Γ΄ΕΛΜΕ-Θ Θεσσαλονίκη 29/1/2024
Πρ. Κορομηλά 51 τηλ. 6978300483
e-mail: gelmeth3@gmail.com
http://3elmethess.blogspot.gr/
fb : Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης
ΝΑ ΣΗΜΑΝΕΙ ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΣ!
ΟΙ ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΤΟ ΠΕΔΙΟ Α2 ΝΑ ΠΕΣΟΥΝ ΣΤΟ ΚΕΝΟ.
ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ! ΚΑΝΕΙΣ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ!
ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ, ΤΟ ΙΣΧΥΡΟ ΜΑΣ ΟΠΛΟ.
Συμμετέχουμε στη Γενική Συνέλευση της ΕΛΜΕ τη Τετάρτη 31/1, 2.15μμ, 1οΓΕΛ ΣΥΚΕΩΝ
Το ΥΠΑΙΘΑ δεν κατάφερε να υποτάξει τον κλάδο που αγωνίζεται και να προχωρήσει την αξιολόγηση. Στις τηλε-διαλέξεις που οργάνωσε με τη συμμετοχή όλων των αξιολογητών (σύμβουλοι, διευθυντές σχολείων, διευθυντές εκπαίδευσης, διευθυντές περιφέρειας, κ.ά.), όπως το ίδιο αποκάλυψε, με βάση τα αριθμητικά στοιχεία που κατατέθηκαν, η αξιολόγηση δεν προχώρησε με βάση τα χρονοδιαγράμματα που το ίδιο έθεσε και η μεγάλη πλειοψηφία των νεοδιόριστων δεν παίρνει μέρος στην ατομική αξιολόγηση. Επανέρχεται και για να δημιουργήσει όρους τετελεσμένων ότι η αξιολόγηση προχωράει, οργανώνει την αξιολόγηση νεοδιόριστων και άλλων συναδέλφων στο πεδίο Α2.
ΟΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ \ΤΡΙΕΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΣΕ ΡΟΛΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΗ
Η απόφαση του ΥΠΑΙΘΑ να ενεργοποιήσει το στάδιο Α2 της ατομικής αξιολόγησης του ν. 4823/21 αποτελεί τομή ,όχι μόνο για την εξέλιξη της επίθεσης στα εργασιακά δικαιώματα και το δημόσιο σχολείο, αλλά κυρίως για την τεράστια αλλαγή που επιφέρει στη λειτουργία του σχολείου, στον ρόλο και τη θέση των εκπαιδευτικών και των διοικητικών στελεχών. Να σημειώσουμε ότι ούτε επί εποχής επιθεωρητισμού, δεν είχε ο διευθυντής αντίστοιχο αξιολογικό ρόλο - ήταν η χούντα που για πρώτη φορά όρισε τον διευθυντή ως αξιολογητή το 1970!
Να υπενθυμίσουμε ότι ο/η εκπαιδευτικός κρίνεται συνολικά ως μη ικανοποιητικός αν σε ένα από τα τρία αξιολογικά στάδια (Α1, Α2, Β) κριθεί ως μη ικανοποιητικός. Ο αξιολογικός ρόλος λοιπόν, του διευθυντή/ντριας, προϊσταμένης/ου αποκτά καθοριστικό ρόλο για την υπηρεσιακή μας κατάσταση.
Με την ενεργοποίηση του Α2 ο/η διευθυντής/ντρια μετατρέπεται σε διοικητικό και παιδαγωγικό αξιολογητή που ελέγχει, κρίνει, παρακολουθεί, καταγράφει, παρατηρεί, και τελικά βαθμολογεί τους εκπαιδευτικούς του σχολείου! Με τον τρόπο αυτό αποκτά δικαιώματα επιτήρησης κι ελέγχου, δικαιώματα που δεν είχε ως τώρα. Η εξέλιξη αυτή δεν αφορά τις δυο φορές που καλείται να παρακολουθήσει το διδασκαλία του εκπαιδευτικού αλλά το σύνολο της καθημερινής λειτουργίας της/του εκπαιδευτικού σε όλες τις αρμοδιότητες της/του. Δεν αποτελεί μόνο τον αξιολογητή της/του για τις διοικητικές υποχρεώσεις (ωράριο, εφημερίες κλπ) αλλά τον αξιολογητή για την παιδαγωγική κι εκπαιδευτική πράξη της/του. Ο 4823/21 και η ενεργοποίηση του Α2 μεταλλάσσει πλήρως το σχολείο. Καταργείται η όποια παιδαγωγική ελευθερία του εκπαιδευτικού είχε απομείνει, δημιουργείται ένα πρωτοφανές αντιδημοκρατικό πλαίσιο. Το στάδιο Α2 της αξιολόγησης ακυρώνει πλήρως την παιδαγωγική επιστημονική και κοινωνική μας υπόσταση και αναγάγει σε κριτή της τον διευθυντή/ντρια .
Το νέο σχολείο που πασχίζουν να επιβάλλουν είναι μια εξεταστική αρένα με προϊσταμένους φόβητρο, συναδέλφους ανταγωνιστές και εκπαιδευτικούς ανασφαλείς και με σκυμμένο κεφάλι.
Η αξιολόγηση στο πεδίο Α2 που ξεκινάει τώρα, με βάση τις οδηγίες που δόθηκαν στις τηλεσυσκέψεις του ΥΠΑΙΘΑ, μπορεί να γίνεται ανεξάρτητα ή και ταυτόχρονα από την αξιολόγηση στο πεδίο Α1 που ξεκίνησε πέρσι. Με την ταυτόχρονη διαδικασία που προωθεί το ΥΠΑΙΘΑ επιδιώκει να δημιουργήσει καλύτερους όρους για το προχώρημα της αξιολόγησης των νεοδιόριστων και όλων των εκπαιδευτικών. Επιβεβαιώνει ότι η αξιολόγηση δεν θα γίνεται μόνο στους νεοδιόριστους, αλλά και σε όλους τους συναδέλφους.
Σε αυτή την κρίσιμη φάση, με τον αγώνα του κλάδου να μπαίνει σε κρίσιμη καμπή και με τις μεγάλες παρακαταθήκες που δημιουργήσαμε σταματώντας τους συμβούλους / αξιολογητές με ισχυρό το όπλο της απεργίας αποχής, οφείλουμε όλοι να σταθούμε δίπλα στους νεοδιόριστους, αλλά και σε άλλους συναδέλφους που το υπουργείο θέλει να χρησιμοποιήσει ενάντια στις συλλογικές και ομόφωνες αποφάσεις του κλάδου για να περάσει η ατομική αξιολόγηση. Τώρα μπορούμε να τους σταματήσουμε γιατί αν οι νεοδιόριστοι μείνουν μόνοι τους και υποχωρήσουν, τότε έρχεται η σειρά όλων μας, και η κυβέρνηση θα έχει στρώσει το δρόμο για την κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, για το χτύπημα εργασιακών δικαιωμάτων, για το καθεστώς άνισων αμοιβών στους εκπαιδευτικούς.
Υλοποιούμε τις ομόφωνες αποφάσεις ΟΛΜΕ και ΕΛΜΕ, ως εξής:
1) Υπογράφουμε (αν δεν το έχουμε ήδη κάνει) τη δήλωση συμμετοχής στην απεργία - αποχή που έχει κηρύξει η ΟΛΜΕ, την οποία και πρωτοκολλούμε στο πρωτόκολλο του σχολείου. Η απεργία – αποχή της ΟΛΜΕ καλύπτει σε όλες τις φάσεις τους/τις συναδέλφους από όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα που σχετίζονται με την ατομική αξιολόγηση όπως από τη συνάντηση με τους σύμβουλο - διευθυντή / αξιολογητή, την ενημέρωση της Ψηφιακής Πλατφόρμας, την κατάθεση έκθεσης ατομικής αυτοαξιολόγησης κλπ.
2) Ενημερώνουμε άμεσα την ΕΛΜΕ, αν με οποιονδήποτε τρόπο επιχειρείται στο σχολείο σας η ατομική αξιολόγηση στο πεδίο Α2. Ενημερώνουμε ότι διευθυντής/αξιολογητής επιδιώκει να ξεκινήσει η
αξιολόγηση στο πεδίο Α2, ώστε να γνωρίζουμε πόσοι και ποιοί θα εμπλακούν στην αξιολόγηση.
3) Δεν "μπαίνουμε" στην ειδική πλατφόρμα αξιολόγησης για να μην ενεργοποιηθεί η διαδικασία της ατομικής αξιολόγησης.
4) Εάν παρ' όλα αυτά συνάδελφοι «μπουν» στην ειδική πλατφόρμα, τους καλούμε να μη συνεχίσουν τη διαδικασία που προτείνεται από το σύστημα. Δε γράφουμε τίποτα, μας καλύπτει η απεργία αποχή.
5) Δεν αναρτούμε τίποτα στον ηλεκτρονικό ατομικό φάκελο στην ψηφιακή πλατφόρμα.
6) Όταν μας καλέσει ο διευθυντής / αξιολογητής σε συνάντηση προσυνεννόησης και αν επιμείνει, δεν συμμετέχουμε, μας καλύπτει η απεργία αποχή.
7) Αν ο διευθυντής/αξιολογητής ορίσει συνάντηση, ενώ έχουμε δηλώσει απεργία αποχή, υλοποιούμε τις στάσεις εργασίας και καλούμε το σύλλογο διδασκόντων να σταθεί δίπλα μας. Η ΟΛΜΕ έχει προκηρύξει 3ωρες στάσεις εργασίας για την πρώτη ή τη δεύτερη βάρδια εργασίας από Δευτέρα 08/1 έως Τετάρτη 31/1. Η ΕΛΜΕ έχει προκηρύξει στάσεις (μονόωρες, δίωρες, τρίωρες) που γίνονται από τους νεοδιόριστους και άλλους συναδέλφους την ημέρα που όρισαν να τους αξιολογήσουν, από το σύλλογο του σχολείου (πλειοψηφία ή μειοψηφία), από άλλα σχολεία και από το ΔΣ της ΕΛΜΕ.
8) Ενημερώνουμε άμεσα την ΕΛΜΕ, εάν ο διευθυντής / αξιολογητής κλείσει ραντεβού για παρακολούθηση διδασκαλίας.
9) Αν οι νέοι αξιολογητές επιχειρήσουν κρυφά από το σύλλογο διδασκόντων να μπαίνουν στην τάξη, για να εξετάσουν νεοδιόριστο ή άλλο συνάδελφο και να τον βαθμολογήσουν(!), δεν αδιαφορούμε. Το σχολείο είναι δημόσιο και επομένως όλες οι δραστηριότητες που διαπερνούν τη λειτουργία του, πρέπει να είναι σε γνώση όλων των μελών του συλλόγου διδασκόντων. Το σωματείο και οι σύλλογοι καθηγητών υπερασπίζουμε τις συλλογικές μας αποφάσεις. Κανείς επιθεωρητής στην τάξη.
10) Όταν οι διευθυντές / αξιολογητές επιχειρούν να μπουν στην τάξη όλος ο σύλλογος με στάση εργασίας να είναι στο πλευρό του συναδέλφου που θέλει να αξιολογήσει.
Απευθυνόμαστε στους νεοδιόριστους και όλους τους συναδέλφους να μην επιτρέψουμε την κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών. Να μην επιτρέψουμε το ξεκίνημα της άρσης της μονιμότητας για όλους.
Καλούμε όλους τους συναδέλφους να στηρίξουμε τις αποφάσεις της ΕΛΜΕ και της ΟΛΜΕ και να υπερασπιστούμε τα θεμελιώδη εργασιακά μας δικαιώματα. Να αντισταθούμε στην υποταγή, στην καλλιέργεια του φόβου και της εργασιακής ανασφάλειας.
Υπενθυμίζουμε ότι η αποχή των εκπαιδευτικών από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν. 1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς Δ.Εφ. 486/1995 κ.α.) και συνιστά απολύτως νόμιμη, συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας η οποία καλύπτει τους/τις συμμετέχοντες/ουσες από κάθε πειθαρχική ευθύνη.
Παίρνουμε όλοι\ες μέρος στην κρίσιμη Γ.Σ. της ΕΛΜΕ, Τετάρτη 31/1, 2.15μμ, 1οΓΕΛ ΣΥΚΕΩΝ.
ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΞΕΚΙΝΟΥΝ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ να αποφασίσουμε τη συνέχιση του αγώνα με ισχυρό το όπλο της απεργίας αποχής, με αποφάσεις πολύμορφου αγώνα διαρκείας και συντονισμό των σωματείων μας με το φοιτητικό κίνημα που ανυποχώρητα αγωνίζεται και μαζί μπορούμε να φτάσουμε στη νίκη!
ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΓΙΑΝΝΑ ΛΑΘΗΡΑ ΕΥΔΟΞΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ