
2017-2018 αποτελεί προκλητικό εμπαιγμό καθώς η κυβέρνηση
ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ περιορίζει τους δήμους εφαρμογής της υποχρεωτικής δίχρονης σε 184
ακολουθώντας την ίδια μνημονιακή πολιτική περικοπών. Αξιοποιώντας ως πρόσχημα
την αντίθετη γνώμη των Δημάρχων, η κυβέρνηση που έχει και την πολιτική ευθύνη
της απόφασης, επιλέγει να περιορίσει την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής,
κατά κύριο λόγο, στις περιοχές που σχεδόν όλα τα προνήπια ήδη φοιτούν στο
νηπιαγωγείο! Το αίτημα για άμεση θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής
προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης, σε όλη τη χώρα, χωρίς διαφοροποιήσεις
βρίσκεται στην αιχμή του εκπαιδευτικού κινήματος, πολύ πριν από το 2006, όταν
με τη μεγάλη απεργία των έξι εβδομάδων κατακτήσαμε την θεσμοθέτηση της
μονοετούς υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης. Η νομοθέτηση με το
άρθρο 33 του νόμου 4521/2018, σε βάθος τριετίας της υποχρεωτικής δίχρονης
προσχολικής, με τον τρόπο που θεσμοθετήθηκε και εφαρμόζεται διαμορφώνει ένα νέο
πεδίο διεκδικήσεων και δυνατοτήτων αλλά δεν αποτρέπει το νηπιαγωγείο από
παλιούς και νέους κινδύνους. Απέναντι σε κυβέρνηση, ΚΕΔΕ, ιδιωτικά συμφέροντα,
αγωνιζόμαστε για την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και
εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά ηλικίας 4-6, σε όλη τη χώρα από τον ερχόμενο
Σεπτέμβρη και αποκλειστικά στο δημόσιο, δίχρονο, υποχρεωτικό, Νηπιαγωγείο
με κατάργηση των voucher και όλες τις υποστηρικτικές Δομές σε πλήρη ανάπτυξη.
·
Οι
απαντήσεις του Υπουργείου Παιδείας απέναντι στο αίτημα για μαζικούς μόνιμους
διορισμούς εκπαιδευτικών, δεν αφήνουν κανένα περιθώριο: δήλωσε ότι για μία ακόμα χρονιά δεν θα γίνουν
μόνιμοι διορισμοί αλλά αντίθετα, μετά τον Οκτώβρη θα ανακοινωθεί τριετές
πρόγραμμα διορισμών στην εκπαίδευση, θέτοντας συγκεκριμένες προϋποθέσεις που
παραπέμπουν στην υλοποίηση των μνημονιακών δεσμεύσεων και στα προαπαιτούμενα
των αξιολογήσεων. Είναι
φανερό ότι ο αγώνας για μόνιμους μαζικούς διορισμούς, για διορισμό όλων των
αναπληρωτών, ο αγώνας για σταθερή και μόνιμη εργασία για όλους/όλες, έρχεται σε
πλήρη αντιπαράθεση με τις μνημονιακές πολιτικές περικοπών, με την κατεύθυνση να καλύπτονται οι ανάγκες του
δημόσιου σχολείου με ευέλικτη και ελαστική εργασία. Ταυτόχρονα, με τη συζήτηση
για τον τρόπο πρόσληψης ανοίγει την κερκόπορτα για να περάσει η πολιτική
προσοντολογίου για τους διορισμούς αμφισβητώντας ευθέως την προϋπηρεσία των
αναπληρωτών. Η προϋπηρεσία είναι αποτέλεσμα των μεγάλων αγώνων του
εκπαιδευτικού κινήματος που απονομιμοποίησε τον ΑΣΕΠ και την αξιολόγηση και
υποχρέωσε σε προσλήψεις και χωρίς αυτόν! Για το τέλος της περιπλάνησης και της
εργασιακής ομηρίας χιλιάδων εκπαιδευτικών, για την ανάσα των σχολείων μας και
την υπεράσπιση των μορφωτικών αναγκών των μαθητών μας απαιτείται να γίνει εδώ
και τώρα διορισμός όλων των εκπαιδευτικών που έχουν προσφέρει υπηρεσία στα
σχολεία με μοναδικά κριτήρια το πτυχίο και την προϋπηρεσία.
·
Απέναντι στις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές
κυβέρνησης – ΕΕ – ΟΟΣΑ, απέναντι σε κάθε
μέτρο που οδηγεί στην υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου και περικόπτει θέσεις
εργασίας (τριμελείς επιτροπές του ΠΔ79, συγχωνεύσεις κλπ) οργανώνουμε τις
αντιστάσεις μας, ορθώνουμε την αποφασιστικότητα του κινήματος. Η πάλη για
μόνιμους μαζικούς διορισμούς πρέπει να γίνει υπόθεση όλων των συναδέλφων,
μόνιμων και αναπληρωτών. Να συνδεθεί με τον αγώνα ενάντια στο νέο νομοσχέδιο
για τις υποστηρικτικές δομές, την αυτοαξιολόγηση και την αξιολόγηση, με τον
αγώνα ενάντια στο ΠΔ79, με τον αγώνα για την ανατροπή του αντιεκπαιδευτικού
μνημονίου, για την υπεράσπιση των μορφωτικών και εργασιακών δικαιωμάτων.
ΓΙΑ
ΤΑ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΑ ΤΗΣ ΔΟΕ
Η πλειοψηφία του
Δ.Σ. της ΔΟΕ:
1.
Εκφράζοντας τον
παλιό και νέο κυβερνητικό συνδικαλισμό, στηρίζει
και αποδέχεται τις βασικές επιλογές των κυβερνήσεων –ΕΕ-ΔΝΤ-ΟΟΣΑ. Αποδέχεται
τη λογική της αποπληρωμής του χρέους.
2.
Δεν έβγαλε
απόφαση για απόσυρση του ΠΔ 79, που οδηγεί σε παρά πέρα συγχωνεύσεις,
συμπτύξεις, αύξηση αριθμού μαθητών στο τμήμα, εν τέλει σε μείωση του προσωπικού
και αποτελεί μια από τις βασικές επιλογές της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ που
εφαρμόζει μνημονιακές πολιτικές περικοπών και λιτότητας για την εργαζόμενη
πλειοψηφία.
3.
Ήταν συνομιλητής
του Υπουργείου στις 25 Οκτώβρη στην παρουσίαση του σχεδίου για τις «Νέες Δομές
του Εκπ/κου Έργου» που οδήγησε στο αντίστοιχο νομοσχέδιο για την
αξιολόγηση-αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας.
4.
Ήθελε να δεχτεί
συνάντηση με τον ΟΟΣΑ για να του αναλύσει τις Θέσεις της Ομοσπονδίας,
προσέκρουσε όμως στη αντίδραση των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ.
5.
Δεν έβγαλε κανένα
αγωνιστικό-απεργιακό σχέδιο δράσης τον Φλεβάρη στα πλαίσια του αγώνα
ενάντια στην ελαστική εργασία και του Μόνιμους διορισμούς. Στήριξε και στηρίζει
την κυβερνητική πολιτική σπέρνοντας τη λογική της ηττοπάθειας και της
αναποτελεσματικότητας του κινήματος. Αντίθετα οι ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ στήριξαν με όλες τους τις δυνάμεις τη «βδομάδα δράσεων για τους
μόνιμους διορισμούς» στα τέλη του Φλεβάρη που τροφοδότησε τις μεγάλες
κινητοποιήσεις του Μάρτη.
6.
Δεν
ανταποκρίθηκε και δεν τροφοδότησε τη δυναμική του κινήματος του Μάρτη, στάθηκε με
αμηχανία απέναντί του, απάντησε αρνητικά
σε κάθε πρότασή μας για κήρυξη απεργίας, γεγονός που αντικειμενικά στέρησε
το κίνημα σε μαζικότητα και αποτελεσματικότητα. Η δυναμική του κινήματος,
ενάντια στην ελαστική εργασία και την αδιοριστία, των αναπληρωτών, των ελαστικά
εργαζόμενων, των φοιτητών και των μονίμων εκπ/κων δημιούργησε τις μεγάλες
κινητοποιήσεις του Μάρτη που έκανε πολλούς να χάσουν τον ύπνο τους. Το ΔΣ της ΔΟΕ πήρε αποφάσεις κυριολεκτικά
στο παρά πέντε κάτω από την πίεση του κινήματος (βλ. απόφαση για 2 Μάρτη).
Δεν πήρε καμία απόφαση για τις 9 Μάρτη που ήταν απόφαση της Κατάληψης του
Υπουργείου μετά την σύγκρουση με τα ΜΑΤ.
7.
Επιπλέον, η απόφαση του ΔΣ της ΔΟΕ, με ευθύνη των
δυνάμεων ΔΑΚΕ-ΔΗΣΥ-ΑΕΕΚΕ-ΕΡΑ, για συμμετοχή
στο συνέδριο για την προσχολική αγωγή του Υπουργείου Παιδείας, της ΚΕΔΕ,
της Εκπαιδευτικής Διεθνούς, της ETUCE κλπ. κινείται στα
πλαίσια ενός συνδικαλισμού κοινωνικού εταιρισμού που συνδιαμορφώνει θέσεις και
προτάσεις με την κυβερνητική εξουσία, την ΚΕΔΕ και τους αντίπαλους της
δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης και όχι μιας
Ομοσπονδίας που μάχεται αποφασιστικά για το δημόσιο σχολείο και τα δικαιώματα
των εκπαιδευτικών απέναντι σε αντιεκπαιδευτικές πολιτικές και τους φορείς τους.
8. Την ίδια στιγμή
και ενώ τα οικονομικά και πολιτικά επιτελεία του κεφαλαίου ασκούν την πιο
σκληρή αντεργατική πολιτική, ΓΣΕΕ και
ΑΔΕΔΥ συμμετέχουν στην «Κοινωνική Συμμαχία», συγκροτώντας μαζί με πλήθος
φορέων των μεσαίων στρωμάτων ένα κοινωνικό πολιτικό μπλοκ με περιεχόμενο και
προσανατολισμό που συμπίπτει με τις επιδιώξεις της εργοδοσίας και του
κεφαλαίου. Η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί μια πρωτοφανή αντισυνδικαλιστική και
αντεργατική εκτροπή, εξαιρετικά επικίνδυνη για το ίδιο το παρόν και το μέλλον
του συνδικαλιστικού κινήματος συνολικά. Αναιρεί τη βασική αρχή της οργάνωσης
των εργαζομένων σε συνδικάτα στη βάση της υλικής πραγματικότητας και της
ταξικής τους θέσης και με στόχο την υπεράσπιση των ταξικών τους συμφερόντων. Η πλειοψηφία του ΔΣ της ΔΟΕ απέρριψε την
πρότασή μας να πάρει σαφή θέση η Ομοσπονδία καλώντας την ΑΔΕΔΥ να αποχωρήσει
από την Κοινωνική Συμμαχία.
Για όλους αυτούς τους λόγους καταψηφίζουμε
τα πεπραγμένα της ΔΟΕ.
Συνεχίζουμε
στο δρόμο των μεγάλων πανεκπαιδευτικών κινητοποιήσεων του Μάρτη!
Συνεχίζουμε στο δρόμο που
άνοιξαν οι μεγάλες πανεκπαιδευτικές κινητοποιήσεις όλου του προηγούμενου
διαστήματος, οι καταλήψεις και οι
Συνελεύσεις Αγώνα στο Υπουργείο Παιδείας, οι δεκάδες κινητοποιήσεις σε όλες τις
πόλεις της χώρας. Με οργάνωση του αγώνα στις Γενικές Συνελεύσεις, τις επιτροπές
αγώνα, το συντονισμό Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ. Με ακόμα πιο μαζική συμμετοχή στα
συλλαλητήρια.
Μπροστά
στις νέες προκλήσεις μπορούμε και πρέπει να πάμε αλλιώς! Με πανεκπαιδευτικό μέτωπο που θα συνενώνει όλη
την εκπαίδευση σε έναν ανυποχώρητο αγώνα που θα θέσει το σύνολο των αναγκών
μιας πραγματικά δημόσιας εκπαίδευσης για όλους! Που θα υπερασπίζεται ταυτόχρονα
το δικαίωμα του μαθητή, του φοιτητή, του γονιού και του εκπαιδευτικού. Σε
συντονισμό με το φοιτητικό κίνημα, για ένα πανεκπαιδευτικό μέτωπο ικανό να
οργανώνει και να θέτει τον αγωνιστικό σχεδιασμό για την συνέχεια. Με Μέτωπο
Αγώνα για Μόνιμη Σταθερή Εργασία για όλους. Για να σπάει η υποταγή των
εργαζομένων στους δημοσιονομικούς δείκτες και την προσμονή της «ανάπτυξής
τους», της «εξόδου από τα μνημόνια». Η μάχη αυτή επιδιώκουμε, με επίγνωση των
δυσκολιών, να αγκαλιάσει και να συμπεριλάβει συνολικά την ανατροπή της
εργασιακής κόλασης σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα. Για να γίνουμε το κίνημα που
δεν θα μπορούν να αγνοήσουν, κίνημα ρήξης και ανατροπής της πολιτικής της κυβέρνησης
ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, ΕΕ, ΔΝΤ, ΟΟΣΑ και όλου του μνημονιακού μετώπου που κυβέρνησε και
ψήφισε μνημόνια ως τώρα. Με αγώνες σύγκρουσης και ανατροπής, όχι διαμαρτυρίας
και υποταγής. Με συνδικάτο ταξικό, όχι κυβερνητικό και κρατικό:
– Να
διαμορφώσουμε ένα νέο μορφωτικό ρεύμα κριτικής απελευθερωτικής
παιδαγωγικής και κοινωνικής χειραφέτησης με συλλογικές ριζοσπαστικές
πρακτικές, στην τάξη και το σχολείο.
– Να
δυναμώσουμε τον αγώνα για το σχολείο των όλων, των ίσων, των διαφορετικών,
το σχολείο των αναγκών και των οραμάτων της κοινωνικής πλειοψηφίας, τους
Συλλόγους, τα σωματεία μας, ως ελεύθερες, ανεξάρτητες, ταξικές συλλογικότητες,
τους Συλλόγους Διδασκόντων για να γίνουν το αποφασιστικό όργανο στο σχολείο.
– Να
ισχυροποιήσουμε την ενότητα όλων των εκπαιδευτικών και την αγωνιστική
διεκδίκηση των συλλογικών τους συμφερόντων. Το δυνάμωμα των Συλλόγων αφορά
στην ενίσχυση του ανεξάρτητου ρεύματος των Παρεμβάσεων στις εκλογικές τους
διαδικασίες, τους συσχετισμούς στο νέο Δ.Σ. της ΔΟΕ, τη μαζικοποίηση των Γεν.
Συνελεύσεων και των συλλογικών διαδικασιών ενάντια στις λογικές της ανάθεσης.
– Να
υπερασπιστούμε το δικαίωμα στον αγώνα και τη συνδικαλιστική δράση
απέναντι στην επιχειρούμενη φαλκίδευση του δικαιώματος στην απεργία, που
προωθεί η κυβέρνηση με το συνδικαλιστικό νόμο.
– Να
πάρουμε την υπόθεση στα χέρια μας, να συγκροτήσουμε ένα πλατύ, ενωτικό,
κοινωνικοπολιτικό και αγωνιστικό μέτωπο με ξεκάθαρους στόχους και πρόγραμμα
ανατροπής: Ανατροπή των μνημονίων, μεσοπρόθεσμου, δανειακής, -ΕΕ -ΔΝΤ και έξοδο
από τον «μηχανισμό» στήριξης. Ανατροπή του Συμφώνου για το Ευρώ. Δε θα
πληρώσουμε την κρίση του κεφαλαίου, να πάρουν πίσω όλα τα αντεργατικά μέτρα. Ανατροπή
κάθε επίδοξου διαχειριστή της ίδιας πολιτικής από το κίνημα των εργαζομένων. Παύση
πληρωμών του χρέους – μη αναγνώριση του χρέους, διεθνιστικός αγώνας και
ρήξη-έξοδος από το ευρώ, την ΟΝΕ και την Ε.Ε. Κοινωνικοποίηση και εργατικός
έλεγχος των τραπεζών και των παραγωγικών τομέων. Να επιστραφούν και να
δοθούν τα δις -που χαρίστηκαν στις τράπεζες- για την εξυπηρέτηση των εργατικών
και λαϊκών αναγκών. Κατοχύρωση του δικαιώματος στη στέγη, την ενέργεια, το νερό
για όλους όσους ζουν σ’ αυτή τη χώρα. Κατάργηση του νομοθετικού πλαισίου
για τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς και τις κατασχέσεις. Θεσμοθέτηση
νομοθετικού πλαισίου για την πραγματική προστασία της λαϊκής κατοικίας και
περιουσίας, με την κατοχύρωση του ακατάσχετου της πρώτης κατοικίας και τη
διαγραφή χρεών των λαϊκών οικογενειών προς τράπεζες, κράτος, δήμους και ταμεία.
Διαμορφώνουμε
ένα συνολικό διεκδικητικό πλαίσιο για το εκπαιδευτικό κίνημα
Διεκδικούμε άμεσα:
- Μαζικούς , μόνιμους διορισμούς για την κάλυψη όλων των αναγκών. Άμεσος διορισμός όλων των αναπληρωτών που έχουν έστω και μία σύμβαση στην εκπαίδευση. Με βάση την προϋπηρεσία και την ημερομηνία λήψης πτυχίου. Όχι στο προσοντολόγιο του ΟΟΣΑ και τις πενταετείς συμβάσεις μειωμένης απασχόλησης. Κατάργηση του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ.
- Καμιά απόλυση – κανένας αναπληρωτής χωρίς δουλειά. Πρόσληψη σε μία φάση, πριν την έναρξη των μαθημάτων, όλων των εκπαιδευτικών που εργάστηκαν τη φετινή και περσινή σχολική χρονιά, όλων των αναπληρωτών που έχει ανάγκη η εκπαίδευση (δάσκαλοι, δάσκαλοι ειδικής αγωγής, νηπιαγωγοί, αγγλικών, γαλλικών, γερμανικών, φυσικής αγωγής, μουσικής, εικαστικών, θεατρικής αγωγής, πληροφορικής).
- Πλήρη εργασιακά, εκπαιδευτικά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές.
- Δημιουργία οργανικών θέσεων για όλες τις υπάρχουσες ειδικότητες εκπαιδευτικών. Πρόσληψη – τοποθέτηση εκπαιδευτικών των υπαρχουσών ειδικοτήτων σε όλα τα σχολεία. Εξασφάλιση πιστώσεων τώρα για προσλήψεις. Κατάργηση του ν. 3848/2010 του «νέου σχολείου» της Διαμαντοπούλου, του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και του ν. 4186/2013, του Αρβανιτόπουλου. Όχι στην ελαστική εργασία.
- Μείωση της αναλογίας των μαθητών ανά τμήμα. Καμιά συγχώνευση – κατάργηση τμήματος δημοτικού και νηπιαγωγείου.
- Καμιά μείωση οργανικών θέσεων – οργανικές τοποθετήσεις για όλους τους εκπαιδευτικούς. Καμιά υποχρεωτική μετακίνηση εκπαιδευτικού.
- Υποστηρίζουμε την κάλυψη όλων των αναγκών με:
-Έναν/μία δάσκαλος/α ανά τμήμα και έναν/μία υπεύθυνος/η για κάθε
2 τμήματα ολοήμερου
-Αναλογία 20 μαθητές προς 1 σε Γ’-Στ’ τάξεις, 15 προς 1 σε νηπιαγωγείο και
Α’-Β’ τάξη
-Ίδρυση και απόδοση οργανικών θέσεων σε όλες τις ειδικότητες
-Ένα δάσκαλος για κάθε τμήμα Υποδοχής (ΖΕΠ)
-Έναν εκπαιδευτικός για κάθε Τμήμα Ένταξης και έναν/μία εκπαιδευτικός για
κάθε παιδί που χρειάζεται παράλληλη στήριξη
-Επιπλέον οργανικές κάθε ΠΕ για δυνατότητα κάλυψης έκτακτων απουσιών και
για την ένταξη όλων των προσφυγόπουλων στα πρωινά σχολεία
- Επαναλειτουργία με ουσιαστικούς όρους της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης και της Ενισχυτικής Διδασκαλίας σε όλα τα σχολεία, με διορισμούς εκπαιδευτικών και προσλήψεις αναπληρωτών.
- Ένταξη όλων των παιδιών των προσφύγων στο πρωινό σχολείο με πρόβλεψη για τη δωρεάν μεταφορά τους στα σχολεία, ίδρυση ολιγομελών τάξεων υποδοχής και τμημάτων ένταξης παντού, πρόσθετες υποστηρικτικές δομές για τις ευπαθείς ομάδες. Κάθε παιδί που δεν γνωρίζει τη γλώσσα να υπολογίζεται ως τρία παιδιά ώστε να μειώνεται ο αριθμός των μαθητών σε αυτά τα τμήματα αντίστοιχα.
- Υπερασπιζόμαστε τα επαγγελματικά δικαιώματα που απορρέουν από το πτυχίο. Υπερασπιζόμαστε την ενότητα των εκπαιδευτικών και των εργασιακών τους δικαιωμάτων.
- Όχι στο «πιστοποιητικό παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας». Όλες οι απαραίτητες σπουδές στις επιστήμες της αγωγής και τα επιστημονικά πεδία να ολοκληρώνονται εντός του κύκλου των βασικών προπτυχιακών σπουδών και να εξασφαλίζουν πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα.
- Εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά ηλικίας 4-6, σε όλη τη χώρα από τον ερχόμενο Σεπτέμβρη και αποκλειστικά στο δημόσιο, δίχρονο, υποχρεωτικό, Νηπιαγωγείο με όλες τις υποστηρικτικές Δομές σε πλήρη ανάπτυξη.
- Κατάργηση του ΠΔ 79
- Να αποσυρθεί το ν/σχ για τις νέες δομές, το άρθρο 120 (καταργούμενες διατάξεις: κατάργηση του ΠΔ 152 ) να ψηφιστεί με την προσθήκη της κατάργησης της ΑΔΙΠΔΕ, του ν.3848 και όλου του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης.
- Όχι στην αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση. Να καταργηθεί όλο το αυταρχικό – αντιδραστικό θεσμικό πλαίσιο της αξιολόγησης, εσωτερικής, εξωτερικής, σχολείων και εκπαιδευτικών. Κατάργηση της ΑΔΙΠΔΕ. Ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική προαγωγή για όλους τους εργαζομένους. Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο.
- Έκτακτη χρηματοδότηση της εκπαίδευσης για διορισμούς, προσλήψεις, ουσιαστική αντιμετώπιση των εξόδων των σχολείων, για σίτιση, υγεία, μεταφορά των μαθητών.
- Αυξήσεις τώρα στους μισθούς. Όχι στη σύνδεση μισθού – «προσόντων» – αξιολόγησης. Όχι στη διαγραφή εργασιακού χρόνου. Κανένας «κόφτης» στο μισθό μας. Όχι στη φοροληστεία.
- Κατάργηση του αντιασφαλιστικού νόμου – λαιμητόμου και όλων των αντιασφαλιστικών/αντισυνταξιοδοτικών νόμων. Έκτακτες κρατικές επιχορηγήσεις για τα ταμεία – πίσω τα κλεμμένα. Θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος στα 25 χρόνια υπηρεσίας για όλους. Πλήρης σύνταξη στα 30 χρόνια εργασίας και 60 έτη ηλικίας.
- Αύξηση των δαπανών για την εκπαίδευση στο 5% του ΑΕΠ – 15% του προϋπολογισμού
- Ετήσια επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα. Επαναλειτουργία της μετεκπαίδευσης.
- Μείωση της αναλογίας των μαθητών ανά τμήμα σε 1:15 στο Νηπιαγωγείο και στις Α’ και Β’ τάξεις και 1/20 από Γ’ έως Στ΄. Καμιά συγχώνευση – κατάργηση τμήματος σχολείου και νηπιαγωγείου. Κανένα τμήμα, πρωινό ή ολοήμερο, χωρίς το δάσκαλό του – όχι στην κατάργηση του δάσκαλου τάξης.
- Λέμε όχι στο μνημονιακό σχολείο είτε με την παλιά είτε με τη νέα του μορφή. Όχι στο φθηνό και ευέλικτο σχολείο της αγοράς, του κατακερματισμού της γνώσης και των αντικειμένων, των ταξικών φραγμών.
- Σε κοινό βηματισμό με όλους τους εργαζόμενους παλεύουμε ενάντια στη φορολεηλασία, τα χαράτσια, τις ιδιωτικοποιήσεις, τους πλειστηριασμούς της λαϊκής κατοικίας, το ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου. Υπερασπιζόμαστε το δικαίωμα σε δημόσια και δωρεάν κοινωνικά αγαθά. Παιδεία – υγεία – ασφάλιση -ρεύμα και νερό για όλο το λαό!
- Ενάντια στο σχολείο της αριστείας αλλά και ενάντια στο ιδεολόγημα των «ίσων ευκαιριών», ενάντια στο σχολείο του θρησκευτικού προσηλυτισμού, της κατήχησης και των μεταξικής έμπνευσης μαθητικών παρελάσεων συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε για το σχολείο της μορφωτικής ισότητας, για την κατάργηση των μαθητικών παρελάσεων, όλων των λειτουργιών θρησκευτικού προσηλυτισμού.
- Αγωνιζόμαστε για Ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο και δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση για όλα τα παιδιά 4 έως 6 αποκλειστικά στο δημόσιο Νηπιαγωγείο στα πλαίσια του 14χρονου εκπαιδευτικού σχεδιασμού, για το σχολείο των όλων, των ίσων και των διαφορετικών. Με στόχο τη βαθιά και ολοκληρωμένη γνώση, την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης κόντρα στις δεξιότητες και τον κατακερματισμό της γνώσης. Με δυνατότητα επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης, συνεργατικής διδασκαλίας και συνδιδασκαλίας, με αντισταθμιστική εκπαίδευση (ενισχυτική διδασκαλία, Τάξεις υποδοχής, Τμήματα Ένταξης, παράλληλη στήριξη). Με τη λειτουργία δημιουργικών δραστηριοτήτων (χορωδία, αθλητική, εικαστική, θεατρική ομάδα, εργαστήριο πληροφορικής κ.ά.) ώστε να καλύπτονται ολόπλευρα οι ανάγκες των μαθητών και όλοι οι εκπαιδευτικοί να μείνουν στο σχολείο, να αποκτούν ουσιαστική σχέση με αυτό και με τους μαθητές του.
Για τα θέματα της ΗΔ της 87ης
ΓΣ:
Διορισμοί – δικαιώματα αναπληρωτών
- Μαζικούς, μόνιμους διορισμούς για την κάλυψη όλων των αναγκών. Άμεσος διορισμός όλων των αναπληρωτών που έχουν έστω και μία σύμβαση στην εκπαίδευση. Με βάση την προϋπηρεσία και την ημερομηνία λήψης πτυχίου. Όχι στο προσοντολόγιο του ΟΟΣΑ και τις πενταετείς συμβάσεις μειωμένης απασχόλησης. Κατάργηση του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ.
- Καμιά απόλυση – κανένας αναπληρωτής χωρίς δουλειά. Πρόσληψη σε μία φάση, πριν την έναρξη των μαθημάτων, όλων όσων εργάστηκαν ήδη και έχει ανάγκη η εκπαίδευση (δάσκαλοι, δάσκαλοι ειδικής αγωγής, νηπιαγωγοί, αγγλικών, γαλλικών, γερμανικών, φυσικής αγωγής, μουσικής, εικαστικών, θεατρικής αγωγής, πληροφορικής).
- Πλήρη εργασιακά, εκπαιδευτικά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές.
- Δημιουργία οργανικών θέσεων για όλες τις υπάρχουσες ειδικότητες εκπαιδευτικών. Πρόσληψη – τοποθέτηση εκπαιδευτικών των υπαρχουσών ειδικοτήτων σε όλα τα σχολεία. Εξασφάλιση πιστώσεων τώρα για προσλήψεις. Κατάργηση του ν. 3848/2010 του «νέου σχολείου» της Διαμαντοπούλου, του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και του ν. 4186/2013, του Αρβανιτόπουλου. Όχι στην ελαστική εργασία.
- Υπερασπιζόμαστε τα επαγγελματικά δικαιώματα που απορρέουν από το πτυχίο. Υπερασπιζόμαστε την ενότητα των εκπαιδευτικών και των εργασιακών τους δικαιωμάτων
- Πλήρης εξομοίωση όλων των αδειών σε σχέση με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς (κανονικές, αναρρωτικές, μητρότητας, επαπειλούμενης κύησης, φοιτητικές κλπ) με αποδοχές, προσμέτρηση της προϋπηρεσίας και των ενσήμων.
- Επίδομα ανεργίας για όλους μετά τη λήξη της σύμβασής τους, χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Αναγνώριση των μεταπτυχιακών-διδακτορικών τίτλων και προσμέτρηση στη μισθοδοσία, όπως και στους μόνιμους. Ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη των αναπληρωτών με αναγνώριση του συνόλου της προϋπηρεσίας τους και πέρα από τα 7 έτη.
- 12μηνες συμβάσεις εργασίας μέχρι 31 Αυγούστου, κατάργηση της ωρομισθίας και του θεσμού των ΑΜΩ (αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου).
- Πλήρης υπολογισμός ενσήμων τις ημέρες απεργίας.
Επιμόρφωση
- Επαναλειτουργία της διετούς μετεκπαίδευσης (διδασκαλείων) με νέο πλαίσιο (αυτόνομες μονάδες στο πλαίσιο της λειτουργίας των Παιδαγωγικών Τμημάτων των Πανεπιστημίων) και απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα για όλους τους εκπαιδευτικούς της Π.Ε. (δασκάλους–νηπιαγωγούς–ειδικότητες).
- Η επιμόρφωση να οργανώνεται από δημόσιους φορείς (σε σύνδεση με τα Πανεπιστήμια–Παιδαγωγικά Τμήματα), να είναι δωρεάν, με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα, απαλλαγμένη από οποιαδήποτε διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευτικών που θα οδηγεί σε κατάταξή τους με βάση τις επιμορφωτικές δραστηριότητες.
- Οι επιμορφωτικές διαδικασίες να προτείνονται, να επιλέγονται και να ελέγχονται από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς και η επιμόρφωση να γίνεται με ελεύθερη επιλογή, με βάση τα ενδιαφέροντα του εκπαιδευτικού, μέσα από ένα πλήθος προσφερόμενων επιλογών στις ποιες έχει διατυπώσει πρόταση και τις έχει συνδιαμορφώσει.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΔΡΑΣΗΣ
Στις Γενικές Συνελεύσεις των Συλλόγων μας
και μπροστά στην 87η Γενική Συνέλευση της ΔΟΕ να πάρουμε αποφάσεις για:
- Απεργία – Αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης. Μπλοκάρουμε στις συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων τις διαδικασίες αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας που προβλέπονται από το ν/σχ για τις νέες δομές.
- Μπλοκάρουμε τις τριμελείς επιτροπές του ΠΔ79 και κάθε απόπειρα για υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών «σε όμορα σχολεία» ώστε να δημιουργούνται πληθωρικά τμήματα. Κανένας συνάδελφος να μην συμμετέχει σε αυτές με συνδικαλιστική κάλυψη από τους Συλλόγους ΠΕ και τη ΔΟΕ. Καμία υποχρεωτική μετακίνηση μαθητή από το σχολείο της γειτονιάς του. Να δώσουμε τη μάχη, μαζί με τους γονείς, για τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας, να συγκροτήσουμε ένα ισχυρό μέτωπο παιδείας σε κάθε περιοχή και να μπλοκάρουμε κάθε απόπειρα υποχρεωτικών μετακινήσεων μαθητών, δημιουργίας πληθωρικών τμημάτων, διαγραφής μαθητών από το ολοήμερο. Οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών ΠΕ και η ΔΟΕ να οργανώσουν κινητοποιήσεις σε κάθε διεύθυνση ώστε να μην ενεργοποιηθεί ο μηχανισμός αύξησης των μαθητών ανά τμήμα και υποχρεωτικών μετακινήσεων μαθητών – να οργανώσουν καμπάνια ενημέρωσης των γονιών και συγκρότησης κοινού μετώπου αγώνα.
- Άμεση προκήρυξη απεργιακών κινητοποιήσεων σε κάθε περίπτωση ανακοίνωσης και προσπάθειας εφαρμογής των μνημονιακών αντιεκπαιδευτικών μέτρων (αύξηση ωραρίου, αύξηση μαθητών ανά τμήμα, προώθηση αξιολόγησης κλπ.)
- Μπλοκάρισμα οποιασδήποτε προσπάθειας υποχρεωτικών μετακινήσεων, συμπτύξεων τμημάτων, συγχωνεύσεων, με συγκεντρώσεις και καταλήψεις σε Διευθύνσεις και Περιφέρειες.
- Μπλοκάρουμε κάθε απόπειρα να χρησιμοποιηθούν πλεονάζουσες ώρες για να καλυφθούν ώρες σε παράλληλη στήριξη.
- Οι σύλλογοι διδασκόντων δεν μπορούν να συνεδριάσουν αν με την έναρξη της σχολικής χρονιάς δεν υπάρχει όλο το απαιτούμενο προσωπικό.
- Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία, να αποτυπώσουν όλα τα κενά των σχολείων τους, σε νηπιαγωγούς, νηπιαγωγούς ειδικής αγωγής, καθώς και δασκάλους, δασκάλους ειδικής αγωγής (τμήματα ένταξης, παράλληλη στήριξη), εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων (αγγλικών, γαλλικών, γερμανικών, φυσικής αγωγής, μουσικής, εικαστικών, θεατρικής αγωγής, πληροφορικής), ενισχυτική διδασκαλία και ολοήμερο και να διεκδικήσουν από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης την πλήρη κάλυψη τους με τις αντίστοιχες προσλήψεις εκπαιδευτικών.
- Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, καλούμε τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών ΠΕ να προχωρήσουν σε Γενικές Συνελεύσεις για την οργάνωση όλων των παραπάνω με βάση και τα νέα δεδομένα που θα προκύψουν το καλοκαίρι.
- Καλούμε και καλύπτουμε συνδικαλιστικά τους Συλλόγους διδασκόντων των Νηπιαγωγείων να προχωρήσουν στη συγκρότηση τμημάτων αμιγούς χαρακτήρα (αμιγώς κλασσικού, αμιγώς ολοήμερου προγράμματος) σύμφωνα με τις αιτήσεις των γονέων και την εναλλαγή της βάρδιας των Νηπιαγωγών στο Ολοήμερο Πρόγραμμα στο πλαίσιο της ίδιας σχολικής χρονιάς.
- Οι σύλλογοι διδασκόντων να διαμορφώσουν με δημοκρατικές συλλογικές διαδικασίες το ωρολόγιο εβδομαδιαίο πρόγραμμα.
- Συμβολή σε πανεργατικό αγωνιστικό- απεργιακό συντονισμό για την ανατροπή των αντεργατικών, αντιλαϊκών πολιτικών και στήριξη του κινήματος για την προάσπιστή του δικαιώματος στη στέγη, την ενέργεια, το νερό.
- Να γίνουμε το κίνημα που δεν μπορούν να αγνοήσουν. Κίνημα ρήξης και ανατροπής της πολιτικής της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, ΕΕ, ΔΝΤ, ΟΟΣΑ και όλου του μνημονιακού μετώπου που κυβέρνησε και ψήφισε μνημόνια ως τώρα. Με αγώνες σύγκρουσης και ανατροπής, όχι διαμαρτυρίας και υποταγής. Με συνδικάτο ταξικό, όχι κυβερνητικό και κρατικό. Με πρόταση στις ΓΣ του Σεπτέμβρη για απεργιακό αγώνα, πανεκπαιδευτικό/παλλαϊκό με 24ωρη-48ωρη απεργία και ΓΣ αμέσως μετά για κλιμάκωση.
- Αποφασίζουμε να πάμε αλλιώς και να κλιμακώσουμε τη σύγκρουση από τη μεριά των εργαζόμενων. Αποδείχτηκε ότι η επίθεση που δεχόμαστε δεν έχει τέλος και δεν πρόκειται ούτε να ανακοπεί ούτε να σταματήσει, αν οι εργαζόμενοι δεν ξαναβγούν αποφασιστικά στο δρόμο. Δεν περιμένουμε την ψήφιση νέων μέτρων για να απεργήσουμε συμβολικά, αλλά οργανώνουμε τον αγώνα για την ανατροπή της σημερινής δραματικής κατάστασης των εργαζομένων και την αποτροπή των νέων μέτρων. Απέναντι στα νέα μνημόνια, απέναντι στα νέα αντιεκπαιδευτικά μέτρα, πρέπει να ανοίξει ένας νέος κύκλος αγώνων, ένας νέος κύκλος άνθισης των εκπαιδευτικών, των εργατικών και λαϊκών αγώνων και διεκδικήσεων. Γιατί ό,τι εφαρμόζεται δύσκολα ανατρέπεται, γιατί ό,τι χάνεται είναι κομμάτι της ζωής μας, γιατί όσο προχωράνε τα μέτρα κυριαρχεί ένας πραγματισμός που μας δηλητηριάζει, που λέει ότι δεν γίνεται αλλιώς. Στη μνημονιακή οχταετία, μόνο η λαϊκή κινητοποίηση έφερε απονομιμοποίηση, ρωγμές, φραγμούς, καθυστερήσεις κι έστω κάποιες μικρές νίκες απέναντι στην επίθεση κυβερνήσεων, ΕΕ και ΔΝΤ. Στην εκπαίδευση το ξέρουμε καλά, με το μπλοκάρισμα της εφαρμογής της αξιολόγησης, τη νίκη του αγώνα των απολυμένων εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας, την αποτροπή των υποχρεωτικών μετακινήσεων, την προσμέτρηση της ώρας σίτισης ως διδακτικής για όλους τους εκπαιδευτικούς. Να πάρουμε την υπόθεση στα χέρια μας, να συγκροτήσουμε ένα πλατύ, ενωτικό, κοινωνικοπολιτικό και αγωνιστικό μέτωπο με ξεκάθαρους στόχους και πρόγραμμα ανατροπής για την ανατροπή των μνημονίων, μεσοπρόθεσμου, δανειακής, -ΕΕ -ΔΝΤ και έξοδο από τον «μηχανισμό» στήριξης. Ανατροπή του Συμφώνου για το Ευρώ. Παύση πληρωμών του χρέους – μη αναγνώριση του χρέους, διεθνιστικός αγώνας και ρήξη-έξοδος από το ευρώ, την ΟΝΕ και την Ε.Ε.