Πανελλαδική μέρα δράσης για την υγεία και την αξιοπρέπεια του λαού, Σαβ. 22/1, 12μ, άγαλμα Βενιζέλου

11.1.24

Γ΄ΕΛΜΕ Θεσ/νίκης: όχι στα ιδιωτικά παν/μια. Όλοι στους δρόμους


Γ΄ΕΛΜΕ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ                                                                                                              Θεσσαλονίκη 9/1/2024

Πρ. Κορομηλά 51 τηλ. 6978300483                                 

e-mail: gelmeth3@gmail.com

http://3elmethess.blogspot.gr/ 

fb  : Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

 

ΟΧΙ ΣΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ

 ΌΛΟΙ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ!

ΔΕ ΘΑ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ ΝΑ ΜΠΕΙ ΤΑΦΟΠΛΑΚΑ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ!

ΞΕΣΗΚΩΜΟΣ ΤΩΡΑ

Όλοι-ες  την Πέμπτη 11 Γενάρη 2024 στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στις 12.00 στην Καμάρα

(Η ΟΛΜΕ κήρυξε τρίωρη στάση εργασίας 11πμ έως 2μμ)

Η κυβέρνηση της ΝΔ, μετατρέποντας το σύνταγμα και το άρθρο 16 σε κουρελόχαρτο, φέρνει ένα νομοσχέδιο-αντιδραστική τομή για την τριτοβάθμια εκπαίδευση για την  ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων για τους εμπόρους της εκπαίδευσης και κεντρικό στόχο την πλήρη εμπορευματοποίησή της! Με το νομοσχέδιο που φέρει τον προκλητικό μάλιστα  τίτλο « ελεύθερο πανεπιστήμιο»  ,θέλουν να σβήσουν κάθε αποτύπωμα της δημόσιας εκπαίδευσης που κατακτήθηκε με σκληρούς αγώνες του εργατικού και νεολαιίστικου κινήματος. Θέλουν να δημιουργήσουν ένα πανεπιστήμιο «ελεύθερο» για τις επιχειρήσεις, για την «αγορά», για τους μεγαλοεπενδυτές και κλειστό για τους φοιτητές και τις ανάγκες τους .

Παρακάμπτοντας το άρθρο 16 του Συντάγματος που απαγορεύει την ίδρυση ιδιωτικών ΑΕΙ, μέσω του άρθρου 28 που προβλέπει ότι οι διακρατικές συμφωνίες και το ευρωπαϊκό δίκαιο υπερτερούν του ελληνικού συντάγματος, χρησιμοποιείται η νομοθεσία της ΕΕ -που προβλέπει την ύπαρξη ιδιωτικών πανεπιστημίων με πλήρη επαγγελματική και ακαδημαϊκή αναγνώριση- ώστε να ιδρυθούν ιδιωτικά πανεπιστήμια στην Ελλάδα κυρίως μέσω των παραρτημάτων των ξένων πανεπιστημίων! Έτσι, λοιπόν, σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας, ένα ξένο Πανεπιστήμιο θα μπορεί να ιδρύσει παράρτημα στην Ελλάδα με ένα χρηματικό ποσό, ένα κτίριο που θα πληροί τις κατάλληλες προδιαγραφές και μερικούς κατόχους διδακτορικών.. Παραμάγαζα που θα πουλάνε «φίρμα», εμπόριο γνώσης, και πτυχία που θα έχουν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με εκείνα των δημόσιων ΑΕΙ

Το νέο νομοσχέδιο  αποτελεί  τομή στα πλαίσια της αντιδραστικής εκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης και της προσπάθειας πλήρους επιχειρηματικοποίησης του ελληνικού πανεπιστημίου , καθώς:

·           Πλήττει καίρια το δικαίωμα στη μόρφωση , στρέφοντας ακόμα περισσότερο στην επιχειρηματική λογική τα δημόσια πανεπιστήμια. τα δημόσια πανεπιστήμια θα καλεστούν να υιοθετήσουν όλα τα κριτήρια των ιδιωτικών ΑΕΙ προκειμένου να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στον ανταγωνισμό , να οδηγηθούν, όπως ήδη έχει αρχίσει να γίνεται, στην αναζήτηση ιδίων πόρων από ιδιώτες, ανοίγοντας την κερκόπορτα για ΣΔΙΤ και εργολάβους στη μέριμνα και παντού, στην επιβολή διδάκτρων σε μεταπτυχιακά, σε θέσπιση βιομηχανικών διδακτορικών κλπ. Στόχος η μείωση των δαπανών στη μέριμνα και τις ανάγκες των φοιτητών και η αύξηση των εσόδων. Επόμενο βήμα θα είναι η θέσπιση διδάκτρων και στα προπτυχιακά προγράμματα «όπως στο εξωτερικό».

·            Αυξάνονται οι ταξικοί φραγμοί σε αυτούς/ές που θέλουν να σπουδάσουν. Καταργείται επί της ουσίας η αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν τριτοβάθμια εκπαίδευση μια και τα ιδιωτικά πανεπιστήμια δεν θα είναι προσβάσιμα για την συντριπτική πλειοψηφία των παιδιών των λαϊκών τάξεων, αφού δε θα μπορούν να ανταποκριθούν στα δίδακτρα. Στις ΗΠΑ με τα επίσημα στοιχεία, τα δάνεια φτάνουν στο εξωφρενικό ποσό των 1,77 τρις ενώ στην Κύπρο τα δίδακτρα φτάνουν τα 10.000€ το χρόνο!

·           Μπαίνει βόμβα στα θεμέλια της δωρεάν παιδείας, καθώς οι «θεμελιώδεις ελευθερίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης» που επικαλείται η κυβέρνηση, απαγορεύουν κάθε κρατική ενίσχυση/επιδότηση στο όνομα της ισότητας στον «ανταγωνισμό»! Έτσι, ανά πάσα στιγμή, η κρατική επιδότηση που εξασφαλίζει τη δωρεάν πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μπαίνει σε αμφισβήτηση.  Ήδη ο υπουργός παιδείας, Πιερρακάκης μιλά για εκατομμύρια ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης που θα δοθούν σχεδόν αποκλειστικά σε εκείνες τις λειτουργίες των ΑΕΙ που ενισχύουν την επιχειρηματικότητα και ωφελούν την αγορά: δημιουργία μηχανισμού χρηματοδότησης νεοφυών επιχειρήσεων στα ΑΕΙ, «Πανεπιστήμια Αριστείας», βιομηχανικά διδακτορικά, Κέντρα Ικανοτήτων, ΣΔΙΤ για φοιτητικές εστίες.

·           Τσακίζει την εργασιακή προοπτική  και τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων , αναδιατάσσοντας ολόκληρο το χάρτη της εκπαίδευσης με βάση τις απαιτήσεις  της «αγοράς» για ένα φθηνό και ευέλικτο δυναμικό. Την ώρα που οι εισακτέοι στα δημόσια ιδρύματα μειώνονται και τμήματα κλείνουν, δημιουργείται πελατεία για τα ιδιωτικά μαγαζιά παραπαιδείας που μοναδικό στόχο έχουν να προετοιμάσουν τους σπουδαστές για την μετέπειτα εργασιακή ζούγκλα- παρέχοντας δεξιότητες σε βάρος της σφαιρικής και ολόπλευρης μόρφωσης, καταδικάζοντας τους απόφοιτους σε ένα αέναο κυνήγι πιστοποιήσεων και επανακατάρτισης. Με την ύπαρξη πολλαπλών πτυχίων για το ίδιο γνωστικό αντικείμενο και τον κατατεμαχισμό των επαγγελματικών δικαιωμάτων , με τα επί πληρωμή πτυχία των ιδιωτικών κολλεγίων να ανταγωνίζονται αυτά των δημοσίων , όλα τα δικαιώματα θα συμπιέζονται προς τα κάτω.

§     Είναι χτύπημα στην όποια ακαδημαϊκή ελευθερία έχει απομείνει στα πανεπιστήμια. Το πανεπιστήμιο της αγοράς θέλει απρόσκοπτη έρευνα για τις εταιρείες και σπουδές με το μικρότερο κόστος για τους φοιτητές. Πρέπει να είναι «κερδοφόρο», να διοικείται σα επιχείρηση (βλ. και αντιδραστικές αλλαγές στην διοίκηση), να μην υπάρχει το αγκάθι του φοιτητικού κινήματος, (βλ. και πανεπιστημιακή αστυνομία και καταστολή). Είναι ένα πανεπιστήμιο βαθιά συντηρητικό  και αντιδημοκρατικό. Η ελεύθερη επιστημονική έρευνα, η ελεύθερη δημιουργία και διακίνηση ιδεών και θεωριών προς όφελος των εργαζομένων θα στραγγαλίζεται ακόμα περισσότερο. Η καταστολή, η επιτήρηση, η απαγόρευση θα είναι δομικό στοιχείο ενός πανεπιστημίου που λειτουργεί ως επιχείρηση.

Η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων αφορά όλη την κοινωνία και πρώτα και κύρια τις/τους εκπαιδευτικούς, γιατί:

§  Η παιδεία αντιμετωπίζεται ως εμπορικό προϊόν και όχι ως κοινωνικό αγαθό που οφείλει να παρέχεται δημόσια και δωρεάν σε όλες και όλους. Η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων είναι ένα ακόμα βήμα για την προσπάθεια ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης που συντελείται τα τελευταία χρόνια. Αποδεικνύει ότι μια σειρά από αλλαγές που έφερε η κυβέρνηση τα τελευταία χρόνια κινούνται σε αυτή την κατεύθυνση. Η ΕΒΕ τα τρία προηγούμενα χρόνια κατέδειξε με τον πιο εμφατικό τρόπο αυτή την επιδιώξη αποκλείοντας από την είσοδο στα ΑΕΙ 40.000 περίπου νέες και νέους. Ταυτόχρονα, οι επιδιώξεις της κυβέρνησης για την καθιέρωση του εθνικού απολυτήριου με βάση τις εξετάσεις της Τράπεζας Θεμάτων και στις τρεις τάξεις του Λυκείου και η αντίστοιχη σύνδεση τους με την είσοδο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση εντείνει και βαθαίνει την ταξική επιλογή και λειτουργεί τροφοδοτικά με την επιβολή των ιδιωτικών ΑΕΙ.

§  Υπονομεύονται τα επαγγελματικά δικαιώματα χιλιάδων αναπληρωτών και μόνιμων εκπαιδευτικών.

Η αγορά των λεγόμενων προσόντων και πιστοποιήσεων (που εκτοξεύτηκε με τον ν. Γαβρόγλου) γενικεύεται και στο βασικό πτυχίο. Χιλιάδες συνάδελφοι και συναδέλφισσες που τελείωσαν το δημόσιο πανεπιστήμιο και που εργάζονται ως αναπληρωτές/τριες με βάση το βασικό τους πτυχίο, συγκεντρώνοντας προϋπηρεσία, θα δουν μέσα σε μια μέρα τα πτυχία τους να εξισώνονται με το κάθε λογής ίδρυμα – κολλέγιο – ιδιωτικό ΑΕΙ, το οποίο θα δίνει πτυχία που θα αποκτώνται μέσω διδάκτρων. Θα γιγαντωθεί ο ανταγωνισμός μεταξύ των αποφοίτων δημόσιων κι ιδιωτικών πανεπιστημίων για μια θέση στους πίνακες και η πίεση για τον απεχθή διαγωνισμό του ΑΣΕΠ ως μέθοδο προσλήψεων. Τέτοιο άνοιγμα της αγοράς εργασίας εκπαιδευτικών θα επιφέρει πολύ σοβαρές αλλαγές για όλους τους εκπαιδευτικούς, μόνιμους/ -ες και ελαστικά εργαζόμενους/ -ες, πολύ δε περισσότερο στα πλαίσια της κατίσχυσης της αξιολόγησης.

·         Το «ελεύθερο», «μη κρατικό», «μη κερδοσκοπικό» Πανεπιστήμιο είναι στο ίδιο πλαίσιο με το «αυτοαξιολούμενο» σχολείο που λειτουργεί ως αυτόνομη επιχειρηματική μονάδα που ανταγωνίζεται τις άλλες, κατηγοριοποιημένη και συνεχώς αξιολογούμενη, ώστε να υπερισχύσει σε αυτό τον ανταγωνισμό, που δεν λειτουργεί με βάση τις ανάγκες μαθητών και φοιτητών, αλλά με βάση τις ανάγκες της αγοράς εργασίας ως βασικό στοιχείο για την επιβίωσή της. Στη λογική της επιβίωσης σε μια μεγάλη αγορά εκπαιδευτικών υπηρεσιών έρχεται να προστεθεί και η κομβική, μαζί με την αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών, ελεύθερη επιλογή σχολείων που θα επιδιωχθεί να ολοκληρώσει το πλέγμα επιβολής της αξιολογικής διαδικασίας και η σύνδεσή τους με τις επιδόσεις μαθητών και μαθητριών ανά σχολείο.

ΑΠΟΦΑΣΤΙΚΟΣ ΠΟΛΥΜΟΡΦΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ Ο ΔΡΟΜΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ

 

Όπως το φοιτητικό  και εκπαιδευτικό κίνημα το 2006 και το 2007 έριξε ένα γερό χαστούκι στο αστικό πολιτικό σύστημα οδηγώντας την όποια προσπάθεια για αναθεώρηση του άρθρου 16 στο κενό, όπως τα τελευταία χρόνια υπερασπίστηκε το άσυλο και κατήργησε τα σχέδια για την εγκατάσταση της πανεπιστημιακής αστυνομίας, έτσι και τώρα οι εκπαιδευτικοί μαζί με το φοιτητικό κίνημα θα συνενώσουμε  τον αγώνα μας   για τη δημιουργία ενός μαζικού, μαχητικού και ανατρεπτικού κινήματος, που θα αποτρέψει το νέο αντιεκπαιδευτικό τερατούργημα της κυβέρνησης της ΝΔ .Ενάντια  τόσο τη δημιουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων όσο και την επιχειρηματική λειτουργία του Δημόσιου Πανεπιστημίου.  Υπερασπιζόμαστε τα δικαιώματα και τις ανάγκες της νεολαίας και του λαού για μόρφωση, δουλειά, ελευθερία.

Γιατί πραγματικά ελεύθερο είναι εκείνο το πανεπιστήμιο στο οποίο θα μπορούν όλοι και όλες να έχουν πρόσβαση, χωρίς κανένα φραγμό χωρίς τράπεζες θεμάτων και Ελάχιστη βάση εισαγωγής. Ο πλούτος της γνώσης που παράγεται, τα επιστημονικά και τεχνολογικά επιτεύγματα της εποχής μας θα μπορούν να γίνουν κτήμα του καθενός και της καθεμιάς χωρίς περιορισμούς. Ένα πανεπιστήμιο στο οποίο η επιστημονική έρευνα θα στοχεύει στην κοινωνική ωφέλεια και την προστασία του περιβάλλοντος

 

Να οργανώσουμε την αντεπίθεσή μας!

 Το εκπαιδευτικό κίνημα, οι φοιτητικοί σύλλογοι, όλα τα εκπαιδευτικά σωματεία ΣΕΠΕ/ΕΛΜΕ, η ΟΛΜΕ και  η ΔΟΕ, να οργανώσουμε πανεκπαιδευτικό μαζικό πολύμορφο αγώνα με σχέδιο, επιμονή και διάρκεια ενάντια στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης, με απεργίες, συλλαλητήρια , διαδηλώσεις. Να συγκροτηθεί μέτωπο παιδείας με το φοιτητικό, εκπαιδευτικό και εργατικό κίνημα, να δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις για την υπεράσπιση της δημόσιας δωρεάν παιδείας για όλους που στην προμετωπίδα της θα έχει τις ανάγκες και τα δικαιώματα των νέων ανθρώπων για μια ολοκληρωμένη μόρφωση και ζωή αξιοβίωτη..

 

ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                           Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΓΙΑΝΝΑ ΛΑΘΗΡΑ                        ΕΥΔΟΞΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ