Πανελλαδική μέρα δράσης για την υγεία και την αξιοπρέπεια του λαού, Σαβ. 22/1, 12μ, άγαλμα Βενιζέλου

5.9.19

Παρεμβάσεις ΠΕ: Για τη συνάντηση της ΔΟΕ και την υφ. Παιδείας (30-8-2019). Καταδικάζουν το δημόσιο σχολείο σε υποβάθμιση και χιλιάδες αναπληρωτές στη χρόνια αδιοριστία


 

ανεξάρτητες  αυτόνομες  αγωνιστικές  ριζοσπαστικές
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.

www.paremvasis.gr , paremvasisdoe@gmail.com  210 3242144                                                   2 – 9– 2019                                                           
Δήλωση των εκπροσώπων των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ – ΚΙΝΗΣΕΩΝ – ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΩΝ Π. Ε. στο Δ.Σ. της ΔΟΕ Δημήτρη Πολυχρονιάδη (6974750410) και  Χρήστο Παναγιώτου, αναπληρωτή εκπ/κού (6975308409)

ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΟΥΝ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΤΗ ΧΡΟΝΙΑ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΣΤΗ ΧΡΟΝΙΑ ΑΔΙΟΡΙΣΤΙΑ

ΟΙ ΑΚΡΑΙΑ ΝΕΟΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΑΝΤΙΛΑΪΚΕΣ – ΑΝΤΙΚΕΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΤΗΣ ΝΔ ΚΑΙ ΤΟΥ ΥΠΑΙΘ ΑΡΧΙΣΑΝ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΖΟΝΤΑΙ
ΘΑ ΜΑΣ ΒΡΟΥΝ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΤΟΥΣ 
Πραγματοποιήθηκε  την Παρασκευή 30 - 8 - 2019 στις 16:30 συνάντηση του Δ. Σ. της Δ. Ο. Ε. με την υφ. Παιδείας Σ. Ζαχαράκη και την Γεν. Γραμματέα του ΥΠΑΙΘ. Γ. Γκίκα. Στη συνάντηση τέθηκαν μια σειρά από τα επίδικα της περιόδου και τα προβλήματα που απασχολούν τον κλάδο και το Δημόσιο Δημοτικό Σχολείο και Νηπιαγωγείο.  Σε γενικές γραμμές οι απαντήσεις της υφυπουργού Παιδείας στα θέματα που μπήκαν και στις ερωτήσεις που τις απευθύνθηκαν επιβεβαίωσαν την σκληρή νεοφιλελεύθερη γραμμή που προτίθεται να ακολουθήσει η κυβέρνηση της Ν. Δ. σε θέματα εκπ/κής πολιτικής.
1.      Μεγάλο μέρος της συζήτησης επικεντρώθηκε στα θέματα που αφορούν στους αναπληρωτές, στις προσλήψεις, στους μόνιμους διορισμούς, τους πίνακες και το ν. 4589 (προσοντολόγιο).
Από τη μεριά μας ξεκαθαρίσαμε τη σαφή εναντίωση μας στο ν.4589/19 δηλώνοντας την αποφασιστικότητα και ομοφωνία του εκπαιδευτικού κινήματος για την άμεση κατάργησή του (που αποτελεί και θέση της ΔΟΕ). Ξεκαθαρίσαμε ότι δε θα επιτρέψουμε με αυτό το νόμο που αλλάζει ριζικά το DNA του σχολείου και των εργασιακών δικαιωμάτων να συνθλιβούν τα εργασιακά δικαιώματα που απορρέουν από το πτυχίο και να πεταχτούν στα σκουπίδια δεκάδες μήνες προϋπηρεσίας. Απαιτήσαμε να μάθουμε ποια είναι η στάση της νέας πολιτικής ηγεσίας και της κυβέρνησης της ΝΔ για τον ν.4589/19 και το προσοντολόγιο. Επιπλέον, αναφερθήκαμε στα ζητήματα που προκύπτουν λόγω της εφαρμογής του νόμου Γαβρόγλου από το ΥΠΑΙΘ και τη νέα πολιτική ηγεσία, και αφορούν τόσο στην χαμένη προϋπηρεσία της φετινής και περσινής χρονιάς, όσο και στον αποκλεισμό χιλιάδων εκπαιδευτικών που δεν γράφτηκαν στους περσινούς πίνακες και των νέων απόφοιτων. Τονίσαμε ότι όλα τα παραπάνω απορρέουν από τη χρόνια αδιοριστία, καταθέτοντας για άλλη μια φορά το αίτημα του εκπαιδευτικού κινήματος για άμεσο διορισμό/μονιμοποίηση ΟΛΩΝ των αναπληρωτών που έχουν έστω και μία μέρα σύμβαση αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία. Ζητήσαμε το ακριβές χρονοδιάγραμμα του ΥΠΑΙΘ για τις προσλήψεις, τον αριθμό των πιστώσεων και την κατανομή αυτών για την κάλυψη των τεράστιων αναγκών που έχουν τα σχολεία μας. Αίτημα μας είναι η κάλυψη των κενών σε μια φάση στην αρχή της χρονιάς. Τέλος, εκτενής αναφορά έγινε και στις τεράστιες οικονομικές δυσκολίες και τα προβλήματα στέγασης, μετακίνησης, γραφειοκρατίας κλπ. που αντιμετωπίζουν οι συνάδελφοί μας αναπληρωτές, απαιτώντας από την πολιτική ηγεσία να προχωρήσει σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την αξιοπρεπή διαβίωση των εκπαιδευτικών των παιδιών του λαού. Τέλος, θέσαμε το πάγιο αίτημα μας για εξίσωση των εργασιακών, ασφαλιστικών και συνδικαλιστικών δικαιωμάτων μονίμων – αναπληρωτών και ζητήσαμε να τοποθετηθεί το υπουργείο σχετικά με την κομμένη προϋπηρεσία των αναπληρωτριών συναδελφισσών Δινοπούλου – Μαργαρίτη λόγων βραχυχρόνιων συνδικαλιστικών αδειών που δικαιούνταν με βάση το νόμο.
Σχετικά με αυτά, η υφ. Παιδείας  δήλωσε τα παρακάτω:

Οι προσλήψεις αναπληρωτών θα προσπαθήσουν να κυλήσουν σε γενικές γραμμές με τον ίδιο τρόπο και ρυθμό ώστε να μην αλλάξει κάτι ριζικά, ωστόσο στο γενικότερο πνεύμα «καταγραφής των πραγματικών αναγκών» και «εξορθολογισμού» των προσλήψεων, ενώ δε δεσμεύτηκε ρητά ούτε για τον αριθμό των πιστώσεων ούτε για το αν ο αριθμός των προσλήψεων θα είναι τουλάχιστον ίσος (πόσο μάλλον μεγαλύτερος) από τους περσινούς. Δεσμεύτηκε για μια μεγάλη φάση («κύμα») προσλήψεων που τοποθετεί γύρω στις 5-6 Σεπτέμβρη, δηλώνοντας ότι θα πραγματοποιηθεί σε αυτήν το 70-80% των συνολικών προσλήψεων. Ο μόνος αριθμός που έδωσε είναι οι 6.205 προσλήψεις για Παράλληλη Στήριξη στην ΠΕ. Όσο αφορά στα γενικότερα προβλήματα (στέγαση, οικονομικά, μετακινήσεις, γραφειοκρατία κλπ.) των αναπληρωτών, το μόνο που είχε να δηλώσει είναι ότι θα συνεχιστεί η έκπτωση στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια(!) και θα γίνει προσπάθεια να επεκταθεί και στα ΚΤΕΛ δείχνοντας να αγνοεί ή να περιφρονεί όλα τα υπόλοιπα.
Όσο αφορά στους φετινούς - κλειστούς πίνακες που απορρέουν από τη διάταξη του ν. 4589 (προσοντολόγιο), υπεραμύνθηκε της εφαρμογής του νόμου 4589, καθώς «δεν είχε άλλη επιλογή». Μας άφησε να εννοηθεί ότι στη Γενική Αγωγή αυτοί θα παραμείνουν κλειστοί, έως ότου εκδοθεί προκήρυξη κατάρτισης νέων πινάκων με βάση τον 4589 είτε έως ότου αυτός αντικατασταθεί με νέο νόμο για τους διορισμούς μονίμων εκπ/κών - προσλήψεις αναπληρωτών. Δεν άνοιξε τα χαρτιά της για τις προθέσεις της επί τούτου, χωρίς να μας πει για το περιεχόμενο του νόμου αυτού. Σε κάθε περίπτωση, με το υφιστάμενο πλαίσιο οι διαδικασίες αυτές είναι πολύ χρονοβόρες (όπως αποδεικνύεται και από την πορεία της 3ΕΑ, προκήρυξης πινάκων με βάση το προσοντολόγιο), γεγονός που καθιστά πολύ πιθανό να πάμε με τους ίδιους (κλειδωμένους) πίνακες και την επόμενη χρονιά 2020-21. Όσο για μόνιμους διορισμούς απέκλεισε κάθε ενδεχόμενο πραγματοποίησης οποιασδήποτε μονιμοποίησης – μόνιμων διορισμών πριν το 2021-2022(!), με πρόσχημα ότι και η προηγούμενη κυβέρνηση δεν είχε εγγράψει ούτε ένα ευρώ για μόνιμους διορισμούς στη Γενική Αγωγή.
Για την Ειδική Αγωγή (πάντα κατά την Σ. Ζαχαράκη), οι νέοι πίνακες (με βάση τον ν. 4589) δεν θα είναι έτοιμοι πριν το Δεκέμβρη, δηλώνοντας την πρόθεσή της να πραγματοποιήσει τους 4.500 διορισμούς με βάση αυτούς τους πίνακες για τη χρονιά 2020-21 (αφού οι αναπληρωτές θα πρέπει να παραμείνουν στη θέση τους μεσούσης της φετινής χρονιάς).

Σχετικά με το θέμα των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων των αναπληρωτών και της εξίσωσής τους με αυτά των μονίμων, καθώς και το ζήτημα των συνδικαλιστικών αδειών και της περικοπής της προϋπηρεσίας των συναδελφισσών (αναπληρωτριών) - συντροφισσών μας Β. Δινοπούλου (πρώην μέλος του Δ. Σ. της Δ.Ο.Ε.) και Ε. Μαργαρίτη (γραμματέας ΣΕΠΕ Άνω Λιοσίων – Ζεφυρίου - Φυλής) δεν φάνηκε ιδιαίτερα ενημερωμένη και ενώ εξέφρασε γενικώς τη συμπάθειά της, δε δεσμεύτηκε για το αν θα παρέμβει ώστε να αναγνωριστεί η παράνομα περικομμένη προϋπηρεσία των συναδέλφων, ούτε για το τι «μέλλει γενέσθαι» με τις φετινές περιπτώσεις των εκλεγμένων αναπληρωτών στα ΔΣ ΔΟΕ – ΟΛΜΕ.

2. Για την Δίχρονη Υποχρεωτική Δημόσια και Δωρεάν Προσχολική Αγωγή και Εκπαίδευση
Τονίσαμε από την πλευρά μας την αταλάντευτη και ανυποχώρητη απόφασή μας να υπερασπιστούμε το Δημόσιο και Δωρεάν Νηπιαγωγείο διεκδικώντας την άμεση και καθολική εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής και Εκπ/σης (άμεσα και παντού) για όλα τα νήπια και προνήπια (ηλικίας 4 – 6 ετών). Απαιτήσαμε την άμεση απόσυρση της Κ.Υ.Α. που εξαιρεί 13 Δήμους από την εφαρμογή για το σχ. Έτος 2019-2010 καταγγέλοντας την ενέργεια από την πλευρά του ΥΠΑΙΘ για αναστολή – κατάργηση της εφαρμογής της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής & Εκπ/σης, εμπλοκής των Δήμων στις διαδικασίες της Δημόσιας Εκπαίδευσης και θεσμοθέτησης της χορήγησης κουπονιών (vouchers) στη λογική της «αυτονομίας» - «αποκέντρωσης» της εκπαίδευσης.
Η υφυπ. Ζαχαράκη δήλωσε ότι θα γίνουν όλες οι απαιτούμενες προσπάθειες ώστε να εφαρμοστεί η Δίχρονη του χρόνου σε όλους τους Δήμους της χώρας στη βάση του νόμου 4521, ενώ για τα κουπόνια προς ιδιωτικά νηπιαγωγεία (εκτός των Δημοτικών Βρεφονηπιακών Σταθμών) που τη ρωτήσαμε έδειξε ότι δεν ήταν ενήμερη για το θέμα και αρκέστηκε σε διαβεβαιώσεις ότι από του χρόνου θα γίνουν προσπάθειες να εφαρμοστεί η Δίχρονη Προσχολική Αγωγή και Εκπ/ση σε όλους του Δήμους της χώρας. Προσπάθησε να αποποιηθεί των ευθυνών της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ, επιχειρώντας να ρίξει όλο το βάρος της ευθύνης στην κατάσταση που κληρονόμησε από την προηγούμενη κυβέρνηση και δικαιολογώντας τις αποφάσεις της νομιμοποιώντας τον αποφασιστικό ρόλο των Δήμων.

3. Για το θέμα της Αξιολόγησης – Προγραμματισμός και Αποτίμηση  Εκπαιδευτικού Έργου
Εμείς (ως Παρεμβάσεις ΠΕ) δηλώσαμε τη ρητή αντίθεσή μας σε κάθε μορφή αξιολόγησης αναφέροντας ότι θα αποτελέσει casus belli για το εκπ/κο κίνημα και του Συλλόγους που έχουν πάρει απόφαση για απεργία-αποχή. Απαιτήσαμε την κατάργηση του θεσμικού πλαισίου για την αξιολόγηση, υπενθυμίζοντας τους πρόσφατους αγώνες και τις συγκρούσεις με τις πολιτικές ηγεσίες του ΥΠΑΙΘ που ανεπιτυχώς επιχείρησαν να εφαρμόσουν την αξιολόγηση στα σχολεία.  Παρά την έκπληξη και την επίκληση «συναδελφικότητας» από τη μεριά της υφυπουργού, επιμείναμε στη θέση μας. Αντίθετα, το προεδρείο του Δ.Σ. (ΔΑΚΕ – ΔΗΣΥ – ΕΡΑ - ΑΕΕΚΕ) δήλωσε κάτι παραπάνω από πρόθυμο να συμμετέχει σε διάλογο με προτάσεις.
Για την αξιολόγηση, προγραμματισμός - αποτίμηση εκπ/κού έργου, η υφυπ. Σ. Ζαχαράκη ξεκαθάρισε  κατ’ αρχάς ότι νόμος 4547 θα αντικατασταθεί από άλλο νόμο για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών που θα ψηφιστεί τον Δεκέμβριο του 2019. Σύντομα θα εκδοθεί υπουργική απόφαση - εγκύκλιος που θα καθορίζει τι ακριβώς και πως θα προχωρήσει φέτος το πράγμα στα σχολεία και νηπιαγωγεία στη βάση όσων ορίζει ο νόμος 4547, υπονοώντας όμως ότι δε θα τηρηθεί κατά γράμμα, καταβάλλοντας προσπάθεια ώστε να μην αναστατωθούν οι σχολικές μονάδες της χώρας καλούμενες να κάνουν πράγματα που ενδέχεται να αλλάξουν με τον νέο νόμο για την αξιολόγηση που θα ψηφιστεί τον Δεκέμβριο. Για το περιεχόμενο του νέου αυτού νόμου είπε ότι θα ενημερωθεί και θα συζητηθεί με το Δ. Σ. της Δ. Ο. Ε. πριν κατατεθεί για ψήφιση.
……………………………………..
Είναι πασιφανές ότι η κυβέρνηση της ΝΔ και η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ θα ακολουθήσουν κατά γράμμα τις πιο ακραία νέο-φιλελεύθερες και νέο-συντηρητικές επιταγές που επιτάσσουν οι βέλτιστες πρακτικές της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, σε βάρος πάντα του δημοσίου και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης, των μορφωτικών και των εργασιακών δικαιωμάτων.  Όλες οι δηλώσεις τους άλλωστε είναι γεμάτες από «αυτονομία και εξωστρέφεια», «επιχειρηματικότητα» και «ανταγωνισμό» σε όλες τις βαθμίδες. Κλίνουν τη λέξη αξιολόγηση σε όλες τις πτώσεις, αναστέλλουν την υποχρεωτική δίχρονη σε 13 δήμους, καταργούν το άσυλο, αμφισβητούν ακόμα και την ανάγκη διορισμών. Καμία απολύτως αυταπάτη δεν δικαιολογείται. Ο δημόσιος χαρακτήρας της εκπαίδευσης καθώς και το σύνολο των εργασιακών και μορφωτικών δικαιωμάτων είναι στο στόχαστρό της. Η προώθηση της εκπαίδευσης της αγοράς, του σχολείου επιχείρηση δια μέσου της σχολικής αυτονομίας, της αποκέντρωσης, της αξιολόγησης εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων, της μεταφοράς αρχικά της προσχολικής αγωγής στους δήμους, της επίθεσης στα δικαιώματα όπως το ωράριο, το σχολείο των «αρίστων» σε βάρος του δημόσιου σχολείων των όλων, των ίσων, των διαφορετικών, τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, η κατάργηση του ασύλου, η διεύρυνση της ελαστικής εργασίας χωρίς δικαιώματα, κι όλα αυτά σε περιβάλλον αυταρχισμού και εργοδοτικής τρομοκρατίας, αποτελούν προτεραιότητες της. Άλλωστε το έδαφος είναι στρωμένο. Η μνημονιακή πολιτική όλων των κυβερνήσεων των τελευταίων 10 χρόνων (ΣΥΡΙΖΑ, ΝΔ,  ΠΑΣΟΚ και όλων των συνδυασμών τους), που έστρωσαν το έδαφος για την εφαρμογή και το προχώρημα όλων των συντηρητικών αναδιαρθρώσεων και των κατευθύνσεων ΟΟΣΑ-Ε.Ε. στην εκπαίδευση έχουν συμβάλει σε αυτό.
Εμείς ως Παρεμβάσεις-Κινήσεις-Συσπειρώσεις ΠΕ δηλώνουμε ότι με όπλο την μαχητικότητα κι αποφασιστικότητα του εκπαιδευτικού κινήματος, την ενότητα και τον αγώνα της ριζοσπαστικής του πτέρυγας, θα πιάσουμε το νήμα ξανά: Θα υπερασπιστούμε το δημόσιο σχολείο, τη μόνιμη και σταθερή εργασία με πλήρη δικαιώματα για όλους. Θα θέσουμε ξανά στη σημαία μας τους μαζικούς μόνιμους διορισμούς αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία σαν την μόνη εφικτή λύση στην ασφυξία των σχολείων μας! Θα επιβάλλουμε την εφαρμογή της 2χρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά 4-6 ετών αποκλειστικά στο δημόσιο Νηπιαγωγείο, για το σχολείο των όλων, των ίσων και των διαφορετικών! Η αξιολόγηση – χειραγώγηση – υποταγή  δεν έχει θέση στα σχολεία μας, όπως και στο παρελθόν, έτσι και τώρα θα αποτρέψουμε τις προσπάθειες κυβέρνησης και ΥΠΑΙΘ για την εφαρμογή της, με όπλο τους αγώνες του εκπαιδευτικού – λαϊκού κινήματος και του κλάδου, αλλά και  το συντονισμό και τη δράση των δεκάδων πρωτοβάθμιων εκπαιδευτικών σωματείων που έχουν πάρει ανάλογες αποφάσεις!