Πανελλαδική μέρα δράσης για την υγεία και την αξιοπρέπεια του λαού, Σαβ. 22/1, 12μ, άγαλμα Βενιζέλου

3.9.19

Παρεμβάσεις ΔΕ Θεσ/νίκης: Να εγκριθούν τώρα όλα τα ολιγομελή τμήματα στα ΓΕΛ και στα ΕΠΑΛ

Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Θεσσαλονίκης
Δραματικό το τοπίο στα ΓΕΛ και στα ΕΠΑΛ για μαθητές και εκπαιδευτικούς!
Να εγκριθούν τώρα όλα τα ολιγομελή τμήματα στα ΓΕΛ και στα ΕΠΑΛ
Όλοι στην παράσταση διαμαρτυρίας την Πέμπτη 5/9, στην ΠΔΕ, στις 1.30 μ.μ.

Στοιχεία ολιγομελών Ομάδων Προσανατολισμού Β΄ και Γ΄ τάξης ΓΕΛ των ΔΔΕ Θεσσαλονίκης
Δυτική Θεσσαλονίκη : Από 119 τμήματα Ομάδων Προσανατολισμού έχουν εγκριθεί να λειτουργήσουν με συνδιδασκαλία 40
Δεν έχουν εγκριθεί 79.
Ανατολική Θεσσαλονίκη :  Από 140 τμήματα Ομάδων Προσανατολισμού έχουν εγκριθεί να λειτουργήσουν με συνδιδασκαλία 71
Δεν έχουν εγκριθεί 69.

Στοιχεία ολιγομελών σε τομείς και ειδικότητες στις ΔΔΕ Θεσσαλονίκης από όλα τα ΕΠΑΛ
Διευθύνσεις
Νομό
Θεσσαλονίκης
Ολιγομελή με
πρόταση έγκρισης
από τα ΕΠΑΛ

Ολιγομελή που εγκρίθηκαν
από ΠΔΕ
Σύνολο ολιγομελών
που δεν έχουν
εγκριθεί

Τομείς
Ειδικ/τητες
Τομείς

Ειδικ/τητες
Τομείς
Ειδικ/τητες
ΔΔΕ Δ.Θεσ/νίκης
17
38
13
30
12
ΔΔΕ Α.Θεσ/νίκης
7
50
5
36
16
Σύνολο
24
88
18
66
28













Τα παραπάνω στοιχεία για τα «ολιγομελή» τμήματα αποτυπώνουν τη δραματική κατάσταση που επιφυλάσσει και η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για χιλιάδες μαθητές που φοιτούν στα ΓΕΛ και στα ΕΠΑΛ σε όλη τη χώρα και για εκατοντάδες εκπαιδευτικούς που εργάζονται στα σχολεία. Με έγγραφό του το υποργείο προς τα ΕΠΑΛ επιτρέπει εγγραφές και μετεγραφές για ελάχιστο διάστημα μόνο στ ήδη εγκεκριμένα τμήματα, αόφαση που ισοδυναμεί με κλείσιμο των λεγόμενων ολιγομελών.   Τα 28 φτάνουν τα ολιγομελή σε τομείς και ειδικότητες που δεν έχουν εγκριθεί στην Θεσσαλονίκη, όπως αποτυπώνεται με στοιχεία από τα σχολεία, ενώ πέρσι δεν είχαν εγκριθεί μόνο 12.   Στα  ΓΕΛ από τα 259 συνολικά τμήματα Ομάδων Προσανατολισμού έχουν εγκριθεί να λειτουργήσου με συνδιδασκαλία μόνο 111 και δεν έχουν εγκριθεί 148! Εκατοντάδες μαθητές από ΓΕΛ και ΕΠΑΛ της Θεσσαλονίκης βρίσκονται σε καθεστώς ομηρίας και αβεβαιότητας, αν θα συνεχίσουν να φοιτούν στο σχολείο τους και να παρακολουθούν την ειδικότητα που επέλεξαν, ή θα αναγκαστούν είτε να αλλάξουν ειδικότητα, είτε να διακόψουν το σχολείο. Και ενώ μια ακόμη σχολική χρονιά ξεκινάει με μηδενικούς μόνιμους διορισμούς, με την εφαρμογή του προσοντολογίου (ν.4589/2019) στις προσλήψεις των αναπληρωτών πετιέται στον κάλαθο των αχρήστων όλη η φετινή προϋπηρεσία και οδηγούνται στην ανεργία συνάδελφοι που δεν είχαν κάνει πέρσι αίτηση.
Η αντιεκπαιδευτική πολιτική συνεχίζεται και ενισχύεται


Το μαρτύριο της σταγόνας, πρακτική της προηγούμενης διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, θα ξαναζήσουν εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς ως συνέπεια αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων. Τα λεγόμενα ολιγομελή τμήματα, όπως παραπλανητικά ονομάζουν τα τμήματα που δε συγκεντρώνουν τα ασφυκτικά και αντιπαιδαγωγικά όρια αριθμού μαθητών που το υπουργείο έχει ορίσει, ολοένα αυξάνονται.
Και η κυβέρνηση της ΝΔ αξιοποιεί  την εφαρμογή της Υ.Α. για τις εγγραφές για να εξασφαλίσει την ελεγχόμενη κεντρικά μείωση του αριθμού των τμημάτων των σχολείων, την αύξηση του αριθμού των μαθητών σε κάθε τμήμα, την επιπλέον εξοικονόμηση προσωπικού και δαπανών για την εκπαίδευση. Το βασικό αίτημα του κλάδου για την κατάργηση όλων των ρυθμίσεων που καθορίζουν τον κατώτατο αριθμό των μαθητών στα τμήματα δεν έχει γίνει αποδεκτό και από τη νέα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.
Μια νέα διάσταση έρχεται να δώσει η κυβέρνηση της Ν.Δ. η οποία παίρνοντας τη σκυτάλη από τη διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ προωθεί μια σειρά αντιδραστικά μέτρα (αυτονομία της σχολικής μονάδας, νέο Λύκειο, Διευθυντές ενισχυμένων αρμοδιοτήτων,  αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση χειραγώγηση, νέες εξετάσεις και ταξικές ανισότητες, ιδιωτικά ΑΕΙ, κ.ά.). Το σχολείο της αγοράς είναι εδώ και συνεχίζει να προωθείται, για να εναρμονίζεται και η παιδεία με την γενικότερη αντιλαϊκή πολιτική κυβερνήσεων – ΕΕ – ΔΝΤ.  Την ίδια στιγμή, με την κατάργηση του ασύλου στα πανεπιστήμια που ψήφισε η κυβέρνηση και τον αντισυνδικαλιστικό νόμο που ετοιμάζει επιδιώκει στα πλαίσια του δόγματος «νόμος και  τάξη» να παγώσει τις αντιδράσεις του κινήματος.

Να γίνουν αποδεκτά τα αιτήματα του κλάδου για το δημόσιο σχολείο.

·         Κατάργηση της Υπουργικής Απόφασης που καθορίζει τον κατώτατο αριθμό μαθητών για την λειτουργία των τμημάτων.
·         Να εγκριθούν τώρα όλα τα ολιγομελή τμήματα στα ΓΕΛ και στα ΕΠΑΛ.
·         Να μην περικοπεί κανένα τμήμα γενικής ή ομάδας προσανατολισμού σε ΓΕΛ και  Γυμνάσια.
·         Να μην κλείσει κανένα τμήμα ειδικοτήτων και τομέων στα ΕΠΑΛ και να μείνουν ανοιχτά για εγγραφές και το Σεπτέμβριο για να μπορούν να τα επιλέγουν οι μαθητές
·         20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις ομάδες προσανατολισμού, 10 στα εργαστήρια.
·         Να κατοχυρωθεί η ελεύθερη επιλογή των μαθητών στις Ξένες γλώσσες. Να επανέλθει η παράλληλη διδασκαλία, όπως ίσχυε παλιότερα σε κάθε τμήμα.
·         Ουσιαστική μείωση των μαθητών στα τμήματα  που φοιτούν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.
·         Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί τώρα που να καλύπτουν όλες τις ανάγκες με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία.  
·         Πρόσληψη όλων των αναπληρωτών πριν ανοίξουν τα σχολεία και σε μία φάση.
·         Πλήρη εργασιακά δικαιώματα στους αναπληρωτές. Ίσα δικαιώματα στους αναπληρωτές με τους  μόνιμους.
·         Να λειτουργήσει με το ξεκίνημα της χρονιάς η Πρόσθετη και η Ενισχυτική διδασκαλία και σε όλα τα σχολεία.
·         Όχι στην αυτοαξιολόγηση – αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών. Απεργία – αποχή από κάθε διαδικασία της.
·         Όχι στο Λύκειο των εξεταστικών φραγμών και τα ΕΠΑΛ της υποβαθμισμένης εκπαίδευσης.  
·         Ουσιαστική ένταξη όλων των προσφυγόπουλων στην πρωινή ζώνη στα σχολεία με τη λειτουργία τμημάτων υποδοχής όπου φοιτούν προσφυγόπουλα και παιδιά μεταναστών.
·         Παλεύουμε για Δημόσιο, Δωρεάν, Ενιαίο και Δημοκρατικό δωδεκάχρονο Σχολείο για όλους τους μαθητές και όλους τους εκπαιδευτικούς.
Οι αγώνες του κλάδου θα δώσουν τη λύση!

Απαιτούμε από το υπουργείο να κάνει αποδεκτές τις προτάσεις του κλάδου για τα ολιγομελή, τις εγγραφές και μετεγγραφές των μαθητών, όπως προτείνουν τα σχολεία.

Η ανάπτυξη κινητοποιήσεων με συντονισμό των ΕΛΜΕ, των σχολείων και των συναδέλφων για να πετύχουμε να υλοποιηθούν οι διεκδικήσεις του κλάδου είναι ο δρόμος που πρέπει να ακολουθήσουμε. Οι ΕΛΜΕ να οργανώσουν άμεσα κινητοποίηση την Πέμπτη 5-9-2019 στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας και οι συνάδελφοι να συμμετέχουν μαζικά.
Καλούμε την ΟΛΜΕ να οργανώσει την ενιαία απάντηση του κλάδου με συγκεκριμένες πανελλαδικές κινητοποιήσεις  για όλα τα ολιγομελή.